جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لزوم برداشت انگ از بیماری‌های روانی

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 645835
رئیس کمیته همایش انجمن علمی روانپزشکی ایران با اشاره به تأثیر اقدامات مسئولان در بهداشت روان مردم، گفت: نابسامان بودن وضعیت اجتماعی در ابتلای مردم به مشکلات روانی ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد.
لزوم برداشت انگ از بیماری‌های روانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، احمد جلیلی در نشست خبری سی و پنجمین همایش انجمن علمی روانپزشکان ایران اظهار داشت: بیماری‌های روانپزشکی در سه سطح مورد پیگیری است که سطح اول پیشگیری بوده و باید اقدامات لازم جهت کمتر گرفتار شدن مردم به این بیماری انجام گیرد. مرحله دوم آشنایی با بیماری‌ها و درمان به موقع و بخش سوم شامل توانبخشی است.

وی افزود: موضوعات مختلفی با سلامت روان مردم می‌تواند مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط باشد به طور مثال ساختن یک زیرگذر یا روگذر در بهداشت روان افراد اثرگذار است بنابراین می‌توان گفت نابسامان بودن یا نبودن وضعیت اجتماعی، بهداشت روانی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

رئیس کمیته همایش انجمن علمی روانپزشکی ایران با اشاره به اینکه مسئولین در حفظ بهداشت روان مردم بسیار سهیم هستند، گفت: ریشه‌کنی بیماری‌های روانی غیرممکن است و در هر کشوری به میزانی می‌تواند وجود داشته باشد و مهم برطرف کردن انگ و برچسب از بیماری روانی است.

جلیلی گفت: بیماری‌های روانی، بیماری جسمی هستند و از اشکال در عملکرد مغز بروز می‌یابند و همچون بیماری‌های مرتبط به قلب، کلیه و ریه باید مورد درمان قرار گیرند. 

وی در مورد آمار ابتلای مردم به بیماری‌های روانپزشکی گفت: آمار دقیق این مسأله باید توسط وزارت بهداشت انجام و اعلام شود ولی به طور کلی وضعیت سلامت روان چندان جالب نیست ولی در حوزه‌های تشخیص و پیشگیری اقدامات خوبی انجام گرفته و مردم نسبت به گذشته بهتر برای درمان مراجعه می‌کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *