کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممکن است رئیس‌جمهور بیش از ۲ وزیر به مجلس معرفی کند

18 مهر 1397 ساعت 13:59

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تعداد وزرای پیشنهادی فعلا برای همان دو وزارتخانه‌ای است که با سرپرست اداره می‌شوند اما ممکن است با نظر رئیس‌جمهور این تعداد افزایش یابد.


به گزارش جهان نیوز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران و در خصوص اعلام اسامی وزرای پیشنهادی دولت اظهار داشت: مجلس هفته‌ آینده جلسه‌ای ندارد و نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند. آیین نامه داخلی مجلس هم صراحت دارد که معرفی وزرا باید در جلسه علنی اعلام وصول شده و در راس یک هفته رسیدگی به رای اعتماد وزرا در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: در فرصت قانونی که ما اکنون در آن قرار داریم و وقتی که نمایندگان به مجلس بازگشتند، اسامی وزرای پیشنهادی در جلسه علنی بیان می‌شود.

امیری ادامه داد: دو وزارت‌خانه‌ای که با سرپرست اداره می‌شود، وزرای آنها معرفی خواهند شد و ممکن است رئیس جمهور برای دو وزارت خانه‌ دیگر هم تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص دلیل عدم حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع مجلس، تصریح کرد:‌ شریعتمداری به این دلیل در جلسه کمیسیون صنایع حضور نیافت که برای رسیدگی به واحدهای صنعتی آسیب دیده در شمال کشور باید به این صنایع سر می‌زد و عدم حضور او در جلسه کمیسیون با هماهنگی مجلس بوده است.

وی پیرمون استعفای دو وزیر در دولت نیز عنوان کرد: استعفای موردی در کار نیست، اما از همان ابتدا اعضای دولت به رئیس‌جمهور بیان کردند هر تصمیمی که به صلاح کشور است می‌تواند درباره‌ اعضای دولت اتخاذ کند.

منبع: مهر 
 


کد مطلب: 645830

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645830/ممکن-رئیس-جمهور-بیش-۲-وزیر-مجلس-معرفی-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com