کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توزیع بخشی از کالاهای احتکار شده در پایتخت

18 مهر 1397 ساعت 13:11

دبیر ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالای استان تهران گفت: روند درج اطلاعات مربوط به انبارها ادامه دارد و تاکنون 33 هزار و 500 واحد انبار و مرکز نگهداری کالا در استان تهران در سامانه انبارها ثبت شده است.


به گزارش جهان نیوز، مجتبی شیر قاضی با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر عرضه کالا گفت: در این جلسه با توجه به اجرایی شدن سامانه جامع تجارت توسط دولت ، گزارش دقیقی از آخرین اقدامات اجرایی در خصوص سامانه جامع انبارها و نگهداری کالاها ارایه شد و الزاماتی برای گزارش‌گیری از کالاهایی که مبدا و مقصد آن مشخص نشده در نظرگرفته شد.
 

معاون نظارت وبازرسی سازمان صمت استان تهران در ادامه با اشاره به توزیع کالاهای احتکار شده تصریح کرد: باتوجه به مصوبات ستاد استانی مبارزه با احتکار واختفا کالا، پس از تعیین تکلیف پرونده‌های از سوی شعب تعزیرات حکومتی، با هماهنگی معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان و اتحادیه‌های ذیربط نسبت به تعیین شبکه توزیع کالا موصوف با نرخ مصوب اقدام شده و تاکنون نیز برخی کالاها نظیر لاستیک در اندازه سبک و سنگین و نیز کاغذ A4 در شبکه های تعیین شده ، توزیع شده است.

دبیر ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا استان تهران تاکید کرد: بر اساس بازدید های دوره ایی از واحدهای توزیع کالا و خرده فروشان و همچنین پیگیری شکایت های مردمی، در صورت مشاهده تخلف گرانفروشی برابر قانون با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

شیرقاضی در بخش دیگری سخنانش از برگزاری گشت های تخصصی مشترک برای راستی آزمایی از انبارهای فاقد ثبت مشخصات کالایی دقیق، خبر داد و افزود: در صورت کشف کالا در انبارهایی که فاقد شناسه انبار، فاقد کد ره‌گیری و نیز عدم ثبت اطلاعات مربوط به ترانزیت کالا در سامانه انبارها باشند ، به منزله احتکار یا اختفا کالا تلقی شده و برابر مقررات و قوانین ابلاغی با آن برخورد می شود.

دبیر ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا استان تهران با اشاره به مصوبات ستاد استانی مبارزه با احتکار و اختفا کالا، بیان کرد: روند بازرسی از انبار ها و محل نگهداری کالا در قالب گزارشات مردمی و اخذ شکایات توسط گشت های مشترک و انفرادی استمرار دارد.

شیرقاضی افزود: در صورت کشف کالاهای فاقد رعایت ضوابط ابلاغی و عدم اعلام موجودی، با انبارهای متخلف برخورد لازم صورت می پذیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس بازدید های انجام شده از انبارها، عمده تخلفات صورت گرفته مربوط به اختفا کالا به قصد گرانفروشی بوده است.

به گفته دبیر ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا استان تهران، «لاستیک، کاغذ، پتروشیمی، لوازم خانگی، برنج، عدس و حبوبات» از جمله کالاهای احتکار شده بوده‌اند.

منبع: فارس


کد مطلب: 645803

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645803/توزیع-بخشی-کالاهای-احتکار-شده-پایتخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com