کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه کسانی نمی‌خواهند بازار ارز روی آرامش ببیند؟

18 مهر 1397 ساعت 13:01

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که بازار امروز جو آرام و روانی را مانند روز‌های گذشته طی کرده است و خرید و فروش ارز به صورت روان در جریان بود و البته این امر تنها مختص صرافی‌ها نبوده؛ بلکه بانک‌ها نیز مثل روز‌های گذشته به خرید و فروش ارز مبادرت داشتند.


به گزارش جهان نیوز، چندی پیش با مداخله بانک مرکزی و حضور فعالانه این بانک بازار روی آرامش به خود دید و روند کاهشی قیمت ها ادامه یافت، این نکته بارها از سوی فعالین اقتصادی در روزهای گذشته گفته شد و بسیاری روند نزولی کاهش نرخ ارز را ادامه دار دانستند.
 

اما در کنار اینها، دلالان ارز و کسانی که از نرخ های موهوم و واهی سود می بردند، از پا ننشسته و تلاش کرده اند اوضاع را به نفع خود تغییر دهند.

فعالیت سوداگران بازار ارز به طمع کسب سود بیشتر و ضربه وارد کردن به اقتصاد حقیقی و تولید ادامه دارد. همان طور که در هفته گذشته اعلام شده بود، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران خبر داده بود، با برخی سایت‌ها و کانال‌هایی که با اعلام لحظه‌ای نرخ ارز به التهابات بازار دامن می‌زدند، برخوردهای قاطع صورت گرفت و تعدای از این کانال ها مسدود شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پایان نشست با مسئولان صرافی ها و بانک مرکزی که به میزبانی دادستانی تهران برگزار شده بود، تاکید داشتند هیچ سایتی حق ندارد قیمت های لحظه‌ای را اعلام کند و همچنین افزود: اینکه ارز ۱۹ هزار تومانی ۸ هزار تومان و بعد ۱۰ هزار تومان می شود معلوم است که مبنایی ندارد و نباید اجازه دهیم قیمت ارز دوباره بالا برود چرا که برای کشور مضر است.

اما در کنار این نکته انتظار می رود نهادهای امنیتی و قضایی با دلالان و سوداگران که هم صدا با رسانه های بیگانه و دست های پنهان به دنبال بر هم زدن تعادل بازار و تغییر نرخ ها به سمت و سوی بی منطق و کاذب هستند و امروز نیز بر بالا بردن نرخ ارز تلاش کردند، برخورد قاطعی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، در یکی دو روز اخیر، یک سایت که تلاش می کند به عنوان سایت اتحادیه طلا و جواهر معرفی شود، پس از چند روز عدم نمایش قیمت های لحظه ای، دوباره شروع به فعالیت کرده و هر لحظه نرخ ارز و سکه را اعلام می کند و سعی در ایجاد التهاب در بین افکار عمومی و مردم دارد.

هرچند باید یادآور شد که در قضیه سکه ثامن و حواشی به وجود آمده، رئیس­ اتحادیه طلا و جواهر تاکید داشتند که اتحادیه اصلا سایتی ندارد و سایتی که با این مضمون فعالیت می‌کند به اتحادیه طلا و جواهر تعلق ندارد ضمن اینکه پایگاه اطلاع رسانی رسمی اتحادیه به زودی راه‌اندازی و معرفی خواهد شد.

لذا از مسئولین مربوطه تقاضا داریم برای حفظ آرامش در بازار و پرهیز از التهاب، از فعالیت این سایت جلوگیری شود. هرچند هنوز هم برخی کانال های تلگرامی به روند التهاب آفرینی ادامه می دهند.

منبع: تابناک


کد مطلب: 645794

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645794/کسانی-نمی-خواهند-بازار-ارز-روی-آرامش-ببیند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com