کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار وزیر انگلیسی نسبت به ترورشیمیایی و بیولوژیکی

18 مهر 1397 ساعت 11:27

وزیر امنیت انگلیس نسبت به خطر وقوع حملات تروریستی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی در خاک این کشور هشدار داده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، خبرگزاری آناتولی گزارش داد: بن والاس وزیر امنیت انگلیس روز سه شنبه در اظهاراتی هشدار داد: تروریست ها همچنان به دنبال راه هایی برای کشتن ما در خیابان های ما هستند و در نهایت ممکن است از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در خاک بریتانیا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بریتانیا باید برای مقابله با چنین احتمالی کاملا آماده باشد. سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی بسیار به ما نزدیک شده است.

وزیر امنیت انگلیس که در یک کنفرانس درباره امنیت ملی سخن می گفت، افزود: تروریست ها برای دستیابی به زرادخانه بهتری از تسلیحات تلاش می کنند و ما باید برای مقابله با آنها در صورتی که بتوانند به خیابان های ما نفوذ کنند، آماده باشیم.

تیمی متشکل از کارشناسان امنیتی و نظامی هفته گذشته تدابیر مختلفی را برای مقابله با حملات هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی ارائه کرده اند.

نیل باسو کمیسر ارشد پلیس انگلیس نیز در سخنانی در این کنفرانس امنیتی گفت: این نوع از سلاح هایی که در میدان جنگ و نبرد مورد استفاده قرار گرفته است، در نهایت ممکن است برای استفاده در داخل کشور ما تنظیم شود. من هم مثل والاس به شدت نگران استفاده از چنین سلاح هایی هستم و باید مطمئن شویم که آمادگی های لازم را برای مقابله با این نوع تهدیدات خواهیم داشت.

در ماه ژوئن ساجد جاوید وزیر کشور بریتانیا راهبرد جدید لندن برای مقابله با تروریسم را منتشر کرده است.

سطح تهدید تروریستی در بریتانیا همچنان بالا در نظر گرفته است که این مساله به معنای آن است که احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور به شدت افزایش یافته است.

سال گذشته حداقل 36 نفر در حملات تروریستی در لندن و منچستر کشته شدند.


کد مطلب: 645754

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645754/هشدار-وزیر-انگلیسی-نسبت-ترورشیمیایی-بیولوژیکی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com