کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخلف و گرانفروشی در بازار لبنیات

18 مهر 1397 ساعت 11:15

پیش از این یکی از شرکت‌های بزرگ لبنی که تخلف کرده بود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه شد. همچنین بعد از رسیدگی به گران‌فروشی و صدور حکم تخلف، علاوه بر جریمه، واحد تولیدی باید قیمت‌ها را به اول برگرداند.


به گزارش جهان نیوز، در حالی که چند هفته‌ای می‌شود که خودسری صنایع لبنی در افزایش قیمت‌ها به حداکثر خود رسیده است، سخنگوی تعزیرات اعلام کرده که افزایش اخیر قیمت محصولات دو شرکت معروف لبنی غیرقانونی است و تاکنون هیچ مجوزی برای این افزایش قیمت‌ها صادر نشده است. از این رو قاعدتا این تخلف تحت عنوان گران‌فروشی رسیدگی خواهد شد.

یاسر رایگانی اظهار کرد: پیش از این یکی از شرکت‌های بزرگ لبنی که تخلف کرده بود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه شد. همچنین بعد از رسیدگی به گران‌فروشی و صدور حکم تخلف، علاوه بر جریمه، واحد تولیدی باید قیمت‌ها را به اول برگرداند.
 

سخنگوی تعزیرات درباره درج‌نشدن قیمت روی محصولات هم گفت: عدم درج قیمت کمتر اتفاق می‌افتد و ما معتقدیم اگر هم اتفاق می‌افتد بیشتر در خود واحدهای تولیدی است. به عنوان مثال با گزارش مردمی و در گشت‌های مشترک کارخانه‌ای که رب‌گوجه در استان گلستان تولید می‌کرد شناسایی و بازرسی شد که در نهایت مشاهده شد که کارگران مشغول مخدوش کردن قیمت‌های روی 183 هزار قوطی رب‌گوجه بودند.

به گفته رایگانی، میزان جریمه‌ها کم است و بازدارنده نیست که باید با اصلاح قانون این نقص برطرف شود. رایگانی همچنین گفت: از امروز عرضه دو میلیون پوشک احتکارشده با قیمت کارشناسی در استان البرز انجام می‌گیرد که چهار هفته پیش کار رسیدگی به پرونده آن مختومه شده است.

منبع: جهان صنعت


کد مطلب: 645745

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645745/تخلف-گرانفروشی-بازار-لبنیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com