کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​جمعیت الوفاق انتخابات بحرین را تحریم کرد

18 مهر 1397 ساعت 10:43

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که این جمعیت با مشارکت در انتخابات پارلمانی هرگز در تحریف واقعیات مشارکت نخواهد کرد.


به‌ گزارش جهان نیوز به نقل از ‌ایسنا، ‌شبکه خبری المیادین گزارش داد: حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این جمعیت انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در سال ۲۰۱۸ بحرین را تحریم می‌کند.

الدیهی اظهار کرد: ما به مشارکت در این انتخابات هرگز در تحریف واقعیات مشارکت نخواهیم کرد.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین درباره علل اتخاذ چنین موضع گیری گفت‌: نبود یک قانون اساسی درست، وجود ساختار انتخاباتی ناعادلانه که برابری میان شهروندان را محقق نمی‌کند و نیز اتخاذ شیوه تبعیض آمیزی در ادارات از دلایل تحریم انتخابات است.

وی افزود: حاکمیت بحرین از شیوه‌های امنیتی استفاده می‌کند و تمامی راه‌های رایزنی سیاسی با مردم را قطع کرده است. بحرین در حال‌ حاضر یک زندان بزرگ برای تمامی مخالفان حاکمیت تبدیل شده است.

این مسؤول جمعیت الوفاق بحرین در ادامه‌ گفت‌: حاکمیت بحرین هر کسی که نظرش را ابراز و با دولت مخالفت کند را هدف قرار می‌دهد. حاکمیت بحرین تمامی درها را بسته و ما به جز ادامه‌ دادن به مسیرمان برای تحقق مسالمت آمیز خواسته‌هایمان گزینه دیگری نداریم.

الدیهی در ادامه‌ تاکید کرد: از سال ۲۰۱۱ تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ تن در بحرین به شهادت رسیده‌اند که زیر شکنجه یا در راهپیمایی‌ها و یا با صدور حکم اعدام جان خود را از دست داده‌اند. بحرین در حال‌ حاضر تبدیل به جزیره‌ای شده است که فعالیت سیاسی، بیان نظر مخالف، فعالیت حقوقی و اعترض مسالمت آمیز در آن ممنوع است.

وی افزود: ما امروز از مرحله انباشت بحران‌ها در بحرین عبور می‌کنیم و زمینه مشترکی میان دولت و مردم در تمامی سطوح وجود ندارد.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد: ما در این مسیر جدی هستیم زیرا منافع ملی برای ما اهمیت دارد. ما همچنان خواستار گفت‌وگو و مذاکره درباره دستیابی به توافق ملی و مشارکت سیاسی در بحرین هستیم. الوفاق و سایر گروه‌های مخالف طرح‌های ملی را برای حل بحران سیاسی کشور ارائه می‌دهند اما متاسفانه گوش شنوایی در طول این سال‌ها نبوده است.

علی الاسود، یکی از نمایندگان سابق فراکسیون الوفاق نیز در این کنفرانس اظهار داشت: ما همچنان بر گفت‌وگو و مذاکره برای عبور از بحرانی که کشور را در بر گرفته است، تاکید داریم و بر این باور هستیم که لازم است چپاول ثروت‌های محدود بحرین متوقف شود.

الاسود تاکید کرد: ما به دولت انگلیس می‌گویم آنچه در بحرین سرمایه‌گذاری کرده‌اند شکست می‌خورد و آنچه تاکنون ارائه کرده‌اند بی‌نتیجه بوده است.

این نماینده سابق فراکسیون الوفاق در ادامه‌ از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواست به نقش خود در کمک به مردم بحرین برای خروج از این وضعیت بحران زده و حرکت در مسیر دستیابی به توافق ملی عمل کنند.

وی از تمامی گروه‌های مردم بحرین با گرایش‌های مختلف خواست موضع گیری ملی و جامعی را در عدم مشارکت در انتخابات آتی و تحریم آن داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت در انتخابات آتی بحرین تنها حدود ۲۷ تا ۳۲ درصد باشد و در برخی از مراکز رای گیری تنها سه درصد باشد.

این نماینده سابق الوفاق تاکید کرد: انتخاب ما برای تحریم انتخابات بر اساس بررسی و رویکرد عمودی مبتنی بر اصل منافع ملی، امنیت ملی و حفظ جایگاه شهروندان است.

انتخابات پارلمانی بحرین قرار است ۲۴ نوامبر برگزار شود.


کد مطلب: 645728

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645728/جمعیت-الوفاق-انتخابات-بحرین-تحریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com