کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای جهانگیری! عذرخواهی از مردم لوازمی دارد

18 مهر 1397 ساعت 9:24

یک روزنامه اصلاح‌طلب خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور نوشت: آقای جهانگیری! دلجویی عملی از مردم لازم است.


به گزارش جهان نیوز، همزمان با سقوط نرخ دلار و به اغماء رفتن کاسبان تحریم و مخالفان کارشکن دولت؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور فاتحانه و مسرور از سقوط ناگهانی نرخ دلار، بابت فشارها از مردم عذرخواهی کرد.

اگرچه عذرخواهی جهانگیری امری مطلوب و یک گام مثبت و رو به جلویی تلقی می‌شود و او برخلاف برخی که با سخنان و مواضع‌شان در این روزهای سخت نمک روی زخم مردم می‌پاشند به دنبال آرام ساختن فضا و دلجویی از مردم است اما این عذرخواهی به اعتقاد برخی زمانی اثرگذار است که نخست به موقع بوده و سپس در عمل تغییری در شرایط ایجاد شود.
 

طی ماه‌های اخیر، نوسانات و گرانی نرخ دلار فضای نامطلوب و ناامیدکننده‌ای در جامعه ایجاد کرده بود، فضایی که بیش از هر چیز به سود دلالان ارز و دلار و بیش از همه مخالفان دولت روحانی بود. زیرا دلالان با قبضه کردن بازار از این فرصت در جهت مال‌اندوزی بیشتر می‌توانستند بهره ببرند.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاحات درباره عذرخواهی جهانگیری از مردم گفت: تا زمانی که امیدی برای بهبودی شرایط اقتصادی در کشور وجود نداشته باشد مردم به عذرخواهی جهانگیری از خود و به سخنان نسنجیده برخی از مسئولان توجهی نخواهند کرد. اساسا نهادینه شدن فرهنگ عذرخواهی توسط مسئولان از مردم مطلوب است اما عذرخواهی باید به موقع و به ویژه در شرایط حساس صورت بگیرد. بنابراین جهانگیری در شرایطی که اوضاع بازار به هم ریخت باید از مردم عذرخواهی می‌کرد.

وی ادامه داد: ازسویی باید متعاقب این عذرخواهی اقدامات عملی هم انجام می‌داد. بدین مفهوم باید کسانی که اخلال‌گر نظام اقتصادی هستند، مجازات شوند.

اگر کسی در مسئولیت‌های مدیریتی خود کوتاهی کند باید بلافاصله عزل گردد. اما متاسفانه بروز مشکلات و رخدادها و افزایش روزبه‌روز آنها سبب می‌شود که مردم گوششان دیگر به عذرخواهی بدهکار نباشد. ناصری در پایان گفت: در چنین شرایطی هر عذرخواهی‌ای ازسوی مسئولان حتی جهانگیری هم در فضای مجازی مورد ریشخند قرار می‌گیرد.

منبع: کیهان


کد مطلب: 645687

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645687/آقای-جهانگیری-عذرخواهی-مردم-لوازمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com