پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

نیکی هیلی استعفا داد/ ترامپ موافقت کرد

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب: 645610
دو منبع آگاه امروز، سه‌شنبه گفته‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با استعفای «نیکی هیلی»، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد موافقت کرده است.
نیکی هیلی استعفا داد/ ترامپ موافقت کرد
به گزارش جهان نيوز، دو منبع آگاه امروز، سه‌شنبه گفته‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با استعفای «نیکی هیلی»، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد موافقت کرده است. 

پایگاه «آکسیوس» که این خبر را گزارش داده نوشته دلیل اینکه او چرا در حال حاضر تصمیم به کناره‌گیری از سمتش گرفته هنوز مشخص نیست. 

منابع مورد استناد رسانه آمریکایی می‌گویند هیلی در دیدار هفته گذشته‌اش با ترامپ در کاخ سفید با وی درباره این تصمیمش صحبت کرده است. این تصمیم هیلی، شماری از مقام‌های ارشد دولت ترامپ را شوکه کرده است. 

هیلی که قبلاً فرماندار ایالت کالیفرنیای جنوبی بود بعد از تحلیف ترامپ در سال ۲۰۱۷ به آسانی توانست از مجلس سنای آمریکا برای تصدی سمت نمایندگی کشورش در سازمان ملل مجوز بگیرد.

او یکی از نزدیک‌ترین مشاوران ترامپ محسوب می‌شود که همسویی خاصی با او به ویژه در مسائل سیاست خارجی دارد. هیلی در دوران حضورش در این سمت، برای حمایت از رژیم صهیونیستی آمریکا را از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج کرد.

 او همچنین از جمله حامیان خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک دشمن کم شد