جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

مورخ نظامی صهیونیست: حزب‌الله می‌تواند ما را به قرون وسطی بازگرداند

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 645608
یک مورخ صهیونیست ضمن تأکید بر تقویت توانایی موشکی حزب‌الله، اعلام کرد این جنبش قادر است تل‌آویو را به دوران قرون وسطی بازگرداند.
حزب‌الله می‌تواند اسرائیل را به قرون وسطی بازگرداند
به گزارش جهان نيوز، «اوری بار یوسف» مورخ نظامی صهیونیست و استاد دانشگاه می‌گوید حزب‌الله قادر به وارد کردن تخریب‌های وحشتناک در عمق خاک فلسطین اشغالی است. 

بر اساس گزارش کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، وی در ادامه گفت: در زمانی که اسرائیل می‌تواند لبنان را به عصر حجر برگرداند، حزب‌الله نیز قادر به پاسخگویی است و می‌تواند اسرائیل را به قرون وسطی بازگرداند.

این مورخ صهیونیست سپس گفت تل‌آویو نمی‌تواند حزب‌الله را از توانایی‌های سنگین موشکی‌اش جدا کند؛ علاوه اینکه حزب‌الله از جنگ 2006 آموخته چطور از توانایی‌های موشکی خود حفاظت کند.
اوری بار یوسف پیش‌بینی کرد حزب‌الله احتمالا موشک‌های خود را پنهان کرده و دست‌یابی به آنها مشکل است زیرا فرماندهان این جنبش یقین پیدا کرده‌اند اسرائیل سعی خواهد کرد آنها را هدف قرار بدهد.

وی که کارشناس امور امنیتی است در ادامه گفت: حزب‌الله می‌داند در صورت بروز جنگ، اسرائیل حتما این توانایی‌ها را هدف قرار خواهد داد به همین دلیل در شلیک آنها در سریعترین زمان ممکن درنگ نخواهد کرد و مقابله با این (موشک‌ها) یا جلوگیری از شلیک آنها سخت خواهد بود؛ علاوه بر اینکه موشک‌های حزب‌الله از دقت بالایی برخوردار است.

اوری بار یوسف در ادامه به سیاست تخریبی که رژیم صهیونیستی در جنگ 2006 در ضاحیه جنوبی اجرا کرده بود پرداخت و گفت زمانی که «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش از این موضوع صحبت کرد حزب‌الله توانایی‌های کنونی را در اختیار نداشت.

مجری در این گفت‌وگو از مورخ اسرائیلی پرسید «(یعنی) حزب‌الله با ابزارهای عادی خود توانسته دستاوردهای کشورهای بزرگ هسته‌ای در زمان جنگ سرد را داشته باشد؟» باریوسف در پاسخ گفت: نه در حد کامل زیرا آنچه دارد سلاح‌های عادی است اما در سطحی است که می‌تواند ویرانگری وحشتناکی را برای ما به بار بیاورد.

جنگ 2006 میان لبنان و رژیم صهیونیستی از 12 ژوئیه (21 تیرماه ) آغاز شد و  در 14 آگوست (23 مردادماه) همان سال با پیروزی حزب‌الله به پایان رسید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ali.ma
Iran, Islamic Republic of
مگر الان در کجا زندگی می کنند ، الان هم که در توحش و قرون ؤسطی هستند ، مثل حیوانات رفتار می کنند و مثل درندگان خونخوارند ، بی تمدن و بی فرهنگ و فاقد هرگونه ارزش های انسانی هستند .