جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

نتانیاهو برای تعدی به عراق مقدمه چینی می‌کند

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 645605
روزنامه لبنانی البناء امروز درسرمقاله خود نوشت، نتانیاهو که خود را از تقابل با حزب الله در جبهه شمالی ناتوان می بیند در مقطع اخیر با به راه انداختن جنگ فرسایشی روانی برای حمله به عراق مقدمه چینی می‌کند.
مقدمه چینی نتانیاهو برای تجاوز نظامی به عراق
به گزارش جهان نيوز، «ناصر قندیل»، سردبیر روزنامه عرب زبان «البناء» در سرمقاله امروز خود با این عنوان که «سخن نتانیاهو تمهیدی برای تجاوز به عراق است» تاکید کرد عجز رژیم صهیونیستی در مقابله با افرایش قدرت نظامی جبهه مقاومت و مقابله با حزب الله آنها را از سر سراسیمگی به تجاوز علیه عراق سوق می‌دهد.

به نوشته این روزنامه لبنانی، بیش از یک ماه است رژیم صهیونیستی عراق را به لیست کشورهایی که تهدید کرد پایگاه‌های سلاح مقاومت در آنجا را هدف می‌گیرد، اضافه کرد که شامل ایران، سوریه و لبنان می‌شود.

این روزنامه افزود: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از تریبون سازمان ملل متحد بار دیگر عراق را تهدید کرد که در لیست اهداف بمباران‌های اسرائیل قرار دارد و همزمانی تهدید نتانیاهو با تصمیم روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس 300 اتفاقی نبوده است.

البناء آورد: این هم اتفاقی نیست که تهدید اسرائیل با خبر سید «حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله همزمان شد که گفت کار یکسره شد، موشک‌ نقطه‌زن به دست مقاومت رسیده است. در همین حال تصاویری که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل از پایگاه‌های موشکی حزب الله در نزدیکی فرودگاه بیروت به نمایش گذاشت بیشتر یک داستان خنده دار بود، بخصوص که سفرای خارجی در لبنان هم با بازدید از این اماکن، غیرنظامی بودن آن را تایید کردند تا ادعاهای نتانیاهو مایه تمسخر شود.

به نوشته قندیل، سران رژیم اشغالگر به این اتفاق نظر رسیدند که به دنبال اقدام روسیه در تحویل سامانه اس 300 به ارتش سوریه که  توازن قوا را برهم می‌زند به گفته فرماندهان نظامی روسیه برای ترمیم شکافی که در نیروی هوایی اسرائیل ایجاد کرد، چند ماه یا دستکم چند هفته زمان نیاز است خواه این ترمیم همان گونه که نتانیاهو می‌خواهد القا کند از طریق بهبود روابطش با روسیه و ایجاد قواعد درگیری جدیدی است که به اسرائیل حاشیه جدیدی برای فعالیت می‌دهد، اگرچه این احتمال ضعیف است، یا اینکه هواپیماهای مدرن آمریکایی مثل اف35 را که قابلیت مقابله با موشک های اس 300 را دارند بکار می‌گیرد که البته آمریکایی‌ها گفته‌اند این هواپیماها به اصلاحاتی برای آماده شدن نیاز دارد و ارتش اسرائیل چندین ماه باید صبر کند تا آماده شود و بتواند میزان کارایی آن را آزمایش کند.

البناء تاکید کرد: سران رژیم اشغالگر همچنین بر این موضوع اتفاق نظر دارند که معادلات بازدارندگی حاکم بر رابطه با جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی یعنی مرز با لبنان در سایه افزایش منحصر به فرد توانایی‌های مقاومت که اسرائیل از آن بی خبر است و سامانه‌های پدافند هوایی از جمله آنهاست می‌تواند هر گونه ماجراجویی برای یک عملیات نظامی تاکتیکی را به جنگی مبدل کند که راهی برای خروج از آن پیدا نکند.

سران رژیم اشغالگر همچنین بر این موضوع اتفاق نظر دارند که همین اعتراف به اینکه پیگرد مساله رسیدن تسلیحات تسلیحات ویژه به مقاومت تنها در خارج از لبنان انجام می‌شود خود اذعان به نگرانی روز افزون اسرائیل از هر گونه اقدام تحریک آمیزی علیه لبنان و مقاومت است که نتایج آن برای اسرائیل غیرقابل تحمل خواهد بود.

 از سوی دیگر، رهبران رژیم اشغالگر بر این باورند که بقای ارتش اشغالگر در حالت سکون نظامی در طی دستکم ماههای آینده به مثابه شکست در جنگی است که رخ نداده است و چهره بازدارندگی که ارتش اشغالگر ادعا داشتنش را می‌کند، مخدوش می‌شود.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: سکوت ارتش اشغالگر در مقطع کنونی به معنای افزایش بی وقفه سرعت آمادگی نیروهای مقاومت است کما اینکه به معنای ایجاد زیرساخت هایی موثرتر برای سامانه‌های فنی جدید است و از سرگیری جنگ فرسایشی روانی و مادی علیه نیروهای مقاومت نیاز روانی اسرائیل است همان گونه که یک نیاز نظامی لجستیک است.

سردبیر البناء آورده است: نتانیاهو در نطق اخیر خود برای اولین بار جواب مبهمی درباره چگونگی مقابله اسرائیل با بالا رفتن سطح آمادگی نیروهای مقاومت و دستیابی بیشتر آنها به تسلیحات ویژه داده است بر خلاف کاری که در گذشته می‌کرد و می گفت ارتش او به پیگرد محموله‌های تسلیحات ایران برای حزب الله از طریق سوریه ادامه می‌دهد برای نخستین بار به رغم اینکه او دیروز از جولان سخنرانی کرد از بیان اظهارات تهدید آمیز همیشگی خود خودداری کرد و گفت: ایران و حزب الله همچنان برای تشکیل نیرویی علیه جولان و الجلیل تلاش می‌کنند ما این تلاش ها را ناکام می‌گذاریم.

نتانیاهو همسو با گزارش های برخی مطبوعات اسرائیلی با سخن گفتن از رسیدن تسلیحات ویژه ایرانی ها به عراق به منظور انتقال از آنجا به لبنان به دنبال مقدمه چینی برای یک عملیات تجاوز علیه نیروهای مقاومت در خاک عراق است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تل آویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم.
Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی در مقر سازمان ملل کشور های دیگر را تهدید به حمله و تجاوز نظامی می کند آب از آب تکان نمی خورد و کسی این جنگ طلبی و آتش افروزی را محکوم نمی کند .
ولی وای بر ما عده ای از ما که حتی مسئولین رده بالا هم جز این عده می باشند وقتی موشکی برای نمایش قدرت دفاعی کشور در برابر زیاده خواهی نظام سلطه نشان داده می شود چطور دهان به انتقاد باز می کنند و نا کار آمدی ها را به این نمایش ها ربط می دهند