کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرنگار ینی شفق فاش کرد؛

فیلم لحظه قتل «خاشقجی» موجود است

17 مهر 1397 ساعت 16:31

یک خبرنگار ترکیه ای از وجود فیلمی از لحظه قتل «جمال خاشقجی» در کنسولگری عربستان در استانبول خبر داده است.


به گزارش جهان نیوز، «کمال اوزتورک» از خبرنگاران ینی شفق، اعلام کرده فیلمی از لحظه قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول وجود دارد.

به گفته این خبرنگار، هر چند عربستانی ها اعلام کرده اند که دوربینی در داخل کنسولگری برای ضبط صحنه های مربوط به حضور و خروج خاشقجی از این محل وجود ندارد اما ترکیه برای خود دارای دوربین هایی است.

اوزتورک در این رابطه می گوید: هر  سفارتخانه و کنسولگری در مقابل ساختمان خود کیوسک های امنیتی رسمی دارند که برخی از کیوسک ها اطلاعاتی هستند. سفارتخانه هایی که ریسک امنیتی آنها بالا باشد تحت نظارت قرار دارند. سفارتخانه یا کنسولگری سیستم امنیتی خود را دارند و ترکیه هم سیستم های امنیتی خود را دارد و این بدان دلیل است که امنیت این مکان ها به ترکیه سپره شده بنابراین اگر اتفاقی رخ دهد ترکیه مسئول است. ترکیه سرسختانه از آنها محافظت می کند هم محافظت فیزیکی و هم محافظت فنی. فیلم هایی از ورود و خروج وجود دارد.

در همین رابطه خبر دیگری نیز منتشر شده که روایت جدیدی را در خصوص ناپدید شدن خاشقجی روایت می کند. بر اساس این خبر جدید دست های امارات و مصر در پس ماجرای خاشقجی دیده می شود.

تحقیقات امنیتی ترکیه نشان می دهد که یک تیم ۱۳ نفره از طریق دو هواپیمای اختصاصی وارد استانبول شد و همزمان با ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان این تیم نیز وارد کنسولگری می شود.

با توجه به اعلام منابع امنیتی ترکیه، دو هواپیمای اختصاصی که حامل ۱۳ نفر بودند، در سحرگاه ۲ اکتبر از طریق فرودگاه بین المللی آتاتورک وارد استانبول شدند و سپس از طریق ماشین های مختلف به کنسولگری عربستان رفتند.

منابع امنیتی اظهار داشته اند که دو هواپیمای حامل تیم وارد شده از عربستان همان شب استانبول را ترک کردند.

منابع گفتند که یکی از دو هواپیما به مصر سفر کرده و یک روز را در آنجا سپری می کند و سپس به سمت ریاض باز می گردد و هواپیمای دیگر هم عازم دبی می شود.

یک منبع امنیتی به ینی شفق گفته است که ۱۳ نفر که همزمان با حضور خاشقجی در کنسولگری استانبول حاضر بودند در فرودگاه مورد بازرسی قرار نگرفتند، چونکه دارای مصونیت دیپلماتیک بودند، بنابراین در صورت ورود یا خروج از فرودگاه استانبول، چمدان های آنها بررسی نشده است.

منبع: مهر


کد مطلب: 645604

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645604/فیلم-لحظه-قتل-خاشقجی-موجود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com