شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آغاز تمرینات مشترک آمریکا و ترکیه در «منبج»

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 645587
وزیر دفاع ترکیه از آغاز تمرینات مشترک نظامیان این کشور با آمریکا برای گشت زنی در منبج سوریه خبر داد.
آغاز تمرینات مشترک آمریکا و ترکیه در «منبج»
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر،  تی آر تی گزارش داد: «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، از آغاز تمرینات نظامی این کشور با آمریکا برای گشت زنی در منبج سوریه خبر داد.

پیشتر «جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرده بود که آمریکا و ترکیه دوره های آموزشی برای اجرای عملیات گشت زنی مشترک در منطقه «منبج» در شمال سوریه را آغاز کرده اند.

این دوره های آموزشی مرحله نهایی پیش از اجرای عملیات گشت زنی مشترکی است که قرار است اواخر ماه میلادی جاری در حوالی این شهر استراتژیک سوریه اجرا شود.

طبق توافق منعقده میان ترکیه و آمریکا در ماه ژوئن، این دو کشور عضو ناتو هم اکنون بطور جداگانه و مستقل از یکدیگر در حال انجام عملیات گشت زنی در منبج هستند.

ماتیس همچنین گفت که آموزش نظامی اولیه برای مربیان ارتش ترکیه آغاز شده و به زودی برنامه آموزشی آمریکا برای نیروهای گشت زنی ترکیه اجرا می شود. این نیروها قرار است در داخل خاک ترکیه تعلیم داده شوند.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که این عملیات گشت زنی «خیلی زود آغاز خواهد شد».

گفتنی است که اجرای عملیات گشت زنی در منبج سوریه بخشی از «نقشه راهی» است که آنکارا و واشنگتن در ماه ژوئن با هدف کاستن از تنشها بر سر آن توافق کردند.

لازم به ذکر است که منبج یک نقطه تلاقی مهم در روابط پرتنش آمریکا و ترکیه بشمار می رود. آنکارا شاخه نظامی حزب اتحادیه دموکراتیک- یگان مدافع خلق تحت حمایت آمریکا- را یک گروه تروریستی وابسته به پ ک ک می داند. از این رو، کالین خاطرنشان کرد که تداوم حمایت آمریکا از نیروهای کُرد همچنان به عنوان «یک دغدغه جدی مطرح است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *