کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایش لحظه‌ای اتفاقات شهر تهران در مرکز هوشمند ترافیک

17 مهر 1397 ساعت 15:11

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در مرکز هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران هر اتفاقی که در پایتخت روی دهد ، رصد می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، سردار محمدرضا مهماندار در مراسم افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تهران اظهار کرد: بیش از 7 میلیون خودرو و موتورسیکلت در تهران وجود دارد و خودروهای موجود در پایتخت هشت برابر ظرفیت معابر است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: برای رصد دقیق حوادث و رخدادهایی که در کشور اتفاق می‌افتد، حتماً باید ابزارهای متناسب با آن را در اختیار داشته باشیم، یکی از اهداف از افتتاح این مرکز استفاده چند منظور است، در شهر تهران مراکزی مانند مانیتورینگ مدیریت بحران، مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران و ... را داریم، به نظر می‌رسد که باید پشتیبان و جایگزین مناسب برای همدیگر باشیم تا بتوانیم در زمانهای بحران پشتیبانی را انجام دهیم.

وی افزود: پایش عبور و مرور در سطح شهر یکی از اهداف ما بود که بتوانیم به موقع در حوزه روان‌سازی ترافیک اقدام کنیم، این مرکز در موضوعاتی مانند رژه روز ارتش، راهپیمایی 22 بهمن و مناسبتهای دیگر می‌تواند کمکهای بهتری ارائه دهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در مرکز مانیتوریگ قبلی این امکانات وجود نداشت، گفت: رصد آنلاین ترافیک شهر تهران و مقایسه آن با زمانهای گذشته از مزیتهای این مرکز است، می‌توانیم تمامی تیمهای خودرویی گشت پلیس را از این طریق رصد کنیم که چه تعداد خودروی گشت پلیس در حال گشت‌زنی هستند، تمامی رخدادهایی که در تهران اتفاق می‌افتد اعم از تصادفات و ... رصد می‌شود، در این مرکز می‌توان آخرین رخداد زلزله را در سطح کشور به نمایش گذاشت.

مهماندار با بیان اینکه مرکز مانیتورینگ در مدت چهار ماه ساخته و تجهیز شد، تصریح کرد: در این سامانه هر اتفاقی که در شهر تهران بی‌افتد، رصد می‌شود، به عنوان مثال مواردی مانند مخدوشی پلاک، خودروهای دودزا و ... مانیتور، رصد و فرمان داده می‌شود همچنین ایجاد هماهنگی با سایر مراکز امدادی و... از مزیتهای این مرکز است.


کد مطلب: 645576

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645576/پایش-لحظه-ای-اتفاقات-شهر-تهران-مرکز-هوشمند-ترافیک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com