جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹

خبرگزاری دولت: روحانی فقط ۱۵ درصد قدرت دارد!

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 645560
بیش از 60 درصد ثروت کشور دست مخالفان دولت است، این در حالی است که فقط 15 درصد قدرت در اختیار دولت است!
خبرگزاری دولت: روحانی فقط ۱۵ درصد قدرت دارد!
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری دولتی ایرنا در مصاحبه با زهرا شجاعی، از فعالان اصلاح‌طلب و از حضّار دیدار اخیر روحانی با اصلاح‌طلبان، به نقل از وی نوشت: بیش از 60 درصد ثروت کشور دست مخالفان دولت است، این در حالی است که فقط 15 درصد قدرت در اختیار دولت است.

او همچنین اظهار می‌کند: به عنوان اصلاح‌طلب ممکن است انتقادها و پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت داشته باشم، اما دولت بسیار مظلوم است و از سوی دوستان، حامیان و منتقدان خودش مورد بی مهری قرار می گیرد.

*قبل از شجاعی، محمدعلی ابطحی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز گفته بود روحانی مسئول اتفاقات اقتصادی نیست!

در همین راستا، محمدعلی وکیلی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم مدتی قبل مدعی شد که سهم دولت روحانی در چرایی وضع موجود کمتر از ۱۰ درصد است!

البته به این افراد بایستی هادی غفاری و محمدصادق جوادی حصار را نیز افزود که اولی مدعی نقش «آیت‌ا... جنتی» در وضع موجود و دومی مدعی نقش مردم در مشکلات پیشامده است.

این اظهارات متناقض‌نما در حالیست که کارشناسان سیاسی معتقدند بیش از 90 درصد از قدرت اجرایی و بودجه‌ای کشور در اختیار دولت است. تحلیلی که آمار و اسناد و ارقام هم آنرا اثبات می‌کند.

از طرفی، عقلانی نیست که آقای روحانی و اصلاح‌طلبان بخاطر یک سهم 10 تا 15 درصدی از قدرت؛ خود را در دو انتخابات به آب و آتش زده باشند، از فعالیت‌های موشکی کشور انتقاد کرده باشند، تَکرار کرده باشند و یا همینطور آبروی خود را به پای همدیگر ریخته باشند!

منطق سیاست این است که طیف‌های سیاسی و نمایندگان دولتی آنها در هنگامه بروز مشکلات؛ به جای فرافکنی اهل «مسئولیت پذیری» باشند و همانند آنچه که شاهدش هستیم، نقش خود را در قضایای موجود کتمان نکنند.

بدیهیست که این کتمان کردن نه تنها آینده سیاسی اصلاح‌طلبان و جوانان این طیف را با مخاطرات بزرگی بواسطه افکار عمومی مواجه می‌کند بلکه بومرنگ «عبور از روحانی» را نیز با سرعت بیشتری به سمت پرتاب‌کنندگانش بازمی‌گرداند.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چون شعر به تنگ آید
شاعر به جفنگ آید
Iran, Islamic Republic of
می دانست قدرت ندارد چرا اومد؟ الکی مردم رو سر کار نگزارید
سرور
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم قدرت دارد.واقعا چه کسی اینقدر قدرت داشت که ارزش پول ملی را 5 ماهه به یک پنجم کاهش دهد و تورم 200 درصدی ایجاد کند....؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا رحم کرد که 100% قدرت نداشتید. چه دیکتاتوری راه میفتاد!!!!!!!!!!!!!!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
مظلوم نمایی و فرار به جلو !!
سلام
Iran, Islamic Republic of
واقعا؟؟؟ فقط ۱۵ درصد؟؟. یعنی این همه پدر ملت را صلواتی کرد، فقط با ۱۵ درصد قدرت نظام بود و بقیه ۸۵ درصد نتونستند جلو این ۱۵ درصد را بگیرند؟ در ضمن، برای کابینه ای با این اوضاع و کارکرد، به نظرم ۵ درصد هم زیاد است چه رسد به ۱۵ درصد.
ملیحه
Iran, Islamic Republic of
چه فرا فکنی های عجیبی برای این افتضاح
Iran, Islamic Republic of
یک کم تا مقداری جنگ روانی است دیگه.
مردم
Iran, Islamic Republic of
...