پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

سفر نماینده آمریکا در امور افغانستان به پاکستان

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 645542
​سفیر پیشین واشنگتن در کابل و نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان وارد پاکستان شد.
سفر نماینده آمریکا در امور افغانستان به پاکستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایلنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: نماینده آمریکا در امور افغانستان که مسئول رسیدن به راه‌حلی صلح‌آمیز برای بحران ۱۷ ساله افغانستان است وارد اسلام‌آباد شد تا به دولت جدید پاکستان کمک کند که طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند. این خبر را سفارت آمریکا در اسلام‌آباد امروز -سه‌شنبه- منتشر کرد. 

«زلمای خلیل‌زاد»، سفیر پیشین آمریکا در کابل،‌ پس از سفر به افغانستان به پاکستان رفت. وی در ادامه به امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی سفر خواهد کرد. 

خلیل‌زاد در کابل با «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد. این در حالی است که این سفیر پیشین آمریکا در کابل بارها اسلام‌آباد را به حمایت از طالبان و دامن زدن به خشونت‌ها در افغانستان متهم کرده است. وی همچنین پیشتر از ایالات متحده خواسته بود تا پاکستان را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد. 

«تهمینه جنجوعه»، معاون وزیر خارجه پاکستان، در اسلام‌آباد از خلیل‌زاد استقبال کرد. وی به همراه هیاتی از «مقام‌های امنیتی، دفاعی و دیپلماتیک» با نماینده آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. ‌ 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *