سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

اتریش به دنبال بهره مندی ایران از معاهده برجام است

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 645494
سفیر اتریش در ایران گفت: کشور ما در طول تاریخ روابط حسنه ای با ایران داشته و هم اکنون نیز به دنبال بهره مندی تهران از معاهده بین المللی برجام است.
اتریش به دنبال بهره مندی ایران از معاهده برجام است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، اشتفان شولتز روز سه شنبه در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین افزود: ما به نمایندگی از کشور اتریش در این دیدار حضور یافته ایم تا اراده و تصمیم قطعی این کشور را برای بهره مندی ایران از معاهده برجام اعلام کنیم. 

وی افزود: از اینکه دولت و حکومت ایران در برابر تحریکات سیاسی بردباری نشان می دهد بسیار تحت تاثیر هستیم و تلاش می کنیم در این شرایط کانال های اقتصادی میان 2 طرف را برقرار نگاه داریم. 

سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: اتریش در کنار اتحادیه اروپا برای اولین بار دست به اقداماتی می زند تا با ایالت متحده آمریکا برای خروج از معاهده بین المللی برجام مقابله کند. 

وی افزود: ایران و اتریش روابط حسنه و خوشایندی در طول تاریخ داشته اند که به ندرت با کشور دیگری می توان آن را دید. 

شولتز اضافه کرد: هدف ما از حضور در ایران این است که اتریش بتواند موقعیت اقتصادی و تجاری خود را تامین کند و در این خصوص استان قزوین از توانمندی ها و ظرفیت های لازم مورد نظر برخوردار است. 

وی گفت: قزوین به عنوان پایتخت قدیم ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و همین موضوع به ظرفیت ها و توانمندی های آن برای فعالیت های اقتصادی و تجاری افزوده است. 

شولتز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به قابلیت های ایران در حوزه گردشگری، گفت: در حال حاضر در حال ساخت یک مدرسه آموزش گردشگری در تهران هستیم که می تواند نقش موثری در تقویت روابط گردشگری 2 طرف ایفا کند. 

وی گفت: اتریش در کنار همه این موارد در هنر نیز با ایران اشتراک دارد و تنها کشور اروپایی است که یک انجمن فرهنگی دایر به مدت 60 سال در ایران دارد. 

شولتز اضافه کرد: اتریش در زمینه حمل و نقل ریلی نیز با ایران همکاری نزدیکی دارد و 40 درصد کل سوزن های حمل و نقل ریلی ایران از طریق یک شرکت اتریشی تامین می شود. 

وی با اشاره به همکاری شرکت های اتریشی به بهره برداران حوزه کشاورزی در ایران، گفت: یکی از بزرگترین شرکت های اتریش در صنعت آبیاری در ایران فعال است و طی سفر ریاست جمهوری ایران به اتریش قراردادی به میزان 100 میلون یورو برای اجرای طرح های نوین آبیاری در ایران منعقد شد. 

این مسئول ادامه داد: این قرارداد به میزان 10 میلیون یورو درگیلان فعال است و ظرفیت اجرای طرح های مشابه آن در قزوین نیز وجود دارد.

اتریش به پایتختی وین با حدود 9 میلیون نفر جمعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *