جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

گوجه فرنگی در کدام دولت گران‌تر شد؟ +جدول

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 645479
افزایش شدید قیمت گوجه فرنگی در ماه‌های اخیر، از پدیده‌هایی بود که مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت.
به گزارش جهان نيوز، مسئولان دولتی علت گرانی گوجه فرنگی را صادرات بی‌رویه آن به علت سودآوری ناشی از افزایش قیمت دلار عنوان کردند.

این در حالی است که فعالان بخش خصوصی می‌گویند از ابتدای تابستان نسبت به صادرات بیش از حد گوجه فرنگی و احتمال کمبود عرضه آن در بازار داخل، هشدار داده بودند اما مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفت. نهایتا دولتی‌ها با سه ماه تاخیر از چند هفته قبل، صادرات گوجه فرنگی را ممنوع کردند تا بازار داخل از التهاب، خارج شود.


 
گوجه فرنگی در دولت احمدی‌نژاد هم برای مقطعی در سال ۱۳۸۵ گران شد که در همان زمان مورد انتقادات بسیاری از جانب حامیان دولت فعلی واقع شد.

با این حال، نگاهی به آمار بانک مرکزی گویای آن است که از سال ۱۳۹۲ با تغییر دولت، گرانی چشمگیری در گوجه فرنگی رخ داد به طوری که در مهرماه ۱۳۹۲ گوجه فرنگی ۱۵۶ درصد گران شد.

در سال جاری هم مجددا همان ماجرا تکرار شده و گوجه فرنگی با افزایش قیمت ۱۵۱درصدی به مردم عرضه می‌شود. در هفته اول مهرماه قیمت گوجه فرنگی به ۵۴۳۰ تومان رسید و بالاترین رقم در چهار دولت اخیر را به ثبت رساند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلال هایی که همه امیدشون به تدبیر دوشغله های دولت است.