جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۸۲

واکنش نماینده ولی‌فقیه در نیرو قدس به تصویب FATF

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 645416
حجت‌الاسلام شیرازی تاکید کرد: مجلس دیروز تصویب کرد که جمهوری اسلامی به کنوانسیون FATF بپیوندد، یعنی ما دست حمایت از لبنان، سوریه و عراق برداریم. غیر از این است؟ شورای نگهبان امروز وظیفه دارد جلوی این حرکت را بگیرد.
واکنش نماینده ولی‌فقیه در نیرو قدس به تصویب FATF
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در جمع تعدادی از پاسداران در سخنانی پیرامون مسایل اخیر در کشور گفت: این جمله حسین بن علی روشن می کند که اگر جایی اسلام در خطر بود امام جامعه اسلامی باید در مقابل این خطر فریاد بزند و بیان کند. امام حسین علیه السلام چون دید اسلام در خطر است قیام کرد. شبیه این جمله امام حسین توسط امام بزرگوار ما امام خمینی (رحمة الله) در هشتم آبان سال ۱۳۴۳ فرمودند که اسلام در خطر است چون اسلام در خطر است، من فریاد می زنم. امام یک جمله دارد در آن سخنرانی و می فرماید: علمای قم ، علمای تهران، علمای مشهد، علمای نجف، علمای شیراز من اعلام خطر می‌کنم امروز اسلام در خطر است.

شیرازی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان گفت: امام خامنه‌ای در جمع بسیجیان یک جمله فرمودند این جمله را خوب دقت کنید. مقام معظم رهبری روز پنجشنبه در اجتماع بسیجیان سراسر کشور فرمودند: یک عده‌ای در درون کشور می‌گویند حل مسائل کشور به این است که ما پناه ببریم به آمریکا، پناه ببریم به دشمن. بعد یک جمله فرمودند: تا من زنده ام اجازه امضای چنین تعهدی را به هیچکس نمی‌دهم.

وی ادامه داد: من سوال دارم آیا اتفاق خاصی در کشور افتاده یا در حال افتادن است. معلوم می شود که رهبر انقلاب فریاد می‌زند یک اتفاقی دارد، می‌افتد. این که امام حسین می فرماید یزید حاکم شود یک اتفاق دارد می‌افتد اینکه امام می فرماید علمای قم علمای مشهد علمای نجف من اعلام خطر می‌کنم معلوم است که سال ۴۳ دارد یک اتفاق در کشور می افتد. می خواهند ایران را وابسته به آمریکا کنند. سال ۴۳ قانون تصویب کردند. قانون کاپیتولاسیون که زیر و بم ایران را آمریکایی کنند، خیانت به کشور است. آن روز امام برای این مسئله فریاد زد وقتی امام علیه آمریکا فریاد زد امام را از کشور تبعید کردند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: یک عده ای در این کشور تا بن دندان آمریکایی بودند و تا به اربابشان برخورد، امام را تبعید کردند، اگر امروز مقام معظم رهبری فریاد می‌زنند که مواظب باشید که عده‌ای می‌خواهند کشور را  به سمت آمریکا ببرند، وظیفه ما چیست؟ باید بنشینیم نگاه کنیم که بعد از حادثه بزنیم پشت دستمان که وا مصیبتا اگر ما در مهرماه سال ۹۷ آگاه بودیم این اتفاق نمی افتاد بعد هیئت بفرستیم بررسی کنند که چه کار می‌خواهد بکند چه کردند بعد از وقوع واقعه بررسی فایده ای ندارد! مردم مدینه بعد از واقعه بر سرشان زدند اما فایده ای نداشت!

شیرازی درادامه به تبیین وظایف نیروهای انقلابی در ابطه با حوادث اخیر و خاصاً FATF پرداخت و تاکید کرد: اینکه مقام معظم رهبری چند ماه قبل به صراحت فرمودند چیزی که استکبار می‌خواهد بر ملت ایران دیکته کند ملت ایران این پیمان را نباید امضا کند. مجلس شورای اسلامی یکشنبه تصویب کرد که جمهوری اسلامی به کنوانسیون FATF بپیوندد، یعنی ما دست حمایت از لبنان، سوریه و عراق برداریم. غیر از این است؟!

وی تاکید کرد: شما حرفهای مقام معظم رهبری را دقت کنید عبارت را نگاه کنید چه خبر است! وظیفه ما در قبال این قانون چیست؟ شورای نگهبان امروز وظیفه دارد جلوی این حرکت را بگیرد. شما عبارت دیروز وزیر امور خارجه را نگاه کنید، می  گوید؛ من و رئیس جمهور هیچ نامه و تعهدی را امضا نمی کنیم که با پیوستن به این قانون به اصطلاح استکباری مشکلات کشور حل  شود. اگر این قانون را امضا نکنیم فشار آمریکایی‌ها بر ما بیشتر می شود یعنی ما با فشار آمریکایی‌ها این کار را انجام می‌دهیم. غیرت ما کجا رفته؟ نباید فریاد بزنیم؟

 نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: هر چه علمای قم پیغام دادند، همین سه روز قبل نامه نوشتن به رئیس مجلس که این ننگ را از دامان مجلس پاک کنید. در این کشور دارد یک اتفاق می افتد فردا هم می گویند ورود شما به کشورهای دوست ممنوع است. هر جایی که قرار است از مظلوم حمایت بشود حق ندارید اسم لبنان و حزب الله را ببرید شما حرف های آمریکایی ها را مرور کنید، این حرف بنده نیست!

شیرازی درباره راهبردها و برنامه های آمریکا  علیه ایران در منطقه تصریح کرد: سران آمریکا و اسرائیل و سازمان سیا اعلام می‌کنند که باید ما جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیریم ما باید جلوی قدرت ایران و قدرت موشکی ایران را بگیریم. ما امروز اعلام می‌کنیم که پشت سر ولایت ایستاده‌ایم. من قبلا ًدر جمع مردم گفتم تا زمانی که زنده هستیم اجازه نخواهیم داد هیچکس رابطه با آمریکا را برقرار کند. اجازه نخواهیم داد مبانی انقلاب، مبانی امام‌ و مبانی اعتقادی زیر سوال برود. حاضریم جان بدهیم، حاضریم خانواده مان قطعه قطعه شود، اما  انقلاب آسیب نبیند. شکست انقلاب یعنی شکست اسلام، شکست جمهوری اسلامی یعنی شکسته قدرت مسلمانان در دنیا و پیروزی آمریکایی‌ها.

 وی در  ادامه با تبیین فشار آمریکایی‌ها و راهبردهای آنها با برخی افراد داخلی در جهت عدم حمایت ایران از مقاومت تاکید کرد: آمریکایی‌ها تصور نکنند که با این حرکت ها ملت ایران سست خواهد شد. این ملت در مسیر انقلاب ایستاده است حتی اگر یک عده خواص اشتباه بر‌وند! سال ۷۸ خواص اشتباه کردند. مردم انقلاب را نگه داشتند. سال ۸۸ خواص مردود شدند. ملت ایران انقلاب را نگه داشت. سال ۹۰ برخی از مسئولین در همین کشور گفتند کسی حق ندارد به سوریه برود ملت ایران حمایت کردند جوانان بسیجی این کشور آمدند، شهید هم دادند. استکبار جهانی را شکست دادند. آمریکایی ها در عراق شکست خوردند، در سوریه شکست خوردند، در لبنان شکست خورد، در یمن شکست خوردند.
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس به توانمندی‌های ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۴ است که در یمن نتوانسته‌اند انصارالله را شکست دهند. این یعنی قدرت اسلام این یعنی عصبانیت آمریکایی‌ها. دشمنان بدانند آینده هم همین است به لطف الهی ملت ایران زیر پرچم ولایت حرکت خواهد کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گوش به حرف ولایت است. آینده قدرت جمهوری اسلامی از این محکم تر است.

وی افزود: این دشمنان باید منتظر باشند مردم و مسئولان پشت مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا ایستاده است. حالا تصور نشود با این معاهده می‌توانند ملت ایران را به بیراهه ببرند.

شیرازی در ادامه به تکلیف مردم و مسئولان پرداخت و تصریح کرد: من و شما تکلیف داریم، وظیفه داریم فریاد بزنیم، ولایتمداری یعنی چه؟ دوران جنگ اگر امام دستور می داد بروید جبهه، پاسداران، بسیجی ها، عامه مردم به دعوت امام لبیک گفتند. دوران جنگ اعلام کردند ما در خطوط مقدم نیاز به نان داریم. پشتیبانی جنگ در کرمانشاه مشغول بار زدن نان برای خط مقدم بود که در موقع مناسب به جبهه ها برسد. هنگامی که خواستند آن را خالی کنند، مشاهده کردند که یک جوان ۱۳ و ۱۴ ساله بیرون از داخل بار کامیون بیرون آمد. گفتند تو کجا بودی؟ گفت: امام فرمودند هرکس می‌تواند باید برود جبهه. من در توان خودم دیدم اینجا بیایم. من رفتم ستاد اعزام اما آنها من را قبول نکردند. هنگام حمل بار که شما حواستان نبود، سوار کامیون شدم و آمدم جبهه تا به فرمان امامم عمل کنم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه اظهار داشت: من بارها دیدم فرزندان شهدا محضر مقام معظم رهبری می آیند، التماس می‌کنند که بگذارید ما برویم جهاد کنیم. بعضی وقتها می‌گویند مادرمان راضی نمی‌شود شما به مادرمان بگویید راضی بشود. این ملت ایران است.

شیرازی تاکید کرد: هدف ما خدمت به انقلاب اسلامی است. یعنی اجازه نمی‌دهیم انقلاب آسیب ببیند. اجازه نمی دهیم انقلاب ما از اسلام ناب محمدی فاصله بگیرد. تقاضای من این است این حرف های امام را، این حرف های مقام معظم رهبری را در تبیین اسلام ناب بروید بررسی کنید ببینید اسلام ناب محمدی چیست، اسلام آمریکایی چیست. امام می‌فرمایند: اسلام حامی ظالم، اسلام حامی آمریکا، اسلام حامی استکبار، این اسلام آمریکایی است. اسلام حامی مظلوم، اسلام مظلوم، اسلام دفاع از حق اسلام ، مدافع مردم فلسطین و سوریه و عراق و لبنان این اسلام ناب است، اسلام حسینی است، این اسلام محمدی است.

وی تصریح کرد: این انقلاب شکل گرفت تا طاغوت را بیرون بیندازد، استکبار را بیرون بیندازد. سپاه اجازه نخواهد داد که دوباره طاغوت به این کشور برگردد، آمریکا به این کشور برگردد. سپاه اجازه نخواهد داد اسلامی غیر از اسلامی که امام و رهبری تبیین کردند در این کشور حاکم شود.

شیرازی ادامه داد: ملت ایران این مسیر را پیموده است. در آینده هم همین است ما هم به این بیان مقام معظم رهبری با گوشت و پوست و استخوان ایمان داریم که فرمودند آینده از امروز بهتر است. آینده از امروز بهتر است دلیل آن هم مشخص است چون انقلاب حامی دارد، سرباز دارد، جان فدایی دارد، یاران حسینی دارد، پای این انقلاب ایستاده اند.

وی اظهار داشت: هنگامی که مقام معظم رهبری در روز پنجشنبه فرمودند تا من زنده‌ام اجازه نخواهم داد کسی این انقلاب را به بیراهه ببرد به پشتوانه این ملت و به پشتوانه سپاه و پشتیبانی بسیج بود و به حول قوه الهی این انقلاب می ماند و پرچم این انقلاب به دست امام زمان داده خواهد شد. خدا اراده کرده است که حق بماند و باطل برود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در پایان خاطرنشان کرد: حزب الله پیروز است تا من و شما راهمان را از راه حزب‌الله جدا نکردیم، هیچ قدرتی قوی تر از آمریکا هم باشد هیچ غلطی نمی تواند بکند و انشاءالله ملت ایران خون شهدا را خون شهدای جنگ و خون شهدای مدافع حرم را حفظ خواهد کرد ، راه شهدا را حفظ خواهد کرد و از مسیر شهدا پاسداری خواهد کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به حاج آقا بفرمایید که لبنان، سوریه و عراق پیش از ما به این پیمان پیوسته اند!
Iran, Islamic Republic of
نبسته اند اقا جان
لطفا مطالعه تان را بیشتر کنید
United States
اصلا مهم نیست که بقیه کشورها پیوسته اند یا نه! چون بقیه کشورهای دنیا در لیست سیاه نیستند. فقط ایران و کره شمالی در لیست سیاه قرار دارند و تا این لوایح رو اجرایی نکنند از لیست خارج نمیشن. بقیه کشورها مثل ایران به گروههای مسلح خارجی پول و سلاح نمیدن و اگر میدن هم انقدر زورشون زیاد هست که توی لیست سیاه نرن.
حتی با تصویب این قوانین هم تضمینی نیست ما از لیست بیرون بیاییم.
به شخصه امیدوارم تمام اینها توسط شورای نگهبان رد بشه تا به ساده لوح هایی که فکر میکنن تصویب اینها فقط بازی هست و هیچ اتفاقی با تصویب نکردن اینها نمیفته، ثابت بشه که اشتباه میکنند. اون دسته از دوستانی که دم از مطالعه میزنند برن بخونند که مقامات چینی و روسی هم اعلام کردند که در صورت نپیوستن ما دیگه نمیتونن معامله ای با ما انجام بدهند.
Iran, Islamic Republic of
اینا رو ولش

اون هشت نفری که ممتنع دادن کیان
به نظرم اونا مهمترن

مملکت آب ببره عین خیالشون نیست حقوقشونو می گیرن ظهر میرن خونه

لااقل بقیه ی دشمنی می کنن تحرکی دارن
Iran, Islamic Republic of
این طرح صد در صد توی شورای نگهبان رد میشه و بعدا هم اگر به مجمع بره برای حفظ منافع ملی و حفظ اقتدار نظامی و امنیتی کشور رد میشه و این وسط فقط دولت دنبال این بازیه که بگه من میخواستم کاری بکنم و نذاشتن . برجام رو بقول حاج آقا خاطره جان کری قول داده بود اینجوری در اومد این رو که حتی ظریف و رئیس جمهور هم میگن هیچ تضمینی براش نیست تکلیفش معلومه
ايرج
Iran, Islamic Republic of
حجازي
شورای نگهبانی که روحانی را تایید کرد ممکن است که این لایحه تصویب کند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
افرادی مثل آیت الله جنتی، فقط یک رأی در شورای نگهبان دارند و در همین شورای نگهبان، خاتمی، برجام و روحانی تأیید شدند. پس مطمئن نباشید و توکلتان به خدا باشد. امان از تنهایی رهبر در بین خواص. یاد تنهایی امام علی (ع) افتادم.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما.
اكبر چالوسي
Iran, Islamic Republic of
فدايي داري به مولا ...
هادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا هم اینه که بعضی ها نمیخان هیچ گشایش و پیشرفتی تو ایران اتفاق بیوفته...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
کوه برجامتان موش زایید.
مشکل آب خوردن حل شد؟؟؟؟
تحریمها برداشته شد؟؟؟؟
دروغ بس است
United States
تا دلواپسهایی مثل شما دوست عزیز کشور را نابود وویران نکنید دست بردار راه اشتباهی که با افراطگرایی در حال انجامش هستید بر نمیدارید و وقتی کشور کاملا ویران و زمین گیر شد میفهمید که اشتباه میکردید و آب در اسیاب بد خواهان کشور میریختید
محسن
Iran, Islamic Republic of
تو نوکری و ذلت می خواهی بسم الله، از کی افساد طلبان دلسوز ملت بوده اند؟
سبزواري
Iran, Islamic Republic of
اگر افسادي هست در شما اصوگريان است نمونه بارزش احمدي نژاد ودارودسته اش
Iran, Islamic Republic of
آقا ما نمیخوایم نوکر آمریکا باشیم هر کی میخواد نوکر و پاچه خوار آمریکا باشه بره همون جا زندگی کنه اه خسته شدیم از دست ترسوها
Iran, Islamic Republic of
ما اگه دلواپسیم شما خائن هستید
United Arab Emirates
نه اینکه شما کشور را آباد کردید با برجامتان دلار نوزده هزارتومانی سکه پنج میلیونی کوچکترین نمونه این آبادانی است
کوه موش زایید
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
گشایش و پیشرفت ؟!

برجام ایجاد کرد !
دیگه چه گشایش و‌پیشرفتی مونده ؟
Iran, Islamic Republic of
انتهای این طرح معلومه که رد میشه ولی این وسط چیزی که معلوم شد اثبات حرفهای رهبری در استادیوم آزادی درباره خائنین و نفوذی ها بود که الحمدلله سه روز بعد از این سخنرانی دست خیلی ها رو شد که برای مسدود نشدن حساب بچه هاشون توی خارج حاضرن تمام کیان نظامی و امنیتی کشور رو به حراج بزارن
هادی
Iran, Islamic Republic of
من که میگم همه کارها بره دست ایشون تا ببینیم چی میشه... اینجوری تکلیف همه مشخص میشه...
Iran, Islamic Republic of
تکبیر.....
Iran, Islamic Republic of
مهمترین حرف ظریف توی مجلس این بود که اگر این طرح رو قبول نکنیم پول دانشجوهای خارج از کشور رو نمیتونیم بهشون برسونیم . دقیقا درست گفت و برای همین رای آورد چون خیلی بچه های نماینده ها توی خارج دارن درس میخونن و پول تو جیبیشون قطع میشه . برای همین گور باببای امنیت دفاعی کشور و کشور فدای چند تا ناز نازی آقازاده
شهروند طبري
Iran, Islamic Republic of
شير مادر حلالت!به خال زدي! وگرنه اينها كه دلشان براي دانشجو جماعت نمي سوزد! نمونه اش بلايي كه سر بورسيه ها آوردند!
Iran, Islamic Republic of
از بیش از 200 کشور جهان فقط 38 کشور پیوسته اند و آمریکا و اسرائیل و عربستان هم عضو ناظر هستند . چه کنیم که چرا امثال تو حتی حاضر نیستید یک سرچ کوچک در اینترنت کنید و با سند حرف یزنید نه با اوهام خود
Iran, Islamic Republic of
به عنوان مثال بانک های لبنان با حزب الله مراوده بانکی ندارند!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
نبسته اند یا بسته اند مهم نیست، مهم این است که این قرار داد با آرمانهای اسلام و انقلاب همخانی ندارد . برای ایرانیان ارمانهای امام راحل (ره) که استقلال فکری و عملی در این مملکت باشد مهم است.
در زمان انتخابات که امام خامنه ای فرمود نتیجه انتخابات هر چه باشد به خود ملت برمیگردد، چه کردید و چه کردیم؟
Iran, Islamic Republic of
دوران جنگ اگر امام دستور می داد بروید جبهه، پاسداران، بسیجی ها، عامه مردم به دعوت امام لبیک گفتند. دوران جنگ اعلام کردند ما در خطوط مقدم نیاز به نان داریم. پشتیبانی جنگ در کرمانشاه مشغول بار زدن نان برای خط مقدم بود که در موقع مناسب به جبهه ها برسد. هنگامی که خواستند آن را خالی کنند، مشاهده کردند که یک جوان ۱۳ و ۱۴ ساله بیرون از داخل بار کامیون بیرون آمد. گفتند تو کجا بودی؟ گفت: امام فرمودند هرکس می‌تواند باید برود جبهه. من در توان خودم دیدم اینجا بیایم. من رفتم ستاد اعزام اما آنها من را قبول نکردند. هنگام حمل بار که شما حواستان نبود، سوار کامیون شدم و آمدم جبهه تا به فرمان امامم عمل کنم.
Russian Federation
سلام
برو سایت fatf را نگاه کن. رسما نوشته 37 عضو.
اینا هم بنظر عضو نشدن.
Iran, Islamic Republic of
ببینید، وقتی ما بخواهیم بگیم یک چیزی بده، به همه چیز دست میندازیم تا بگیم بده و البته برعکس این موضوع هم صادقه.
شما دیگران رو توصیه می کنید برن ببینن که تنها 37 کشور عضو FATF هستند. اما این رو نمیگید که 9 پیمان منطقه ای دیگه که از نظر FATF به عنوان پیمانهای قابل قبول در زمینه پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم هستند، بصورت هم عرض در همون سایت FATF معرفی شدن و مجموعه کشورهای عضو این 10 پیمان (9 پیمان اشاره شده بعلاوه خود FATF) میشه همه کشورهای دنیا به غیر از صربستان، سریلانکا، اتیوپی، سوریه، کره شمالی، ایران، یمن و پاکستان.
Iran, Islamic Republic of
امروز روز مقابله حق با نفاق است و اهل هر کدام در صحنه حاضرند و اگر اهل حق ایستادگی کنند ولو به فرض از نظر جمعیت کم باشند خداوند نصرت خود را بر آنان خواهد فرستاد و منافقین را تار وار خواهد کرد. امروز روز بزرگ امتحان الهیست که آن ها که در دهه محرم حسین حسین می کردند آیا در ادعای خود صادقند یا خیر. امروز روز رویش ها و ریزش هاست. امروز روز پیوستن به کاروان حسینی است و هر که بهانه آورد در خدمت یزیدیان زمانه خواهد بود.
هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام از حاج آقا که در نیروی قدس هستند انتظار بیشتری است که در سخن گفتن مراقب گفتار و کلامشان بوده چرا که بطور حتم منافع و امنیت ملی کشور را این گفتار می تواند دست خوش حادثه گرداند حاج آقا با این حرف خودشان تائید می کنند که کمک به عراق ، سوریه و لبنان کمک به تورریست است در حالی که اصلا اینطور نیست و گروههای تروریستی در شورای امنیت سازمان ملل تعریف شده اند ( پس ما خود به انحراف موضوع با این سخنان کمک نکنیم ) ی سوال هم داشتم که همه کشورهای دنیا که عضو AFTF هستند نسبت به منافع و امنیت خود شناخت و حساسیتی نداشته فقط جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی نگران بوده و می باشند!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
38 کشور که عضو این پیمان هستند کل دنیا نیستند عزیزم . هر چند که کل دنیای امثال شما فقط آمریکا و انگلیس است
Iran, Islamic Republic of
کل دنیا رو از کجا آوردید ؟ 38 کشور کل دنیا هستند ؟
جواب هادی از طرف یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
اللهمّ انصُرِ الاسلامَ و المسلمین واخذُلِ الکُفّار والمنافقین الکذابین
Iran, Islamic Republic of
از نظر امریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان ، حزب الله لبنان و نیروهای ضد داعش در منطقه تروریست هستن !
Iran, Islamic Republic of
آقای هادی
از شما بعید است این حرف
چون هم شما و هم بنده و هم همه مخالفین پیوستن به fatf و cftمی دانند که اینگونه نیست . حرف مخالفین این است که داعش را آمریکا و اسرائیل و سعودی ها بوجود آوردند و از آن حمایت می کنند و همین الان هم هر وقت نیروهای سوریه در جائی داعش را به محاصره در می آورند این بوجود آورندگان داعش به تکاپو می افتند تا آنها را از محاصره خارج کنند
آنها خود تروریست پرور هستند
بحث ما این نیست که سوریه و عراق تروریست هستند بلکه بحث این است که حامیان داعش تروریسم را آنگونه که باب میلشان باشد تعریف می کنند
هاشمی : همه کشورها عضو fatf نیستند فقط ۳۵ کشور عضوند
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر اف ای تی اف از 35 کشور و دو سازمان منطقه ای تشکیل می‌شود دو سازمان منطقه‌ای عضو که اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس هستند . اف ای تی اف همچنین در همکاری نزدیک با شماری از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است.[۱۱]

آرژانتین
استرالیا
اتریش
بلژیک
برزیل
کانادا
چین
دانمارک
اتحادیه اروپا
فنلاند
فرانسه
آلمان
یونان
شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس
هنگ کنگ
ایسلند
هند
مالزی
جمهوری ایرلند
ایتالیا
ژاپن
کره جنوبی
هلند (متشکل از هلند, آروبا, کوراسائو و سنت مارتین)
لوکزامبورگ
مکزیک
نیوزیلند
نروژ
پرتغال
روسیه
سنگاپور
آفریقای جنوبی
اسپانیا
سوئد
سوئیس
ترکیه
بریتانیا
ایالات متحده آمریکا
جمهوری اسلامی ایران
اعضای ناظر نیز اسرائیل عربستان و اندونزی هستند
آیا این ۳۵ کشور همه دنیا هستند ؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
البته جمهوری اسلامی ایران هنوز در مرحله پیوستن است ولی هنوز قطعی نشده و انشاالله نشود
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
سوال بنده از طرفداران fatf این است
۳۵ کشور عضو fatf هستند
پس حدود ۱۶۰ کشور دیگر همه مشکل دارند ؟
پس آن ۱۶۰ کشور دیگر چگونه امور اقتصادی خود را اداره می کنند
سرور
Iran, Islamic Republic of
البته از ویکی پدیا بد کپی کرده اید.15 کشور اروپایی که در لیست آورده اید تکراری است و عضو اتحادیه اروپا هستند.جمعا حدود 70 کشور می باشند.البته کشور فلسطین جزو اتحادیه عرب است و اسراییل کشور نیست و ایران از چندسال پیش عضو مشروط است همچنین برخی دیگر از کشورهای یادشده.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برادر سرور با تشکر
منظور از اتحادیه اروپا کشورهای اروپائی نیست بلکه خود اتحادیه به عنوان یک شخصیت حقوقی بین المللی است
۳۵ کشور و ۲سازمان منطقه ای عضو هستند
که یکی اتحادیه اروپا و دیگری شورای همکاری خلیج فارس می باشد
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
گروه اقدام FATF کشورها را به لحاظ روابط تجاری به ۴ گروه تقسیم می‌کند؛

گروه اول شامل کشورهای «منطبق» است -Compliant- که اختصاراً کشورهای « C» نامیده می‌شوند. این کشورها را در انطباق کامل با استانداردها و قوانین FATF می‌دانند.

گروه دوم، کشورهایی هستند که آنها را در سطح قابل توجهی سازگار و منطبق تلقی می‌کنند- Largely compliant- این گروه به اختصار گروه «LC» نامیده می‌شوند.

گروه سوم شامل کشورهایی است که فقط با بخشی از استانداردهای FATF سازگاری دارند - Partially compliant- و به اختصار «PC» نامیده می‌شوند.

گروه چهارم به کشورهایی گفته می‌شود که با استانداردها و قوانین FATF هیچگونه انطباق و سازگاری ندارند- Non compliant- و اختصاراً «NC» نامیده می‌شوند.
پس همه 38 کشور هم همه قوانین FATF رو بصورت کامل قبول ندارن چون بعضی جاها منافعشون به خطر افتاده که قبول نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمائیدگروههای تروریستی موردنظرآمریکا وخزانه داری آمریکا کیاهستن؟فقط که سازمان ملل نیست.
اصغر بابلي
Iran, Islamic Republic of
فدايي داري به مولا ...
Iran, Islamic Republic of
ایشان در یک واحد نظامی کار می کنند و نباید طبق نظر امام در این مسائل دخالت کنند یک موضوع در مجلس طبق قانون مملکت دارد تصویب می شود و رهبری هم اینطور خواستند چرا این مقدار تندروی می کنند
Iran, Islamic Republic of
رهبری اینطور خواستن ؟؟؟؟ خودتون رو بخواب زدید یا واقعا خواب هستید ؟ متن نامه رهبری رو بخونید و بعدا حرف مفت بزنید . رهبری فرمودند که مجلس بررسی خودش رو بکنه و طبق قانون حق مجلسه و حق شورای نگهبانه که تطبیق بده که . مهم اینکه اگر شورای نگهبان این طرح رو رد کنه امثال شما بازم حرف رهبری رو که شورای نگهبان رو سدی دربرابر بی قانونی میدونه قبول دارید یا نه و اگر شورای نگهبان این طرح رو رد کرد بازم به قانون پایبند هستید یا نه ؟
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز برجام هم در مجلس وشورای نکهبان تصویب شد ایا قبول دارید این طرح هم روال قانونیرا باتوجه به نظر رهبری می رود مشکل این است که یک گروه اقلیت با حمله به سفارت عربستان و انگلیس و یا تجمع جلوی مجلس ویا پیامک و بردن کلمات خارج از ادب مانند حرف مفت ی خواهند کار خود راپیش ببرند اصولا افراد تند رو همیشه منافع کشور را به خطر انداختند مانند اوایل انقلاب که بعضی گروهها خود را دشمن امریکا وانقلابی نشان می دادند وامثال بهشتی را سازشکار و یا در 28 مرداد امثال شعبا ن بی مخ که در خیابانها و جلوی مجلس را می افتادند
Iran, Islamic Republic of
برجام را نیروهای حزب الله علی رغم اشکالات پس از تصویب تمکین کردند
اما انتقاد وظیفه همگانی است و محدودیت زمانی ندارد
Iran, Islamic Republic of
برادر این اقا در یک واحد نظامی است و یا خیر ؟ و ایا طبق نظر امام می تواند ذر این مسائل دخالت کند ویا خیر ؟
Iran, Islamic Republic of
متن نامه رهبری:
جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت؛

در پی استفساریه تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با بررسی لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی، به‌دنبال فرمایشات معظم‌له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند " آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع‌به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفتم، مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود، نه کنوانسیون خاص، لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند، تدبیر فوق قبلاً در زمان استفسار به‌طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود".

لاریجانی پس از قرائت این نامه اعلام کرد که این نامه از سوی آقای حجازی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به وی (لاریجانی) ابلاغ شده است.
کجای نامه فوق موافق طرح هستند ؟ فرمودند با بررسی در مجلس مخالفتی ندارند و راه قانونی طی بشه و ممکنه قانون هم این اختیار رو به شورای نگهبان برای رد شدنش بده . دیگه اینقدر رهبر رهبر نکنید که بهتون نمیاد و رهبری خرداد ماه همین امثال توی سخنرانی عمومی و دیدار با نماینده های مجلس نظر صریح خودشون رو اعلام کردند . این اوج دموکراسیه که مجلس نظر مخالف رهبری رو تائید میکنه و شورای نگهبان هم حق قانونیشه که رد که و یا نکنه و دیگه دعوا نداره عزیزم
Iran, Islamic Republic of
همه اینها بازی برای قطع نشدن پول تو جیبی بچه های خارج نشینشون و هیچ دخلی هم برای مردم نداره و خود ظریف هم گفت که اتفاقی قرار نیست برای مملکت بیافته
Iran, Islamic Republic of
رای منفی به این خبر تعداد آقازاده های خارج نشین رو نشون میده
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم . دقیقا لپ مطلب رو گفتی
Iran, Islamic Republic of
شکوری،عضو حزب منحله مشارکت ...گفته است شورای نگهبان حق ندارد در موردCFT اعمال نظر کند و...اظهار نظر این استحاله طلب در حالی است که مدعی اند از مشهد به نمایندگان پیامک زده شده که CFTرا تصویب نکنید و نمایندگان را تحت فشار قرار داده اند که البته فکر می کنم کار خودشان بوده تا مظلوم نمایی کنند و ضمنا بگویند از مشهد است و توسط اطرافیان آقای رییسی هدایت می شود.استحاله طلبان استاد جنگ روانی اند.
ايرج
Iran, Islamic Republic of
آقاي حجازي چه نقشي در برجام و فتف داشت ؟
كليد سوالات اينجاست
ايراني
Iran, Islamic Republic of
با سلام
هرچي خارجيها گفتند شد ... عزت پاسپورت ايراني هم به اون وضع درآمد ... تحريمها هم در روز اول اجرا تا حالا برطرف نشده كه بدتر شده ... روابط بانكي هم چيزي شبيه پشم ... مشكلات با كشورهاي هسايه هم كه اينجور ... اگه به گفته اخير اين آقايون دقت كنيد مي گن برجام براي برملا كردن چهره آمريكا بود ... واقعا ! اين همه سال وقت و پول مردم رو معطل روشن كردن اين موضوع كرديد ؟ پس اون سخنراني ها كه مي گفتيد تحريمها بالمره برطرف مي شود ، آفتاب تابان و ... چي بود ؟ به نظر مي رسد دستگاه قضايي كشور ، بابت تفاوت آشكار سخنراني هاي سال تصويب برجام و سخنان امروز آقايان مسئول ، از ايشان سوال و بررسي بعمل آورد چون هر دو در محضر ملت و بصورت آشكارا بيان شد و ممكن است اگر جلوي اين روند گرفته نشود در آينده باز هم حرف ديگري زده شود . يا لااقل پولي كه از طرف بيت المال براي سفرهاي مكرر آقايان براي تصويب برجام )از هتل ،‌هواپيما ، تشريفات و ...) خرج شد به مردم بازگردانده شود ، چون با اين همه رفت و آمد آخر به هيچ رسيدند ... ملت مستقل ايران براي جايگاه مسئولين خود به افرادي غيرت مند ، شجاع با تعهد به كشور خودمان و با ايمان و پرتلاش نياز دارد ، مردم از اولين انتخابات آينده بايد عناصر خسته ، وابسته ، دلبسته به غرب ، را كنار بگذارند و با انتخاب انسان كارآمد ، كشور را اين وضعيت نجات دهند . خدايا مسئولين خدوم و صادق را نصيب مردم كن ...
سینا
Iran, Islamic Republic of
تصویب این قانون مثل این میمونه که یه سایه ی لولو به آدم نشون بدهند و بگن اگه خودت رو نکشی این لولو تو رو میکشه پس خودتو بکش که لولو تو رو نکشه و ما داریم خودکشی میکینم
Iran, Islamic Republic of
مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود نباید باز هم تجربه تلخ برجام را تکرار کنیم ایا با افزایش دلار ما باید کوتاه بیاییم ؟ حق را بپذیریم و محکم در برابر باطل بایستیم که خدا با ماست
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که نمایندگان ملت که وکلای ملت هستند کنوانسیونی را امضاء می کنند که حتی ظریف و روحانی حاضر نیستند کوچکترین تضمینی بدهند!!! به این خیانت نمی گند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی هر کسی بخواد تو سیاست دخالت کنه نتیجه اش میشه آش شعله قلمکار ، وقتی رهبری فرمودند با بررسی آن در مجلس مخالفتی ندارند وشیوه قانونی خود را طی نماید یعنی چه؟ اگر مجلس تصویب وشورای نگهبان هم تایید کرد میشود قانون وقطعا نظر رهبری هم مخالف آن نیست.
سید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقا من قاطي كردم! يكي منو روشن كنه! رهبري ميگه من مشكلي ندارم اين طرح تو مجلس بررسي بشه و تصميمش با نماينده هاي ملته بعد اين شيخ ميگه اين طرح نابودي مملكت و آرمان هاي نظامه! تناقض تا اين حد؟؟
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
پاسخ روشن و واضحه.رهبر فرمودن که بخشی از FATF خوبه اما مجلسی ها خودشون به صورت مستقل قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی تصویب کنن و لزومی نداره که امثال این قوانین از بیرون دیکته بشه.اما باز با این حال ایشون حکم قانونی ندادن و فقط نظرشون رو اعلام کردن.پس تناقضی وجود نداره و اختلاف نظر بین مسئولینه
Iran, Islamic Republic of
مشکل همه ما همین قاطی شدن .تناقض هاست برادر.
Iran, Islamic Republic of
مگر نه قرار شد نظامیان در موارد سیاسی دخالت نکنند؟ پس مجلس و شورای نگهبان چه کاره هستند؟ هر کس باید وظیفه خود را عمل کند
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید کی و کجا رهبر فرمودن نظامیان در امور سیاسی دخالت نکنند؟یه چیزی شنیدید و بدون اطلاع و سند اشاعه میدید.رهبر فرمودن نظامیان در جناح های سیاسی خط گیری نکنند و بصورت مستقل با فرماندهی کل قوا هماهنگ باشند نه اینکه در سیاست دخالت نکنند.این حرف شما در تضاد با بصیرت افزایی است که رهبر دائما مطرح میکنن
United States
اگر شورای نگهبان این لایحه را رد بکند منتظر باشید که دولت دلار را به بالای ۲۰ هزار تومان ببرد همانطوریکه ان را در عرض چند ماه ۵ برابر کرد.
حدیث
Iran, Islamic Republic of
پس فردا که مثل برجام گندش در اومد میگن کی کی بود من نبودم! و همه تقصیرات رو گردن نظام و رهبری میاندازند از ما گفتن بود!!!!
Iran, Islamic Republic of
جالب است هر وقت کم میاورید به تاریخ و تطبیق آن با شرایط حال و .....می پردازید پس چرا از برجام و صلح حدیبیه چیزی نمی گوئید
حالا معلوم شد نقش مثبت برجام چقدر بوده که با خروج یک دیوانه وضع اقتصادیمان چه شد
برجام بی ایراد نبود اما جنبه مثبت آن کم نبود
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام بود تحریم هم بود و فقط قدرت و توان هسته ای ما نبود یعنی خسارت محض بود.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
دوستان، مشکل اینه که ما در موضوع حق و باطل دقیق نیستیم، یک پدیده و کلا هر پدیده ای در عالم یا حق است و یا باطل و اصلا حد وسط نداره. نمیشه یه پدیده خاص هم حق باشه و هم باطل و یا نه حق باشه و نه باطل....
علی
Iran, Islamic Republic of
از آقایانی که اینجا نظرشونو ثبت کردند یک سوال داشتم.آیا میداند پولشوئی چیه وقانون مبارزه باپولشوئی چی میگه؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی امریکا ودارودسته اش به داعشی ها پول بدهند کمک به آزادیخواهانه ولی ایران به مبارزین واقعی بده پولشویی وتروریستی.؟!
Iran, Islamic Republic of
FATF از ایران درخواست می‌کند تا نقص‌های قوانین خود در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را به شکل فوری و معنی‌دار برطرف کند و به طور خاص، تامین مالی تروریسم و انجام معامله‌های مشکوک را در قوانین خود به عنوان جرم تلقی کند.
Iran, Islamic Republic of
اعضای fatf
کشورهای همکار که کاملاً به FATF پایبند هستند، مانند امریکا،‌ استرالیا، ژاپن
کشورهای در حال همکاری که سعی در پیاده‌سازی توصیه‌ها دارند مانند عراق،‌سوریه و عربستان
کشورهای غیر همکار سفید که هنوز به پیاده‌سازی گروه ویژه اقدام مالی در کشور خود نپرداخته‌اند
کشورهای غیر همکار خطرناک که ریسک تعامل اقتصادی در آن زیاد است .
Romania
عزیزان مساله cft حزب الله و حماس نیست بلکه بسته شدن امکان دور زدن تحریم هاست. ان ها لایحه را به معیشت و شما به حزب الله و حماس گره زدید. در این شرایط اقتصادی، برنده این بازی رسانه ای کدام طرف خواهد بود؟
حسینعلی
Iran, Islamic Republic of
بسيار جالب است اكثر كسانيكه امروز بر طبل جنگ ميكوبند در هشت سال دفاع مقدس يا دستي بر اتش نداشتند ويا بسيار حضورشان در جنگ كمرنگ بوده است
Iran, Islamic Republic of
برجام سیاسی و اقتصادی هیچ

یکی این هشت نفری که ممتنع دادند رو دریابد که مملکت آب ببره اینها براشون فرقی نمی کنه یعنی بودن و نبودنشون پشیزی نمیارزه
Iran, Islamic Republic of
....
دوستداراسلام وانقلاب
Iran, Islamic Republic of
آفرىن به شیرپاکت آقاى شیرازى مااگرچندىن مدیرباغیرت ومومن ووظیفه شناس ومسلمان وشیعه واقعى وفداکاروولایتمدارودلسوزوعاشق خدمت به مردم همانند حضرتعالى داشتىم چه باک...