کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه استاد انصاریان: یک سری سؤالات را از خدا نپرسید!

17 مهر 1397 ساعت 8:46

استاد انصاریان گفت: یکسری سؤالات را از خداوند نپرسید که اگر پرده از روی پاسخش برداشته شود، جز رنج و ناراحتی برای شما محصولی ندارد و خدا هم دوست ندارد شما ناراحت شوید.


به گزارش جهان نیوز، استاد حسین انصاریان در مسجد رسول اکرم(ص) تهران اظهار داشت: خداوند در کتاب هایی که نازل کرده پیش از اینکه انسان بپرسد برای چه ما را آفریدی و به چه اهدافی ما را خلق کردی؟ در قرآن و در همۀ کتاب های آسمانی گذشته، سؤالات بشر را جواب داده است. خداوند یا ابتداً جواب داده، یا مردم، با حقی که برای پرسیدن داشتند از پیغمبران روزگارشان پرسیدند، پرسش ایشان هم درست بوده، عاقلانه و حکیمانه بوده و خداوند هم جوابشان را به صورت آیات در همان کتاب های روزگاران گذشته نازل کرده است. اگر سؤالات هم بی ربط و بیهوده بوده یا جواب نداده چون دردی را دوا نمی کرده یا دستور داده که سراغ این گونه سؤالات نباشید «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُم » (مائده، 101).

یکسری از سؤالات را از خداوند نپرسید!
استاد انصاریان ادامه داد: یکسری از سؤالات را از خداوند نپرسید که اگر پرده از روی پاسخش برداشته شود، جز رنج و ناراحتی برای شما محصولی ندارد و خدا هم دوست ندارد شما ناراحت شوید. جالب است که دقیقاً چنین آیه ای در قرآن آمده، سراغ سؤالاتی که نتیجه اش ناراحتی خود شماست نباشید، سؤال باید عاقلانه، حکیمانه و عالمانه باشد.

استاد حوزه به قدرت خداوند در خلقت انسان اشاره و خاطرنشان کرد: ما هر چه در اسما و صفات می گردیم می بینیم هیچ جا بوی نقص، کمبود، ظلم و ستم استشمام نمی شود که مچ گیری کنیم. از هر دانشمند با انصافی بپرسید که کل ترکیب وجود شما را تعریف عالمانه کند، جواب می دهد: در اصل آفرینش شما جلوه های اسما و صفات از جمله حکمت الله، ارادت الله، قدرت الله، علم الله، رحمت الله، احسان الله، عدل الله، رزق الله و... به کار رفته است.

اگر خداوند فقط بخش حکمت وجودتان را بگیرد، از انسان چیزی باقی نمی ماند
وی افزود: اگر یک کسی قدرت داشته باشد بخش حکمت الله را از ساختمان وجود شما بگیرد، یک کارخانۀ ناقص باقی می ماند که در این دنیا یک لحظه هم نمی توانید زندگی درستی داشته باشید. مثلاً شخصی بتواند رطوبت بینی ات را بگیرد و بینی ات خشک شود، نرمی گوشت را بگیرد و این گوشت استخوان شود، دیگر حالت غضروفی نداشته باشد، امشب که می خوابید، در اولین غلتی که می زنید، گوشت می شکند و از کله ات جدا می شود. اگر خداوند فقط بخش حکمت وجودتان را بگیرد، از شما چیزی باقی نمی ماند.

نویسنده کتاب «عناصر شخصیت انسان» در مورد خلقت بی نظیر انسان گفت: خداوند با ارادۀ حکیمانه اش، با قدرتش، با رحمتش، با احسانش، با لطفش، با خبیر بودنش، خاک را هل داد، به خاک جنبۀ نباتی و جنبۀ حیوانی یعنی حیات بالاتر از نباتی داد تا این خاک نباتی حیوانی را به صلب پدر و رحم مادر رساند، این دو را به اسپرم و اوول تبدیل کرد، یکی در صلب پدر و دیگری در رحم مادر؛ این دو را در تاریک خانۀ رحم مادر با یکدیگر آشتی داد، این نطفه را علقه، مضغه، استخوان بندی و گوشت بندی کرد؛ خداوند در قرآن مجید می فرماید: آخرین مرحلۀ خلقتش را ادامه دادم که تبدیل به یک انسان کامل در رحم مادر شد و به خلقت خود گفت: «فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِين» (مؤمنون، 14).

مراقب باشیم شیطان ما را داخل گونی نکند!
وی اظهار کرد: مراقب باشیم شیطان ما را داخل گونی نکند، دَر گونی را ببندد و بعد در جهنم باز کند و ما را بیرون بیاندازد. شیطان خیلی ها را داخل گونی کرده است. هشت میلیارد جمعیت در کرۀ زمین است، غیر از شیعۀ مؤمن عاقل دانا. به قول ائمۀ ما عده ای تنها نامشان شیعه هست «لا یبقی من الاسلام الا اسمه»، ولی شیعه نیستند.

وی با بیان اینکه شیعیان متدین، فهمیده و عاقل، فریب مکتب ها، شرق و غرب، ماهواره ها و بی دین های داخلی و خارجی را نمی خورند، تصریح کرد: امروز بسیاری از مردم در ایران و هم در خارج خواب هستند، نمی شود بیدارشان کرد، خیلی از افراد هم دین ندارند. اگر آدم برود سراغ ایشان بیدارشان کند، چه چیزی به آنها بگوید؟ اصل را قبول ندارند، ما برویم پنج صبح بیدارشان کنیم و بگوییم نزدیک خانۀ شما روضه است؟ بگوییم دهۀ سوم محرم است؟ می گوید: من اصل خدا و پیغمبر و قیامت را قبول ندارم، تو آمدی می گویی بیا روضه برویم؟!

تصویری از درهای بهشت و جهنم
استاد انصاریان گفت: خداوند در سورۀ اعراف می فرماید: «لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنْكَ وَ مِمَّنْ تَبِعَكَ مِنْهُمْ أَجْمَعِين» تو و آنهایی که از تو پیروی کردند هفت طبقه را به خودم قسم پر می کنند، هفت طبقه را که پر می کنند، «وَ قَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِين » (واقعه، 14) یک مشت شیعۀ عاقل دانای فهمیده می ماند که طبق آیات قرآن کریم اهل بهشت هستند، امیرالمؤمنین(ع) می فرماید بهشت مثل جهنم طبقه طبقه روی هم نیست، بهشت ها هشت دَر سطح صاف است. این بهشت هایی که در سطح صاف است، طول و عرضش برای احدی در این عالم روشن نیست. نوشته اند که قدرت پرواز جبرئیل از همه بالاتر است، ائمۀ ما فرمودند یک بار جبرئیل به پروردگار گفت: به من اجازۀ پرواز می دهی که این بهشت را بپرم و مساحتش را ببینم؟ خطاب رسید: بپر، ولی باید قدرت پرشت را چند برابر کنی. گفت: به عنایت  و قدرت ملکوتی خداوند؛ نهصد هزار برابر قدرت پرشش را بالا برد.

وی افزود: قرآن مجید قبل از اینکه این قدرت را بالا ببرد، از او تعبیر به «شَدِيدُ الْقُوى» کرده و گفت: بپر. طول را شروع کرد به رفتن، نهصد هزار سال ـ به سال های آنجا، نه به سال های دنیا ـ پرید و پرسید: اندازۀ لازم را رفتم؟ خطاب رسید: نه، باز هم برو. جبرئیل نهصد هزار سال دیگر هم رفت، به همان سال های آنجا که اگر من برای شما یک بخشی از آن را محاسبه کنم، واقعاً عقل را مات می کند. به جبرئیل خطاب رسید: یک سفر دیگر برو، به سفرهای آنجا، سه تا نهصد هزار سال شد. سه تا نهصد هزار سال با نهصد هزار برابر قدرت پرش، گفت: چقدرش را رفتم؟ یکی از خادمان بهشت سرش را آورد بالا و گفت: از ناحیه ای که دست من است، هنوز بیرون نرفتی. گفت: خدایا من را برگردان، این طور که معلوم است تا قیامت اگر راه برویم، طول یک بهشت تو را هم نمی توانیم برویم.

بهشت را با تحقق دادن هدف خدا از خلقتتان به دست آورید
استاد انصاریان با بیان اینکه یقیناً شما را بهشت می برند، شک نکنید، گفت: پیغمبر اسلام(ص) می فرماید: کسی که در بهشت محل اسکان کمتری نصیش شده، جای زندگیش از کل کرۀ زمین بیشتر است. این بهشت را با تحقق دادن هدف خدا از خلقت ما در مدت زمان چهل یا پنجاه سال می توان به دست آورد. خداوند می فرماید: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُون» (ذاریات، 56) من شما را خلق کردم که شما در این عالم خرج خودم شوید، مواظب خودتان باشید، دشمن شما و دشمن من، شما را داخل گونی نکند سرش را ببندد و در جهنم باز کند، آنجا که شما را انداخت، بیایید بیرون و ببینید تمام درهای نجات به روی شما بسته است.

منبع: حوزه


کد مطلب: 645396

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645396/توصیه-استاد-انصاریان-یک-سری-سؤالات-خدا-نپرسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com