جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توضیح وثوق احمدی درمورد خبر خوش پرسپولیس

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب: 645353
روزبه وثوق احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت که در قرارداد باشگاه تراکتورسازی با مهدی ترابی، نه تاریخ قید شده بود نه مُهر باشگاه وجود داشت.
توضیح وثوق احمدی درمورد خبر خوش پرسپولیس
به گزارش جهان نيوز، روزبه وثوق احمدی درباره پرونده شکایت باشگاه تراکتورسازی تبریز از مهدی ترابی اظهار داشت: باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده بود که با ترابی در اواخر فصل 97-96 قرارداد بسته‌ است، بازیکنی که در گذشته قرارداد 4 فصله با سایپا هم منعقد کرده بود. باشگاه تراکتورسازی از ترابی شکایت کرده و مدعی شد که او قرارداد خود را نقض کرده و باید برای این تیم بازی کند.
 
وی افزود: از طرفی، در رسانه‌ها مطرح شد که ترابی با باشگاه پرسپولیس هم قرارداد امضا کرده است، به همین دلیل تشکیل پرونده دادیم. در رسیدگی به پرونده مذکور، به این نتیجه رسیدیم که تراکتورسازی با ترابی در اواخر فصل 97-96 و خارج از پنجره نقل و انتقالات قراردادی برای فصول 98-97 و 99-98  بسته که در آن علاوه بر قید نشدن تاریخ، مبلغ قرارداد هم ذکر نشده است. ما از طرفین پرونده و حتی واسطه این قرارداد تحقیق کردیم و به این نتیجه رسیدیم که قراردادی امضا شده، اما تاریخ و مبلغ قرارداد ذکر نشده است. تنها یک بند به عنوان پاداش قید شده که سال اول حضورش در تراکتورسازی مبلغی خواهد گرفت و برای فصل بعد و در صورتی که سربازی‌ ترابی ادامه پیدا کند، این پاداش بالاتر رفته و مبلغ دیگری به عنوان پاداش داده می‌شود. همچنین در قرارداد، مُهر باشگاه تراکتورسازی دیده نمی‌شود، در صورتی که در قرارداد قید شده که اعتبار این قرارداد منوط به مُهر باشگاه است.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: زمانی که ترابی با باشگاه تراکتورسازی قرارداد امضا کرد، دفترچه اعزام به خدمت داشت، اما سربازی یک نفر زمانی آغاز می‌شود که به خدمت اعزام شده باشد که ترابی اعزام نشده بود. ترابی پیش از منعقد کردن قراردادش با تراکتورسازی، از سربازی رفتن انصراف داده و از قانون نظام وظیفه استفاده کرد و مجدداً معافیت تحصیلی گرفت.

ترابی ثبت نام و از معافیت تحصیلی‌اش استفاده کرد تا سربازی رفتنش منتفی شود، در صورتی که از نظر کمیته وضعیت، قرارداد او با تراکتورسازی منوط به سربازی رفتن او بود. علاوه بر این موارد، بخشنامه جدیدی هم از سوی ستاد نیروهای مسلح منتشر شد که بازیکنان ملی‌پوش تا 30 و بازیکنان لیگ برتری تا 28 سالگی معاف از رفتن به سربازی هستند، که این بخشنامه هم مد نظر کمیته وضعیت قرار گرفته است.وثوق احمدی در پایان گفت: نکته مهم، قرارداد 4 فصله ترابی با سایپاست، او در حالی قرارداد داشت که با باشگاه تراکتورسازی قرارداد دوم را امضا کرد. قانون سربازی یک استثناء در قوانین کشور است و اگر ترابی سرباز می‌شد، نمی‌توانست بدون مجوز، برای یک تیم بازی کند به همین خاطر با وجود اینکه ترابی همزمان دو قرارداد بسته، او را متوجه محرومیت ندانستیم.

تراکتورسازی هم با شخصی قرارداد بسته بوده که دفترچه آماده به خدمت داشته، اما اعزام نشده است، به همین دلیل این تیم هم با محرومیت روبه‌رو نمی‌شود. درخواست تراکتورسازی نیز، مبنی بر اینکه ترابی بازیکن ما بوده را، مردود اعلام کردیم. این رأی اولیه بوده و باشگاه تراکتورسازی 7 روز فرصت دارد تا اعتراض کند. در صورت اعتراض، رأی قطعی کمیته استیناف قطعی خواهد بود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *