پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
مجتبی ذوالنورعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

با تصویبCFT در تله نظام سلطه خواهیم افتاد

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 645281
مجتبی ذوالنورعضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در واکنش به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) گفت: این کنوانسیونها پخت و پز نظام سلطه است و منافع کشورهای مستقل در آن دیده نمی شود.
با تصویبCFT در تله نظام سلطه خواهیم افتاد
به گزارش جهان نيوز،‌ نماینده قم ورئیس کمیته هسته ای مجلس با اشاره به اینکه پیوستن به FATF از ضمیمه‌های برجام است که هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد افزود:تعریف نظام سلطه از تروریسم با تعریف جمهوری اسلامی ایران از این کلمه بسیار متفاوت است و این کشورها هستند که مصادیق تروریسم را تعیین می کنند.

وی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب منافقین ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم بی گناه کشور را شهید کردند ولی امروز، آزادانه تر از گذشته در پارلمان های آمریکا و اروپا تردد می‌کنند و نامی از آنان به عنوان گروهک های تروریستی برده نمی شود.

مجتبی ذوالنورعضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت:شاهدیم که با گروه های تکفیری و تروریستی که مردم را بی خانمان و قتل عام می‌کنند مبارزه جدی صورت نمی گیرد و در عوض مردم مظلوم یمن، لبنان و سوریه که در مقابل نظام سلطه ایستادند تروریست تلقی می شوند.

وی به عنوان یکی از مخالفان مصوب شدن الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت:نگرانی ما این است که نظام سلطه در کانال های مالی کشور اخلال ایجاد کند و مشکل ساز شود.

نماینده قم با بیان اینکه ملت ایران و مسئولین نظام جمهوری اسلامی بیدار و هوشیار هستند یاد آور شد:قطعاً این مصوبه مسیر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت را باید طی کند اما اگر به طور فرض، این مصوبه از شورای نگهبان عبور کرد و تایید شد بطور قطع نمایندگان مخالف، به دنبال تدابیر دیگری خواهند بود تا دشمن نتواند مانعی در ارتباطات اقتصادی کشور با دنیا ایجاد کند.

ذوالنور با بیان اینکه تبانی هماهنگ در داخل و بیرون از کشور برای تصویب FATF شکل‌گرفت یادآور شد:با پذیرش این لایحه اتاق شیشه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی خود ایجاد کردیم و هیچ راهی برای دور زدن تحریم‌ها باقی نگذاشتیم.

وی تاکید کرد:ما با بانک‌های کوچک دنیا توانستیم ارتباط برقرار کنیم اما با بانک‌های بزرگ نتوانستیم وعلتFATF نیست ،بلکه علت تهدید آمریکا و چماق تحریمی است که روی سر بانک‌ها نگه داشته که ریسک را برای بانک‌ها بالا برده است اما سوال اینجاست که حالا ما FATF را پذیرفتیم ایا مشکلات برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد:رسالت جمهوری اسلامی ایران دفاع از نهضت های آزادیبخش و حمایت از مردم ستمدیده و آزادیخواه دنیاست و اگر این حمایت بخواهد محدود شود قطع یقین از راههای دیگری به این وظیفه خواهیم پرداخت.

ذوالنور در خصوص اینکه با تصویب این مصوبه آیا گشایش مالی در سیستم کشور و ارتباط با جهان صورت خواهد گرفت گفت: این را باید از وزارت خارجه بپرسید.

منبع:جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ايول