کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۶

16 مهر 1397 ساعت 9:58

در حالی که به دنبال نگرانی ها از تبعات منفی جنگ تجاری بر اقتصاد چین، ارزش دلار افزایش یافته است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.


به گزارش جهان نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1200دلار و 31 سنت رسید. قیمت فلز زرد هفته گذشته 0.9 درصد افزایش داشت. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد کاهش به 1204 دلار و 40 سنت رسید.
ارزش دلار آمریکا امروز با 0.1 درصد افزایش در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی همراه بود.

بانک مرکزی چین روز یکشنبه اعلام کرد، میزان پول نقدی را که بانک ها باید در ذخایر خود نگهداری کنند به میزان قابل توجهی کاهش داده و بدین ترتیب اقداماتی را برای کاهش هزینه استقراض و تقویت نرخ رشد در دستور کار قرار داده است.

این در حالی است که تحلیلگران نگران اند تشدید جنگ تجاری با آمریکا موجب کاهش رشد اقتصادی چین شود.

در حالی که طوفان فلورانس در آمریکا موجب لطمه به رستوران ها و کاهش دستمزدهای پرداختی شده است، نرخ رشد اشتغال در این کشور در ماه سپتامبر به شدت کند شد، اما نرخ بیکاری در این کشور با رسیدن به 3.7 درصد، به پایین ترین رقم در طی 49 سال گذشته رسید.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک این شایعه که فدرال رزرو امسال یک نوبت دیگر و در سال آینده 3 نوبت افزایش خواهد داد را تایید کرده است.

کمیسیون اروپا به ایتالیا اعلام کرده که نگران برنامه های کسری بودجه این کشور در طی 3 سال آینده است، زیرا ارقام کسری بودجه بالاتر از رقمی است که اتحادیه اروپا در ماه جولای از این کشور خواسته بود، اما رم تاکید کرده که از طرح هزینه های خود عقب نشینی نخواهد کرد.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 645187

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645187/قیمت-جهانی-طلا-امروز-۱۳۹۷-۰۷-۱۶

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com