پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

متخلف ۳۱ میلیاردی مالیاتی در قم بازداشت شد

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 645085
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم از بازداشت متخلف ۳۱ میلیاردی مالیاتی در قم خبر داده شد.
متخلف ۳۱ میلیاردی مالیاتی در قم بازداشت شد
به گزارش جهان نيوز، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که  ظهر امروز در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: آمار رونق تولید و جذب سرمایه باید در استان قم افزایش یابد و باید فعالیت‌های تولیدی و جذب سرمایه در استان قم در شش ماه آینده دو برابر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم ضمن گلایه از عدم شفافیت وضعیت زمین‌های واگذارشده به واحدهای تولیدی افزود: آمار تمام زمین‌های واگذارشده به واحدهای تولیدی و صنعتی باید شفاف باشد و نحوه و وضعیت واگذاری آن‌ها به‌صورت دقیق موردبررسی قرار گیرد.

غضنفری با بیان اینکه ما نهادهای دولتی موظفیم زیرساخت‌های لازم برای تولید را فراهم کنیم، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای واحد پرورش ماهی‌های خاویاری به دلیل ارزش بالای اقتصادی این واحد فراهم شود و اداره کل راهداری برای بهسازی آسفالت مسیر واحد پرورش ماهی‌های خاویاری همکاری‌های لازم را انجام دهد.

تنها ملاک معافیت‌های مالیاتی قانون است/ مالیات سنگر مالی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در پاسخ به درخواست برخی از تولیدکنندگان برای معافیت از مالیات اظهار داشت: ملاک‌ فعالیت‌های ما برای معافیت‌های مالیاتی قانون است و فراتر از آن نمی‌توانیم هیچ‌گونه معافیتی داشته باشیم، مالیات نیز سنگر مالی دولت برای جلوگیری از وابستگی‌ به نفت و همچنین حمایت‌ از تولیدکنندگان است.

غضنفری پیرامون قانون امهال وام خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی که تاریخ سررسید آن‌ها تا 6 شهریور سال جاری است، اظهار داشت: تلاش خود را برای ارائه خدمات مالی به خسارت‌دیدگانی که سررسید آن‌ها تا پایان سال است انجام می‌دهیم.

در ادامه این جلسه ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، پیرامون ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای برای واحد پرورش ماهی‌های خاویاری قم اظهار داشت: راه‌های دسترسی به بخش خصوصی واگذارشده و ما نمی‌توانیم هزینه‌ای در این مسئله داشته باشیم، همچنین امکانات تراشیدن آسفالتی که در اختیار ماست نیز تا ماه آینده رزرو است.

آنفولانزا صنعت تولید مرغ و تخم‌مرغ را به نابودی کشاند
سپس عضو اتحادیه صنعت مرغداران استان قم بیان کرد: استان قم پیش از سال 96  حدود 150 تن تخم‌مرغ تولید می‌کرد و محصولات این استان به کشورهای اطراف نیز صادر می‌شد اما آنفلوآنزای مرغی که سال گذشته گریبانگیر مرغداران قمی شد صنعت تولید مرغ و تخم‌مرغ را به نابودی کشاند.

خداپرست خاطرنشان کرد: راهکار ما برای کم شدن آسیب‌های واردشده به مرغداران اعطای وام کم‌بهره و تعویق وام‌های مرغداران بود که به تصویب دولت نیز رسید اما آقای نوبخت به‌گونه‌ای عمل کرده که وام مرغداران با دیرکرد و به همراه سود گرفته شود.

خدمات تولید تخم‌مرغ مشمول معافیت مالیاتی شود
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان قم بیان کرد: شیوع آنفولانزای مرغی که در سه سال گذشته مشکلات فراوان را برای ما به وجود آورد و ظرفیت تولید مرغ و تخم‌مرغ استان قم را کاهش داد.

اسماعیلی ابراز کرد: شرکت‌های تعاونی‌ مرغداری که به‌صورت خانوادگی فعالیت‌ می‌کنند اطلاعات درستی پیرامون مسائل مالیاتی نداشتند و اطلاع‌رسانی خوبی نیز در این زمینه نشده بود که همین امر سبب شد تا مشکلات مالیاتی برای برخی از این مرغداران ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 12 ارزش‌افزوده تولید تخم‌مرغ از پرداخت مالیات معاف شده است اما متأسفانه خدمات تولید تخم‌مرغ مشمول معافیت مالیاتی نیست و این مسئله توزیع و فروش این محصول را با مشکلاتی مواجه کرده است.

متخلف 31 میلیاردی مالیاتی در قم بازداشت شد
مدیرکل امور مالیاتی استان قم اظهار داشت: باید آگاهی بخشی خوبی در زمینه مالیات و مزایای آن برای مردم صورت گیرد و اظهارنامه‌ها به‌صورت دقیق به ما ارائه شود.

سهراب امدادی فر خاطرنشان کرد: فعالیت‌های معاف و مشمول مالیات باید به‌صورت شفاف به ما ارائه شوند و اظهارنامه خود را به ما اعلام کنند، امروز دیگر معافیت مالیاتی وجود ندارد و تنها ضریب صفر مالیاتی به برخی از واحدها اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بالاترین بخشودگی مالیاتی در کشور به استان قم اختصاص دارد و ما همکاری خوبی با مردم و واحدهای تولیدی در زمینه مالیات داشتیم، عنوان کرد: ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی توسط تمام تولیدکنندگان و فروشندگان امری ضروری است.

امدادی فر با بیان اینکه مالیات عوارضی پاک برای خدمت‌رسانی به تمام کشور است اظهار داشت: تلاش‌های خوبی برای جلوگیری از فرار مالیاتی شده است و یکی از افرادی که حدود 31 میلیارد تومان فرار مالیاتی در قم داشته نیز بازداشت‌شده است.

از صنعت تولید مرغ و تخم‌مرغ حمایت نمی‌شود
مدیرعامل تعاونی مرغداران گوشتی استان قم نیز ادامه داد: ماده 33 قانون مالیات‌های مستقیم بیان می‌کند که 100 درصد درآمد شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی از مالیات معاف است.

محسن روشن با بیان اینکه عمده مشکلات ایجادشده برای واحدهای تولیدی به دلیل  مساعدت نکردن نهادها است عنوان کرد: کشور ما سال‌هاست که مورد تحریم اقتصادی قرارگرفته است و باید بینیم که قانون‌های ایجادشده در طول این سال‌ها تا چه اندازه در تسهیل موانع تولید موفق بوده است، متأسفانه امروز تمسک‌ به قانون تنها برای گریز از فعالیت‌ و همکاری با واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد

وی با اشاره به کاهش بسیار شدید تولید مرغ در استان قم، ابراز کرد: موانع ایجادشده در راه تولید مرغ و عدم‌حمایت از تولیدکنندگان سبب شد تا دیگرکسی جرأت نکند به تولید مرغ روی آورد.

مدیرعامل تعاونی مرغداران گوشتی استان قم افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت کلیه تولیدکنندگانی که در سال‌های زراعی 96 و 97 خسارت‌ دیدند مشمولقانون امهال وام می‌شوند اما بانک مرکزی اعلام کرده است که این امهال تنها برای کسانی است که تاریخ سررسید وام آن‌ها تا 6 شهریور سال جاری است و باید این تناقض حل شود.

رفع مشکل آنتن ‌دهی شهرک شکوهیه
سپس مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم بیان کرد: شهرک شکوهیه مشکلات مخابراتی داشت و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم بنا شد تا مشکلات آنتن دهی در این منطقه بهبود یابد.

فرشاد خوشنویسان پیرامون صدور جواز گلخانه قاسمی اظهار داشت: گلخانه به‌عنوان یک صنعت و مشمول عوارض معرفی‌شده است و این امر مشکلاتی را برای این واحد گلخانه‌ای ایجاد کرده و مقرر شد تا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی سه روز صدور مجوز ساخت گلخانه را از طریق سامانه جامع راهداری با عنوان «کشت متراکم» پیگیری کرده و نتیجه را به دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم ارائه کنند.

تمام واحدهای تولیدی باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز پیرامون بدهی شرکت فولاد امین به بانک ملی تصریح کرد: مقرر شد مدیر این واحد تولیدی طی یک هفته با بانک ملی استان قم جهت تعیین تکلیف  مراجعه کند و بانک ملی نیز مساعدت‌های مالی لازم را در این زمینه با این واحد تولیدی داشته باشد.

مجید آوری فرد خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان قم نسبت به دعوت از متقاضیان و توجیه آن‌ها نسبت به تعیین تکلیف بدهی معوق شرکت نوآوران پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: برخی از کشاورزان فکر می‌کنند بخش کشاورزی از هرگونه مالیاتی معاف است اما این معافیت به معنای ضریب صفر مالیاتی است و تمام واحدها باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ابراز کرد: برخی میزان فروش و تولید خود را به‌صورت دقیق به ما اعلام نمی‌کنند و این امر سبب می‌شود که مسیر مالیاتی برای ما ناهموار شود که برای این‌گونه افراد جریمه‌هایی نیز در نظر گرفته می‌شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *