چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد

کاهش بارش‌ها از عصر امروز

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 645021
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۶ استان و ۳۷ شهرستان درگیر سیل شده‌اند، گفت: پیش از وقوع سیل ۵ اطلاعیه و اخطاریه در موارد حامل‌های انرژی، مواج بودن دریای خزر و کاهش دما در استان‌های کشور به کشاورزان و مردم داده شد که هر استانی جداگانه این موارد را ابلاغ کرده بود.
کاهش بارش‌ها از عصر امروز
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ارتباط با وقوع سیل در برخی استان‌های کشور  با بیان اینکه همچنان بارش در برخی مناطق وجود دارد، گفت: حال نمی‌توان میزان خسارت‌ها را به صورت دقیق عنوان کرد. از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ مهر ماه، ۶ استان اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد و همچنین ۳۷ شهرستان دیگر از این بارش‌ها متأثر شدند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: در این مدت وقوع سیل ۲۷۰ نفر امدادرسانی دریافت کردند، به ۳۲۰ نفر در پایگاه‌های امداد ونجات و مساجد اسکان اضطراری داده شد و ۸۳ نفر به مناطق امن انتقال یافتند. همچنین در ۴۱۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۳۲ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رها سازی شدند و مجموعا ۱۶۶ تیم امداد و نجات به تعداد ۶۷۵ نفر در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان عملیات امداد ونجات را انجام دادند.

وی گفت: اقلام امدادی شامل پتو، موکت، نایلون و کنسروجات بین سیل زدگان توزیع شد و در حال حاضر در استان‌های گیلان و مازندران به دلیل ادامه شرایط جوی امدادرسانی‌ها ادامه دارد.

سعیدی افزود: بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های رامسر به ارتفاع ۲۸۹ میلیمتر و در شهرستان رودسر به ارتفاع حدود ۳۰۰ میلیمتر اتفاق افتاد. در فصل پیش از بارش‌ها به دلیل اینکه چنین شرایطی آسیب‌های بسیاری به ما نرساند، اقدامات پیشگیرانه مورد بررسی قرار گرفت و ما طرح عملیات آمادگی پائیز و زمستانی را در کنار لایروبی رودخانه‌ها انجام دادیم و بحث اطلاع‌رسانی را از ماه‌های پیش در دستور کار داشتیم که به استان‌های مربوطه ابلاغ شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در مورد این سیلی که به وقوع پیوست، ۵ اطلاعیه و اخطاریه در موارد حامل‌های انرژی، مواج بودن دریای خزر و کاهش دما به خصوص در شمال شرق کشور به کشاورزان و مردم داده شد و هر استانی به صورت جداگانه اطلاعیه و اخطاریه‌ها را ابلاغ کرد. همچنین در همه استان‌ها شورای هماهنگی مدیریت بحران شکل گرفت تا به امورات رسیدگی شود.

وی در پایان گفت:در حال حاضر وضعیت بارندگی‌ها رو به کاهش است و از امروز بعد از ظهر بارش‌ها کمتر خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *