جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۱۸۳
گزارشی از روند تصویب یکی از مهمترین لوایح FATF

CFT باهماهنگی اصلاح طلبان و یاران لاریجانی رای آورد/ نقوی حسینی: به مردم دروغ نگوییم/ دهقان: چرا اطلاعات اقتصادی کشور را به دشمن بدهیم؟/ ظریف: نه من تضمین می دهم نه روحانی/ نعمتی: مگر برجام بد بود؟ روسای کشورهای بزرگ با روحانی «هم‌نفس» شدند

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 644994
بخشی از علت اینکه کشور در زمینه اقتصادی دچار بحران شد، اجرای الزامات (FATF) توسط دولت بود. آیا در شرایط جنگی ما باید اطلاعات اقتصادی خود را در اختیار دشمن بگذاریم؟
CFT باهماهنگی اصلاح طلبان و یاران لاریجانی رای آورد/ نقوی حسینی: به مردم دروغ نگوییم/ دهقان: چرا اطلاعات اقتصادی کشور را به دشمن بدهیم؟/ ظریف: نه من تضمین می دهم نه روحانی/ نعمتی: مگر برجام بد بود؟ روسای کشورهای بزرگ با روحانی «هم‌نفس» شدند
گروه سیاسی جهان نيوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 15 مهر) پارلمان، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کموانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) را تصویب کردند.

از میان 271 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس 143 نماینده رای موافق، 120 نماینده رای مخالف و 5 نماینده رای ممتنع دادند.

علی لاریجانی اعلام کرد رأی‌گیری برای این طرح به صورت مخفی انجام می‌شود چرا نمایندگان با شفافیت آرا در این مورد مخالف کردند. 40 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه پارلمان خواستار رأی‌گیری شفاف برای لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم( CFT) شده بودند که این طرح با مخالفت نمایندگان روبرو شد.
 
دهقان: چرا در شرایط جنگی، اطلاعات اقتصادی را به دشمن بدهیم؟
محمد دهقان، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 15مهر) پارلمان و در جریان بررسی الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT)، گفت: هر تصمیمی که امروز نمایندگان درباره CFT اتخاذ کنند، محترم است.

وی افزود: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و در این تردیدی وجود ندارد، تمام ملت ایران و مسئولین کشور می‌دانند که در شرایط جنگی قرار داریم، آمریکایی‌‌ها علی‌غم وعده‌هایی که دادند و با وجود همه خوشبینی‌هایی که در داخل کشور ابراز شد، تمام توان‌شان را قرار داده‌اند که از طریق فشار اقتصادی ملت را به ستوه بیاورند و زمینه ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس با طرح این سؤال که  آیا در شرایط جنگی ما باید شاگرد خوبِ کلاس باشیم و هر چه آنها گفتند را عمل کنیم؟، اظهار داشت: ما در ابتدای انقلاب و زمان جنگ هم تحریم بودیم، اما تحریم‌ها متفاوت بود، ما هم متوجه هستیم و برای انتقال اسلحه به داخل کشور به صورت رسمی نمی‌توانستیم اقدام کنیم.

دهقان اضافه کرد:  ما در سال‌های 90 و 91 تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت را داشتیم، اما به صورت غیررسمی کارمان را انجام می‌دادیم و به الزاماتی که این گروه ویژه اقدام مالی(FATF) برای ایران دیکته کرده، پایبند نبودیم. ده‌‌ها میلیارد دلار نفت فروختیم و ارز آن را وارد کشور کردیم.

وی با بیان اینکه از سال 95 دوستانی که الزامات (FATF)  را قبل از تصویب کنوانسیون در مجلس پذیرفتند، الزامات آن را اجرا کردند، گفت: این الزامات موجب شد که در زمینه اقتصادی دچار بحران‌های جدی شویم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: در این دو سال گذشته، دوستان برای اینکه می‌خواستند ثابت کنند که به اصطلاح با هنجارهای بین‌المللی هماهنگ هستند، لذا اجازه نداند که ارز وارد کشور شود، بخشی از علت اینکه کشور در زمینه اقتصادی دچار بحران شد، اجرای الزامات (FATF) توسط دولت بود.

دهقان ادامه داد: آیا در شرایط جنگی ما باید اطلاعات اقتصادی خود را در اختیار دشمن بگذاریم؟


عضو دوزیست لیست امید: بهانه به اسرائیل ندهیم!
بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 مهر) خانه ملت و در جریان بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم، در موافقت با این لایحه طی سخنانی اظهار داشت: شرایط اقتصادی امروز کشور به گونه‌ای است که کشورهایی که سالیان سال از طرق مختلف با ما روابط اقتصادی داشتند امروز به مسئولین ما اعلام کردند اگر ما به CFT ملحق نشویم حتی یک سنت هم با ما معامله اقتصادی نمی‌کنند.

وی افزود: خیلی از عزیزان در این روزها از مراجع تقلید خرج کردند اگر شما پیش مراجع بروید آنها جواب سوال شما را می‌دهند نه اینکه خدای نکرده مراجع بخواهند مسائل به گونه دیگری مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی دوستان می‌گویند اطلاعات کشور لو می‌رود. چه اطلاعاتی لو می‌رود؟ مگر یک دینار به تروریست‌ها تا امروز کمک کرده‌ایم؟ گروه‌های تروریستی برای مجامع بین‌المللی مشخص است و تنها القاعده، طالبان، داعش و جبهةالنصره هستند که در این سازمان‌ها به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی شدند. سوال ما این است چرا برای اینکه در آینده می‌میریم، امروز باید خودکشی کنیم.

نعمتی گفت: امروز همه دشمنان در پی گرفتن بهانه از ما هستند. آمریکا و صهیونیست‌ها در پی نپیوستن ایران به CFT هستند. چرا کاری که باید در دولت‌های نهم و دهم با وجود پرداخت هزینه‌ها انجام می‌دادیم، انجام ندادیم و به این کنوانسیون نپیوستیم؟ ما عضویت را نپذیرفته‌ایم و این یعنی هیچ یک از الزامات چهل و یک‌گانه را نمی‌پذیریم.

نماینده مردم تهران یا‌دآورد شد: در تبصره لایحه آمده اگر از لیست تحریم‌ها خارج شویم، دولت مکلف به خروج از CFT این یعنی نباید به تروریست‌ها کمک مالی شود اما ممکن است یک کشور مثل کانادا بر ما حق تحفظ بگذارد. چه کسی می‌خواهد برای ما این حق را بگذارد و چه کسی می‌خواهد به آن رسیدگی کند؟ حق تحفظ مسئله‌ای بین دو کشور است؟ و هیچ دادگاهی برای رسیدگی به آن وجود ندارد؟نماینده مردم تهران در مجلس پرسید، چرا با عدم پذیرش CFT برای دیگران حق ایجاد کنیم؟ از 188 کشور عضو این کنواسیون  بیش از 66 کشور عضو CFT برای پیوستن برای آن شرط گذاشتند، این مسئله کاملا طبیعی است و ما هم نباید برای آنان حق ایجاد کنیم.

نعمتی تصریح کرد: شماهایی که می‌گویید از قبل برجام ضرر کردیم، حداقل نفع برجام این بود که همه کشورهایی که بر علیه ایران موضع گرفته بودند امروز در کنار ما هستند. کشورهای اروپایی با ما همراه شدند. چهار قطعنامه سنگین بر علیه ما تصویب شد و امروز برای ایران بلااثر است. انصاف خوب چیزی است. در حال حاضر نمی‌توانستیم حتی با کوچکترین کشورها مذاکره داشته باشیم اما در نیویورک کشورهای بزرگی با رئیس‌جمهورمان هم نفس شدند. به جز ایران فقط کشور کره شمالی است که در لیست سیاه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا الان چه کسی شنیده که خلاف نظراتش مجبور به همکاری با CFT برای دادن اطلاعات سری کشور است؟ این اشتباه بزرگی است که برخی مخالفان مطرح می‌کنند. حق شرط حق حاکمیتی هر کشوری است. حقوق شرط ما تا زمانی که قانون اساسی رعایت نشود مورد اعتراض ما خواهد بود.مذاکره‌کنندگان کشور باید در مذاکراتشان به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس  گفت: کنوانسیون ابزار مناسبی برای پیگیری و مبارزه باتروریسم است. ما که از ابتدای انقلاب تا امروز دهها هزار شهید تروریسم تقدیم کرده‌ایم. چرا حالا حق خود در استفاده از مزیت‌های CFT در این زمینه را از دست بدهیم. امروز همه نمایندگان مسئول هستند.

درگیری لفظی نعمتی با دهقان
نماینده مردم تهران خطاب به دهقان، گفت: حل بسیاری از مشکلات امروز کشور در گرو حل CFT است. چرا به مردم راست نمی‌گویید؟ ما امروز  نمی‌توانیم پول نفتی را که در بازارهای جهانی می‌فروشیم به داخل کشور منتقل کنیم. شما اینجا مطالبی را به این دولت منتسب کردید که حق آن نبود. بحث شما منجر به خروج بابک زنجانی‌ها از زیر پله‌ها برای انتقال پول به داخل کشور می‌شود. نپیوستن به CFT یعنی انتقال میلیاردها دلار پول کشور از طریق بابک زنجانی‌ها.

این سخنان نعمتی، با  اعتراض شدید دهقان  روبرو شد و باعث شد، لاریجانی نیز خطاب به نعمتی از وی درخواست کند اسمی از کسی نبرد تا مجلس به تنش کشیده نشود.


نقوی حسینی: به مردم دروغ نگوییم
سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 15 مهر قوه مقننه و در مخالفت با تصویب لایحه CFT گفت: امروز مجلس در آستانه گرفتن تصمیم مهمی است که مربوط به منافع ملی، سرنوشت جمهوری اسلامی و راهبردهای آینده این کشور است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان به صراحت اعلام کرد که این کنوانسیونها در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز می‌شود ادامه داد: ایشان فرمودند که این کنوانسیونها نباید تصویب شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه بحث ما منافع ملی است و دعوای جناحی و گروهی نداریم و آرزوی ما موفقیت دولت است، اما دولتمردان باید به شبهات موجود پاسخ دهند افزود: فریبکاری نباید باشد، اتفاقات گذشته نباید تکرار شود ما باید بدانیم از عضویت در این کنوانسیونها چه می‌خواهیم و آیا مشکلات ما با پیوستن به آنها حل می‌شود یا خیر؟

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: موسسات مالی و پولی غرب با ما کار نکردند و راههای زیادی را برای حل این موضوع رفتیم اما آیا این مشکلات حل شد چرا مردم را می‌ترسانید و می‌گویید اگر به این کنوانسیونها نپیوندیم پروژه‌های عمرانی اجرا نمی‌شود چرا دروغ می‌گویید؟ چرا می‌گویید مشکل مالی و پولی ما حل نمی‌شود، چرا می‌گویید کالاهای اساسی به کشور نمی‌آید و مردم گرسنه می‌مانند با مردم روراست باشید.

درگیری نقوی با لاریجانی بر سر تصویب 20 دقیقه ای برجام
وی اضافه کرد: در زمان تصویب برجام هم گفته می‌شد اگر این اتفاق بیفتد مشکل مالی حل و گرفتاریهای مردم حل می‌شود مگر در 20 دقیقه برجام تصویب نشد و همچنان هم مجلس مورد اتهام ملت ایران است.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در واکنش به این اظهار نقوی گفت: برجام در 20 دقیقه تصویب نشد ما 4 جلسه درباره آن صحبت کردیم.

نقوی حسینی در پاسخ به لاریجانی گفت: اینگونه نبود و تنها در 20 دقیقه تصویب شد.

علی لاریجانی بار دیگر در پاسخ به وی گفت: شما خلاف می‌گویید و اگر این موضوع را قبول ندارید به مشروح مذاکرات مراجعه کنید.

نقوی حسینی با بیان اینکه آقای لاریجانی جلسات متعددی را با روسای کمیسیونها و فراکسیونها در چند روز اخیر برگزار کرده و خواهان تصویب CFT در مجلس شده است، ادامه داد: فراکسیون نمایندگان ولایی به جلسه دعوتی آقای لاریجانی نرفت و وی دوباره این کار را انجام داد تا ما را توجیه کند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی چرا پس از بیانات صریح رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای نگذاشتید و به نمایندگان نگفتید که مطالبات رهبر انقلاب از نمایندگان چیست؟

نماینده ورامین در مجلس با خطاب قرار دادن ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: آقای ظریف مگر ما برجام را تصویب نکردیم در آن شرط هم گذاشتیم چه دستاوری برای مردم داشت آقای طیب‌نیا وزیر سابق اقتصاد رفت و FATF را امضا کرد و ما عضو آن شدیم چرا مشکلات همکاری پولی و مالی ما حل نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: قوه مقننه 3 لایحه مقابله با پولشویی، مقابله و تروریسم و پالرمو را تصویب کرد کدامیک از آنها مشکل ما را حل کرد چرا به مردم و نمایندگان دروغ می‌گویید اگر CFT  هم تصویب شود مشکل مالی و پولی ما حل نمی‌شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور دستخطی بنویسد و بگوید اگر ما عضو این کنوانسیون شدیم و مشکلات حل نشد بنده را استیضاح کنید، آقای رئیس جمهور این تعهد را به ما بدهد اگر این تعهد داده شد نمایندگان نیز برای عضویت در این کنوانسیون بدون چون و چرا رای خواهند داد.

قرائت نامه دفتر رهبر انقلاب درباره لوایح چهارگانه (FATF)
لاریجانی در پاسخ به اخطار سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس درباره معایب (FATF)، نامه مقام معظم رهبری را که از سوی دفتر ایشان به رئیس مجلس ابلاغ شده است قرائت کرد.

جناب آقای دکتر لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیت؛

در پی استفساریه تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با بررسی لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی، به‌دنبال فرمایشات معظم‌له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند " آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع‌به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفتم، مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود، نه کنوانسیون خاص، لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند، تدبیر فوق قبلاً در زمان استفسار به‌طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود".

لاریجانی پس از قرائت این نامه اعلام کرد که این نامه از سوی آقای حجازی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به وی (لاریجانی) ابلاغ شده است.


ظریف:‌ نه من و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز در جلسنه علنی مجلس با موضوع بررسی الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم «CFT» با حمایت از تصویب برجام گفت:‌ برجام سیاست‌های آمریکا را در دنیا منزوی کند.

وی افزود: با برجام توانستیم رژیم جنایتکار صهیونیستی و نتانیاهو را در نیا رسوا کنیم در حدی که اتهامات نتانیاهو به سخره گرفته می‌شود. اگر برجام به نفع ایران نبود آمریکا از آن خارج نمی‌شد. توفیق ملت را تبدیل به ضعف ملت نکنید

وزیر امور خارجه تصریح کرد: نه بنده و نه رئیس جمهور نمی‌توانیم تضمین بدهیم که با پیوستن به این لایحه مشکلات ما حل خواهد شد اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با پیوستن به این لایحه آمریکا بهانه برای افزایش فشار بر معاملات ما پیدا نخواهد کرد.

شعار جلوی مجلس: نماینده ملت، FATF خیانت
جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های مختلف تهران (صبح یکشنبه 15 مهر 97)  در اعتراض به تصویب CFT در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

بنابراین گزارش دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی همچون " نگذارید سرنوشت تلخ برجام تکرار شود " و " نماینده ملت FATF خیانت " از نمایندگان مجلس خواستند تا با عدم رای به لوایح FATF، جلوی خطرات احتمالی را بگیرند.

هماهنگی خطرناک لاریجانی و عارف برای تصویب CFT
گفتنی است CFT، یکی از لوایح خطرناک FATF در حالی امروز در صحن علنی مجلس تصویب شد که پیش تر امیرآبادی، نمانیده قم از هماهنگی خطرناک لاریجانی و عارف برای تصویب آن خبر داده بود. همچنین نقوی حسینی هم از کوتاهی لاریجانی برای اجرای فرمایش رهبری خبر داده بود.

 

میدان داری یاران لاریجانی همچون نعمتی و جعفرزاده که دیروز در گفتگو با خانه ملت به رسانه ملی بابت پرداختن به عیوب FATF حمله کرده بود، یادآور ماجرای تصویب برجام است. نماینده رشت گفته بود: « یعنی بقیه کشورها نمی‌دانستند FATF چیست و الان صداوسیمای ما به تنهایی این موضوعات را کشف کرده است. ضمن آنکه قاطبه نمایندگان از خبره‌ترین کارشناسان کشور هستند و به کارشناسان دیگر نیز دسترسی دارند و به مزاح بگویم که خدا را شکر نماینده‌ها اصلا وقت ندارند تلویزیون نگاه کنند! »

در چند روز اخیر هم آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید مخالفت شدید حوزه علمیه را با این لایحه خطرناک اعلام کرده بودند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه هم دیروز با یک نامه یادآوری خطاب به لاریجانی نسبت به تصویب این امر خطرناک هشدار داده بود.


آیت الله موحدی کرمانی، رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام که در غیبت آیت الله هاشمی شاهرودی جلسات مجمع را مدیریت می کنند گفته بودند که در صورت تصویب این لایحه در مجلس، شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد و یا درنهایت از سد مجمع تشخیص رد نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
... که در ادبیات سیاسی کشور شکل گرفت ...
Iran, Islamic Republic of
طرف تو مجلس براي سلفي گرفتن با يك خانم غربي داشت از ميزش پرت مي شد پايين، ...
Iran, Islamic Republic of
باید اسامی نمایندگان موافق و مخالف برجام وFATF برای ثبت در تاریخ اعلام شود.
Iran, Islamic Republic of
فاتحه احمدی نژاد اون موقعه خونده شد که علی رغم میل رهبری عمل نمود
انگار داره بوی الرحمن مجلس هم بلند میشه
مجلس یه زره ارزش و شخصیت داشت که امروز اون رو هم با میخ fatf بر تابوتش زد
Iran, Islamic Republic of
برجام در مجلس اصول گرایان رای آورد یعنی در این مجلس FATF تصویب نمی شد؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این اصولگرا نیستند...
ناراحتیتو درک میکنم برادر
Iran, Islamic Republic of
ناراحتیتو درک میکنم برادر ولی باید قبول کنین باختین
Iran, Islamic Republic of
فرض کن در این دنیا باختیم. ولی آن دنیا چی؟ چقدر کوچولو هستین.
Iran, Islamic Republic of
پس همه چیز را بگذارید برای آخرت ودست از این سیاه بازیها بردارید
حران
United States
امام خمینی رحمة الله علیه:
اگر آمریکا در مقابل دین ما بایستد، در مقابل همه دنیای او می ایستیم
از کجا معلوم اون دنیاتو نباختی عزیزکم؟
Germany
از کجا معلوم اون دنیاتو نباختی عزیزکم؟ زیاد دلتو خوش نکن
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا شما چقدر متوهم هستید؟
مگه بهشت و جهنم دست شماست؟ یا شما می تونی تشخیص بدی کی بهشتیه و کی جهنمی؟
گفتا شیخا هرآنچه گویی هستم، ایا تو چنان که می نمایی هستی؟!
متاسفانه انقلاب هرچی ضربه خورده از افراد ظاهرالصلاه بوده، کمی سر در جیب مراقبت فرو ببر و با خودت رو راست باش. ببین نفع اقوام و ... درمخالفت با لایحه مبارزه با پولشویی ندارید؟
یعنی موافق پولشویی هستید؟ به خاطر یک بی نماز که درمسجد رو نمی بندند.
قطعا برای کمک به نهادها یا سازمان های آزادی خواه را داریم> مگر تا حالا برای لبنان و سوریه و عراق و یمن ازمسیر بانکی کمک می کردیم؟
Iran, Islamic Republic of
...
خخخخخ.
Iran, Islamic Republic of
بازنده اصلی قراردادهایی مثل برجام نافرجام و FATF آحاد مردم ایران هستند و لاغیر.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
از اینکه مثل یزیدیان حرف می زنی، معلوم میشه، خیلی برنده ایی!
Germany
کسانی که دیگران را یزیدی میدانند حتما فکر میکنند حسینی هستند
Iran, Islamic Republic of
درک نمی کنی برادر! درک نمی کنی! ...
حامی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
دمشون گرم ۱ بار خودشون بودند و از طرف ۸۵ میلیون رای دادن نه ۲ میلیون کاسب
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
به راحتی می توانستند طی یک طرح داخلی، برای مبارزه با پولشویی و تروریسم قانون مناسبی تهیه کنند اما ...
زمستان خواهد رفت و روسیاهی به ذغال خواهد ماند و ایران عزیز علیرغم همه توطئه‌ها سربلند باقی می‌ماند ...
سیامک
Iran, Islamic Republic of
اون نمایندگان با شرفی که رای ندادن اسامیشونو منتشر کنن
5 نفر هم ممتنع بودند در صورت فشار خودشون اسمشونو منتشر خواهند کرد
و در نهایت مشخص میشه کیا کمر به ویرانی این کشور بستن
Iran, Islamic Republic of
میگویند همه تغییرات مطلوب در انسان و جامعه به واسطه یک تحول درونی ممکن است. این تحول درونی را بیداری و یقظه میدانند. میگویند اگر همه سخن قرآن را بخواهیم در یک موعظه خلاصه کنیم باید بگوییم قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله... یعنی قیام لله. همان که امام هویت انقلاب اسلامی میدانستش.

تحقق این بیداری مردم به ناامیدی از دلبستگیهای دنیایی است. جامعه سالک در بستر چنین نا امیدی فراگیری است که برمیخیزد. نا امیدی از همه آن توهمات دنیایی که به آن دل بسته بود.
دلار، رابطه با امریکا و برجام و 2030 و fatfو حقوقهای نجومی و قراردادهای نفتی و سیاسی و غیره و غیره .
بگذار تمام قراردادهای ننگین را یک به یک تصویب کنند .
Fatf نیز درد مردم را درمان نخواهد کرد بگذار مردم این را نیز تجربه کنند بگذار اخرین امید خودشان را نیز بیازمایند تا به اضطرار برسند برای رسید به امتی ابراهیمی، لازم است همچو ابراهیم هنگامى كه تاريكى‏شب او را پوشانيد ستاره‏اى را مشاهده كرد، گفت: «اين خداى من است!» اما آنگاه كه غروب كرد، گفت: «من چيزى‏كه ناپديد شود دوست ندارم».پس چون ماه تابان را ديد گفت: «اين خداى من است» اما آنگاه كه [آنهم‏] ناپديد شد، گفت: «اگر پروردگارم مرا راهنمايى نكند مسلّما از گروه گمراهان خواهم بود و چون خورشيد درخشان را ديد، گفت: «اين خداى من است، اين بزرگتر است!» امّا هنگامى كه غروب كرد، گفت: «اى قوم من از شريكهايى كه شما براى خدا مى‏سازيد بيزارم».
من با ايمان خالص روى به كسى آوردم كه آسمانها و زمين را آفريده و من از مشركان نيستم‏

و به یک نا امیدی فراگیر. ناامیدی که مقدمه یک خیزش حقیقی است. جامعه پوست خواهد انداخت. و این ارزشمند است.
اوضاع خیلی خوب است. چون جامعه بنا است بیدار شود و به خود برگردد. اگر یک روز مردم، حکومت استبداد و حکومت ذلت پذیر در مقابل دشمن را سرنگون کردند حالا دوران سرنگونی فرهنگ استبداد طلبی و ذلت خواهی است. بیماری که از بین بردن آن زمان نیاز داشت. به قول امام رضوان الله تعالی ما از شر رضاخان و محمد رضا خلاص شده ایم لکن از شر تربیت یافتگان شرق و غرب به این زودی ها نجات نخواهیم یافت
اما گویا این خلاصی از شر این غربزدگان دارد فراهم میشود امروز نزدیکترین زمان به مداوا شدنش فرارسیده است. اوضاع خیلی خوب است
امروز مهمان آقای رئیسی در حرم امام رضا بودیم گفتند من خودم مکرر شاهد تضرع مقام معظم رهبری در حرم بودم ایشان بعد از نماز ظهر گاهی تا ۳۰ دقیقه سر از سجده بر نمیدارند.

در چند روزی که ایشان مشهد بود مکرر از ایشان نقل شد که با قاطعیت فرموده بودند ما این مشکلات را به سلامت رد خواهیم کرد.
Netherlands
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
سخن ت بجا و قلم ت زیبا و امید بخش.
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
دلواپس...12:59
Iran, Islamic Republic of
توکل برخدا...زنده باشی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Romania
...
صادق
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای لاریجانی ! خوب جواب اعتماد مراجع و نگرانیهای آنان را دادید.
...!!!!
United Kingdom
جهان ساندبس خور ناراحت باش چون دیگه نمی تونید
ول ملت را این ور اون ور خرج کنید
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ساده لوح جان، با تصویب FATF تمامی صرافی هایی که تحریم را دور می زدند و دلار به کشور وارد می کردند را با دست خودمان به دشمنان معرفی می کنیم و عملا خودتحریمی می کنیم. میوه های CFT هم مانند گلابی های برجام پوسیده است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کریمی قدوسی در اجتماع انقلابیون قم:
معرفی دو نفر خائن در بیانات اخیر رهبری
مصداق فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب که "دشمن می خواهد ملت ایران را به این جمع بندی برساند که در کشور بن بست است و هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل امریکا وجود ندارد.
من صریحاً اعلام می کنم، کسانی که در داخل، این فکرِ مطلوب و محبوب دشمن را ترویج می کنند، در حال انجام دادن بزرگترین خیانت در حق کشور و ملت هستند." ...
Iran, Islamic Republic of
مثلا کریمی قدوسی خودش را انقلابی می داند؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
جناب لاریجانی
...
Iran, Islamic Republic of
خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند
هادی
Russian Federation
دیگه زمان هوچیگری و داد و بیداد و کاغذ پاره کنی و طومار پهن کردن تو مجلس تموم شده و نماینده ها منطقی تصمیم میگیرن...
Iran, Islamic Republic of
آره ! با همون منطقی که ظرف ۲۰ دقیقه ننگنامه برجام را به تصویب رسوندن!!!!
Iran, Islamic Republic of
منطق!!!!!!!!!!
جک با نمکی گفتی.
Netherlands
خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ ذلِک هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِینُ
حمید عزیزم ، بهمراه سختی آسانی است. خوبی این رای در اینجاست که دیگر هیچ فرد سالمی با بهره هوشی هشتاد به ایشان رای نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
سالهاي بعد در مورد ايشان بيشتر خواهيم شنيد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت این لایحه را تصویب نکنند
Iran, Islamic Republic of
چه چیز بدی داشت که سانسور کردید
Iran, Islamic Republic of
این لایحه نیز رای آورد و در شورای نگهبان تصویب خواهد شد فقط عده ای دچار مشکل می شوند و نمی توانند در مافیای مواد مخدر شرکت کنند و پول شوئی انجام دهند
هادی
Russian Federation
...
Iran, Islamic Republic of
تصویب این باعث شدن محدود شدن کانال های انتقال ارز به کشور می شود و باعث افزایش نرخ ارز خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
اینهائی که رای منفی داده اند یعنی با مواد مخدر و با پول شوئی موافقند
عجب
Iran, Islamic Republic of
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
با استدلال ضعیف شما مخالفیم نه با مواد مخدر و پول شویی. با خیانت به کشور و گرا دادن مسیرهای ورود دلار به دشمن مخالفیم
Iran, Islamic Republic of
یکم مطالعه ات رو بیشتر کن...
FAFT فقط مبارزه با پولشویی و تروریسم نیست.
یعنی واقعا نمیدونی دعوا سر چیه؟
پس یه نگاه به ترجمه اش حداقل بکن
سرور
Iran, Islamic Republic of
لطفا چرند نفرمایید.بعد از تصویب مجلس دلار بیشتر از 1000 تومان گران شد.تعقل کردن کار سختی نیست.کشور مجبور است برای دور زدن تحریمها نفت را به دلالها با نرخی پایین تر بفروشد. قیمت دلار هم با بخشنامه دولت محترم و فشار قوه قضاییه پایین نمی آید.
این مواد مخدر را نمی شود فهمید از کدام جیبتان در آوردید؟ البته می شود فهمید!
Iran, Islamic Republic of
خودت هم میدونی دروغ و تهمت می زنی
هادی
Russian Federation
همه میدونیم که درست میگه و حتی مشخصه کیا هستن...
Iran, Islamic Republic of
همان هایی آن را تصویب کردند که در عصر 22 خرداد 88 به موسوی اطمینان دادند رای آورده است.
Romania
دولت دارد روی زندگی مردم تسویه حساب سیاسی میکند و از منتقدینش که الان بی طرفها و حامیان سابق را هم شامل میشود انتقام میگیرد
احتمالا بعد از مخالفت مجلس قیمت ارزها را میبرد بالا برای مظلوم نمایی و فرافکنی.
کسی جلوی این روند فریبکارانه را نگیرد فاجعه ببار می آید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جناب ! یا اشتباهی فهمیدی,یا اشتباه را تو مخت فرو کردن! آی کیو ! هدف واقعی جنایت پیشگان غربی از وضع قانون و لایحه ای به نام FATF به هیچ وجه مبارزه واقعی با پولشویی مافیای مواد مخدر و امثال آن نبوده و نیست،که اگر اینگونه بود خود دولتهای غربی ازقبیل آمریکا و ایتالیا و بسیاری دیگر از کشورهایی که به این لایحه پیوسته اند، از بزرگترین حامیان و متهمان مواد مخدر و پولشویی هستنداما حتی برای یک بار هم در لیست سیاه و خاکستری این لایحه قرار نگرفته اند. هدف اصلی بانیان و طراحان این توطئه طبق تعاریفی که خودشان از تروریسم و تروریست دارند ،شناسایی و حذف نیروهای مقاومت و انقلابیونیست که در کشورهای دنیا مقابل زورگوئیها و ظلم و ستمهای آنها می ایستند.
علی 20دقیقه ای
...
هادی
Russian Federation
کار درست و معقولی کردن و دچار شانتاژ و هوچیگری دلواپسان نشدند...
Iran, Islamic Republic of
فعلا تنور مسولین نان می پزد
برجام
FATF
بعدا موشک
خدا به خیر بگرداند ...
حلما
Iran, Islamic Republic of
شما کلا از هر چیزی که موجبات خرابی کشور و سختی بیشتر برای مردم هست حمایت میکنی واقعا چرا اقای هادی چرا؟؟؟ومخالف هر چیزی که به منفعت مردم!!!!!
حلما
Iran, Islamic Republic of
....خودشون دارن میگن ما تضمین نمیدیم ...!!!
م
Iran, Islamic Republic of
هوچیگری رو شما خاطر جمعان می کنید، با برجام قرار بود هم چرخ صنعت بچرخه و هم هسته ای، الان با نابودی کامل هسته ای در هر دو بخش رکود کامل رو می بینیم تمام دانشمندان هسته ای یا بیکار هستند و اگر هم در سازمان حضور دارند فقط حضور فیزیکی است چون تمام دستگاهها خاموش و هیچ طرحی اجرا نمی شود....
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک دلواپس از امروز منتظر نتایج شایان فروش مملکت هستم بالاخره باید تکلیف همه جیز روشن شود
بسم الله اگر مردید...
برجام و اف ای تی اف کشکی برای مردم بیچاره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ای کسانیکه برجام بر مردم تحمیل کردیدن
ای کسانیکه تصویب FATF را راه نجات ایران می دانید ،،،،،، بدانید ...
Iran, Islamic Republic of
آدم یاد تصویب کاپیتولاسیون میفته...
...
Russian Federation
تیر دلواپسان و جهان نیوز به سنگ خورد و راه منطقی در پیش گرفته شد...
Iran, Islamic Republic of
دیدیم دل وادگان کشور را به کجا رساندند. چه دلواپسان (مدافعان عزت و شرف و دین و انقلاب و وطن) و چه دلوادگان و دلدادگان غرب همه ایرانی هستیم و با وجود تفاوت آرا و نظریات باید همواره در دایره خودمان باشیم و متحد باشیم و برای حل مشکلات کشور چشم امید به غیر ایرانی و اجنبی ندهیم که این خوش خیالی و توهم است که دشمن ایرانی و حسودان و بدخواهان ملت ایران دلش برای ایرانی بسوزد و برای حل مشکلات ایران و ایرانی قدم بگذارد.
...
خخخخخ.
Iran, Islamic Republic of
به زودی متوجه خواهید شد که خسارت محض دیگری به کشور تحمیل شد.
Iran, Islamic Republic of
تیر آمریکا و اسرائیل به هدف خورد ...؟!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تیر دلواپسان به زعم شما در تصویب برجام هم به سنگ خورد ولی ثابت شد که هر چا دلواپسان میگفتند درست بود ،با همین استدلال ها مملکت را به گند کشیدید
سرور
Iran, Islamic Republic of
راه منطقی که به دلار 20 هزار تومانی ختم خواهد شد.باور ندارید صبر کنید و ببینید.
....
دلواپس
Iran, Islamic Republic of

.;...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
واااای الان امریکا نتیجه ی کار بدش رادیدگفت ببخشید
اسرائیل تنبیه شدداره کریه می کنه
اروپا معذرت خواست گفت بیایید پولهاتون
اشانتیون یه کانتینر دارو فرستادند ...
صدای هلهله می اید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
کاظم
Iran, Islamic Republic of
...
خودمان درمجلس همه کارها را میکنیم!!
جهان نیوز عزیز خواهش میکنم سانسور نکن .
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز با اعتراض نسبت به شما در تحریف وتغییر مطالب خوانندگان انتظار دارم امانت داری در مطالب ارسالی را رعایت فرمایید.
الان کجای مطلب بالا با پیام ارسالی من هم خوانی دارد.!؟
باختین برادر دیگه بهومه کافیه
Iran, Islamic Republic of
کاظم جان باختین برادر دیگه بهومه کافیه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم مملکت وقتی ببازه همه بازنده هستند درک کردن این موضوع سخت نیست خواهش میکنم بفهم....
Iran, Islamic Republic of
واقعا اینو بازی میدونید که از حرف از بردن میزنید و کیف میکنید...
..
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله که تصویب این لایحه برای کشور خیر وبرکت بهمراه داشته باشد.
مثل برجام؟؟
Iran, Islamic Republic of
امریکا و اروپا چیزی بما پیشنهاد نمی دهند که خیر و برکت برای ما داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
جو می کارید می خواهید گندم برداشت کنید؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همونطور که با برجامتون شد !
Iran, Islamic Republic of
چه خیری
چه برکتی !!!!!!!!!!!
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
بنشین تا بشه ...می شه...(اخراجی ها)
Iran, Islamic Republic of
برجامیکه منافعش رو ظریف و روحانی تعهد و البته امضاء کری!! آن را تضمین کرده بود به چنین خسارتی منجر شد. وای به حال این مصوبه که از ابتدا تعهدی بابت آن داده نمی شود!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به نمایندگانی که با رای مثبت به لایحه نگذاشتند امریکا و صهیونیست ها و عربستان به مقاصد خود برسند و تحت فشار 100 نفر در بیرون مجلس که به نمایندگان فشار اوردند نشدند چرا باید اقلیت برای کشور تعیین تکلیف کند چرا باید اقلیتی به سفارت عربستان حمله کنند و منافع کشور را به خطر بیاندازند باید جمهوری اسلامی باشد
Iran, Islamic Republic of
امریکا و صهیونیست ها و عربستان به مقاصد خود رسیدند و تصویب این به نفع آنهاست .
Iran, Islamic Republic of
شما اکثریت با رای به روحانی چه دسته گلی سر این کشور زدید؟ برجام فاتحه علم و فن آوری هسته ای را خواند و امیدواریم این لایحه فاتحه اقتصاد مریض ما را نخواند.
اکثر خیلی وقتا اشتباه می کنند و تاریخ پر از این اشتباهات سرنوشت ساز است.
Netherlands
اگر چنین است می بایست نامهای مبارک خود را برای استفاده نسل بعد پنهان نمی کردند.
Iran, Islamic Republic of
داداش جواب تو برا این دو پرسش چیهhttps://www.jahannews.com/news/644877/این-دو-سؤال-پاسخی-دارید
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخع عزیزم ! سال88 معلوم شد چقدر عشق دموکراسی هستین !
وحید
Iran, Islamic Republic of
وقتی نماینده لیست امید فرق این ها را نمی دونه و فقط چون دستور داره باید رای مثبت بده معلومه فشار از کجا وارد میشه وقتی اقتصاد مردم را گروگان گرفتند برای رای آوری این لوایح معلوم از کجا فشار داره می آد وقتی شما که دلواپس سفارت عربستانی و مثل بزرگترت برای ((برادران )) سعودیت نگرانی معلومه فشار از کجا می اد حالا به تصویت این لوایح آقای بزک بشین تا بهار بیاد/زهی خیال باطل
Iran, Islamic Republic of
در این خیال باش آمریکا هرچه به تعهداتش در بر جام عمل کرد وقتی که دید با دست خودمان صنعت هسته ای را ویران کردیم و در قلب راکتور اتمی بتون ریختیم و 10تن اورانیوم غنی شده را سوزاندیم و ساتریفیوژها را نابود کردیم به لگد به این کاخ خیالی و شیشه ای زد و آانرا فرو ریخت و کلاه گشادی بر سر کسانی که وعده فتح الفتوح به آن می دادند گذاشت
Iran, Islamic Republic of
نماینده مردم مشهد با بیان اینکه امروز با احساس مسئولیت مردم آقایان دیگر احساس خطر می‌کنند و مجبورند در پشت درب‌های بسته تصمیم گیری کنند، تصریح کرد: احساس خطر آن‌ها به حدی است که حتی از یک پیامک هم واهمه دارند به گونه‌ای که تمام دستگاه‌های امنیتی با کسانی که پیامک‌ها را به نمایندگان ارسال کردند برخورد می‌کنند و از آن‌ها تعهد می‌گیرند که چرا به یک نماینده پیامک داده اید سوال این است که آیا رابطه بین وکیل و موکل باید این گونه باشد چرا یک موکل نمی‌تواند برای وکیل خود پیامک بزند و حرف خود را بگوید پس رابطه بین وکیل و موکل چه می‌شود؟
Iran, Islamic Republic of
تضمین منافع کشور رو در برجام دیدیم...
جنس شون خیلی شبیه همه...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
FATF فرضا اگر خوبی هم داشته باشد ، اما سپاه و ارتش و سایر نیروهای نظامی نباید ذره ای زیر بار مفاد آن بروند و باید مستقل بمانند حتی اگر خواستند دوباره تحریم کنند؛ امنیت کشور را نمیشود با هیچ چیزی عوض کرد؛ FATF بماند برای دولتی ها و شفافیتها و بازارهای پولی و مالی
Iran, Islamic Republic of
جنگ اقتصادیه ارتش و دولت فرقی نداره همه جا میدون جنگه
Iran, Islamic Republic of
تشکر، منظورم بحث نظامی بالاخص موشکی بود.
Iran, Islamic Republic of
خوب ، چشم ، به روی دیده ، به دیده منت ، فقط منتظر دستور شما بودند.
Iran, Islamic Republic of
بنشینید تا اروپا هم بزنه زیر این لایحه
Iran, Islamic Republic of
نشستن لازم نیست. با عدم تضمین ظریف وروحانی از حالا این لایحه دچار سرنوشت برجام شده است.
Iran, Islamic Republic of
Fatf تصویب شد حالا لازم است دریافتی آقای سخنگو و موافق آن همچنین مدیران دستگاهای اجرایی برای مردم شفاف مشخص شود,,فوری
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اینها مدل رفتاری مردم دستشونه! اساسا با همین ابزار چنین نمایندگانی را در مجلس وارد کردند! و باز چنین خواهند کرد. سالها به هزینه کشور در مراکز حساس تحقیقات استراتژیک، آدم گذاشتند و چنین مدل هایی را بدست آوردند و الان بر اساس آن مدل ها، در اقتصاد، فرهنگ و سیاست و حتی مقولات اجتماعی هر کاری دلشون بخواد می کنن!
م.ر.د.
United Kingdom
...
انوشیروانی
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر آن که نتواند دید
بزن دست قشنگه رو
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
کور بشه ولی مابا عینک یکسال ونیم هی داریم نگاه می کنیم ببیتیم
از اون امضاء قبلی چی بما مردم دلواپس رسیده....
Iran, Islamic Republic of
انالله و انا الیه راجعون.
...
Iran, Islamic Republic of
رحم الله من يقرا الفاتحه مع الصلوااااااات
نادر
Iran, Islamic Republic of
...
نادر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
انهایی که ازلحاظ فنی aftf را قبول دارند چرا بصورت شفاف رایشان را اعلام نمی کنند ?...
Iran, Islamic Republic of
تصویب این موضوع کارمشترکی بودبین دولت اصلاح طلبان واصولگرایان این کسانی که به اسم اصولگرایی مخالفت کردند اگربرمخالفت خودصادق بودند بایدمجلس راترک می کردند تا مجلس ازاکثریت بیافتد این لایحه 120مخالف داشت اگراین 120نفرمجلس راترک می کردند تصویب نمیشد
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
...
کاظم
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز گرامی رسالت خود را فراموش نکن.
پیام مرا اول با کمی سانسور نشر دادی وبعد از چند دقیقه انرا دوباره تغییر دادی وتنها چیزی که به نام من نوشته ای مطلبی نا مفهوم وبی معنی است.
شما فرمایش حضرت امام را که فرمود امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند را از نوشته من خارج کردید.
United States
كاظم خان ! لجن نيوز سه بار در كامنت شما دست برده و در نهايت فرمايش امام خمينى را - كه بدروغ ادعاى پيروى از او دارد - حذف نموده بعد جنابعالى او را گرامى خطاب ميكنى و رسالتش را به يادش مى آورى ؟! كجاى كارى برادر ؟! اين جماعت نافشان با حقه بازى و بى وجدانى گره خورده و تنها معبودش قدرت است ! شما در نظر بگيريد گروهى مثل زاكانى و سرورى كه روزى خود را رزمندگان اسلام و مقلد امام خمينى معرفى ميكردند و همينك نيز مدعى حمايت از نظام و اسلام و انقلابند اما در عين حال براى پيشبرد اهداف خود دست به هر كارى منجمله سانسور و حذف و … ميزنند شما از رسالت آنها دم ميزنيد و فرمايش امام خمينى را برايشان شاهد مى آوريد ؟! ا خيال ميكنيد اين جماعت ديگر غيرتى برايشان باقى مانده ؟! دارند ؟! مگر برجام محصول مجلس اصولگراى آنها نبود ؟! همان مجلسى كه اصلاح طلبان راهى بدان نداشتند و اعضايش را كوچك زادگان فكرى - فرهنگى مثل : زاكانى ها و رسائى ها ، كريمى قدوسى ها و ساير كوتوله ها تشكيل ميدادند ؟! مگر نمى بينيد همين جماعت در نهايت وقاحت مدعى آن شده اند ؟! حال اگر برجام محصول مجلسى غير اصولگرا بود اين جماعت ساكت مى نشستند ؟! آيا وجداناً همه تصويب كنندگان آن را از دم تيغ نمى گذراندند ؟! پروا كنيد از اين حقه بازان !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای ظریف و رئیس جمهور تضمین نمی دهند، پیامش روشن است: خارجی ها می توانند مثل برجام هر طور دلشان خواست رفتار کنند. و این بزرگترین نقطه ضعف این مصوبه است.
نتیجه برجام شد این همه بهم ریختگی و گرانی!!!
منتظر نتیجه FATF هم باشید.
Iran, Islamic Republic of
این که همیشه ما باید بهانه را از دشمن بگیریم یعنی چه ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
...
باران
United States
...
مردم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تازه میفهمم چرا احمدی نژاد به این خاندان...حمله میکرد؟!!!!!!!
عادل
Iran, Islamic Republic of
...ممکنه یه راهی پیشنهاد کنید که از غصه دق نکنیم
Iran, Islamic Republic of
🔅حضرت محمد(ص)فرمودند:
از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید
چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد

👥از امروز مطالبه از شورای نگهبان ومجمع برای رد لایحه استعماریFATFباید شروع شود
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
گردان کمیل ...شهید همت ...شهید با کری ...نریمان...کربلای پنج ...مدافعان حرم ...شهید حججی ...حسین فاطمه سلام الله علیها...کربلا ...
حالا
قدمها محکم تر
لبخند بزن بسیجی
Iran, Islamic Republic of
شما که ظرفیت ندارید در این کارها دخالت نکنید تا از قصه دق نکنید.
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
یه سلامی هم بکنیم به اون پنج عدد نماینده ای که به cft رأی ممتنع دادن... سلام به روی ماه و نشسته 5تاتون
Iran, Islamic Republic of
انا لله و انا الیه راجعون
جا دارد اگر آدم با غیرت از این مصیبت دق کند
Iran, Islamic Republic of
...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اینایی که این قانون و تصویب کردن به فکر مردم نیستند فقط به دنبال اینن که بتون اقازاده هاشونو به راحتی تو کشور های اروپایی و امریکایی ساپورت کنند
ايرج
Iran, Islamic Republic of
سريالهاي لاريجاني چند ساله ادامه داره ..
Iran, Islamic Republic of
جالبه اگه این لایحه رای نیاورده بود تیتر می زدید مجلس انقلابی به لایحهcft رای نداد ولی حالا که رای آورده تیتر می زننداصلاح طلبان ویاران لاریجانی لایحه را تصویب نمودند، جهان آیا خودت از این برخوردها خنده ات نمیگیره؟
Iran, Islamic Republic of
شکست دیگری در عرصه سیاسی کشور برای دلواپسان
Iran, Islamic Republic of
بمون داداش ،عجله نکن.جوجه رو اخرپائیز میشمردند....
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
ملتی که شهادت برایش سعادت است پیروز است
Iran, Islamic Republic of
به دقت دلائل موافقان و منتقدان fatf را خواندم الحق و الانصاف دلائل موافقان قابل پذیرش نیست هر چند مخالفان FATF قدری با احساس مخالفت می کنند ولی هر چه فکر می کنم این هم مانند برجام خیانت بزرگ به این کشور است و خدا نبخشد کسانی که به این مردم خیانت می کنند
Iran, Islamic Republic of
آقای نعمتی اگر صد توافق نامه و لایحه برای راضی شدن امریکا و رژیم غاصب اسرادیل تصویب کنید آنها بجز تسلیم محض که نشانه های آن در عده ای دوزیست و غربگرا متاسفانه دیده می شود راضی نخواهند شد .
الکی مثل بر جام روی این وعده و وعید و گل و بلبل و وعده باغ گلابی ندهید .
انشالله نتیجه این را هم می بینیم . ولی مردانه گناه ان را گردن کسان دیگر نی اندازید .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند خیانتکاران به این ملت و کشور و به خصوص به خون شهدای گرانقدر .انشا الله آبرویشان در این دنیا برود و مفتضح شوند
Iran, Islamic Republic of
از نشانه های اخرالزمان این است که به علما و فقها دهن کجی می شود بنام دین و اسلام و در دفاع از اسلام به دین عمل نمی شود ...
Iran, Islamic Republic of
لطفا اونهایی که مخالفت کردن اسمهای خودشون رو بگن، بقیه هم خودشون معلوم میشن
Iran, Islamic Republic of
حالا معلوم شد چرا دولت نمی گذاشت قیمت دلار و سکه کاهش یابد , بایستی نمایندگان مجلس به بهانه قیمت دلار CFT را تصویب می کردند
محمدی از رامهرمزخوزستان
Iran, Islamic Republic of
من یه سوال دارم البته روستایی و عشاری هستم اهل عشاریر خوزستان بگذریم/ سوالم اینه چرا هر طرح و لوایح دشمن شادکن هست و دشمن را در دشمنی جسورتر و برای براندازی نظام خمینی عزیز امیدوارتر میکند توسط اصلاحطلب ها پیشنها د و رای مثبت هم توسط این حزب است و لابی گری ها هم توسط اینها می باشد/ واقعا سوال دارم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان جاده صاف کن امریکا و غرب هستن .
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
مرد مومن سوالت پر از جواب است ...احسنت به عشایر آگاه خوزستان
Iran, Islamic Republic of
مجلس به منافع ملی اهمیت داد و جلوی منافع حزبی را گرفت .
لو دادن اسامی 400 صرافی فعال مغایر منافع ملی بود.
Iran, Islamic Republic of
خود تحریمی نهادهای انقلابی مثل سپاه و غیره مغایر منافع ملی است .
SAABER
United States
سخنان صریح رهبر انقلاب درباره خائنان به کشور

کسانی میگویند راهی جز پناه بردن به دشمن نداریم ، این بزرگترین خیانت است؛

((( من تا جان و توان دارم نخواهم گذاشت این اتفاق بیفتد )))
((( من تا جان و توان دارم نخواهم گذاشت این اتفاق بیفتد )))
((( من تا جان و توان دارم نخواهم گذاشت این اتفاق بیفتد )))

CFT باهماهنگی اصلاح طلبان و یاران لاریجانی رای آورد

چه کسانی وجود «دشمن» را انکار می‌کنند؟

ظریف: ما اختلافات اساسی با آمریکا داریم اما این دشمنی نیست

سردار جعفری: اعتماد متقابل دولت و سپاه دستاوردهای زیادی برای نظام داشته است

دهقان: چرا اطلاعات اقتصادی کشور را به دشمن بدهیم؟

ظریف: نه من تضمین می دهم نه روحانی

متن کامل لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم "FATF"

یوسف‌نژاد فاش کرد
ارائه اطلاعات صرافان به FATF
همدستی در تحریم‌ها و گران کردن ارز
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید اطلاعات صرافی‌های کشورمان به FATF داده شده است!

مردم نامحرم نیستند؛ باید بدانند چه تعهداتی داده‌اند

اعتراض به تصویب لوایح «FATF » در سراسر کشور

دولت عمدا قیمت دلار را بالا می‌برد تا مجلس مجبور به پذیرش
FATF شود

این نماینده مجلس فاش کرد

«دولت با گران کردن دلار، مجلس و نظام را تحت فشار قرار می دهد برای پذیرش تصمیماتی که باب میل ما نیست.»

«در تحقیقات قضایی به بالاتر از سیف رسیده‌اند»

یک نماینده مجلس اعلام کرد که در تحقیقات قضایی انجام شده، از ولی الله سیف به بالاتر رسیده‌اند.
نیویورک‌تایمز: مکانیسم‌های اروپا ژستی برای نگاه داشتن ایران در برجام است

روحانی: اگر بخواهیم می‌توانیم قیمت ارز را به قیمت پارسال برسانیم

حچلی: به نظر من آمریکایی ها از مجمع عمومی سازمان ملل متحد هیچ دستاوردی نداشتند.
اما ما یک اثر تاریخی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را پس گرفتیم

تحرکات عجیب «نورمن لامونت انگلیسی» در ایران

ماجرای سفر «نماینده ویژه انگلیس به قم و دیدارهای مشکوک با برخی روحانیون

ماموران انگلیس در حوزه علمیه قم چه می‌کنند؟!!

...
Iran, Islamic Republic of
من موندم چرارای دهندگان شهرمقدس قم موقع رای دادن کارای لاریجانیو....رویادشون میره
دوستان در قم دچار خود بزرگ بینی هستند و غرور بیش از اندازه در باب بصیرت و انقلابی گری و ... باعث تصمیمات غلط نظیر رای دادن....شده اند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی در قضیه تصویب برجام هم وعده های داده که هیچ وقت عملی نشد و حتی اوضاع را برعکس مشتج کرد. دیدید که تا قبل از برجام دلار ۳۳۰۰ بود و بعد از برجام و خروج آمریکا از برجام رسید به ۱۹۰۰۰ تومان،!!!حالا بماند وعده های سیب و گلابی و ... بماند معجزه قرن روحانی !!! نتایج FATF هم از الان پیداست منتظر اتفاقات ناگوار دیگر باشید !!!
عاشورايي
Iran, Islamic Republic of
...
سینا
Iran, Islamic Republic of
اقا مگه این طرح خوب نیست چرا بهش شفاف رای نمیدید چرا میترسید ، بابا جون اگه به کارت اطمینان داری خوب با اقتدار بگویید ما رای دادیم اینم رای ما ، پای عواقبش هم ایستادیم.
این خیلی خوب بود:
به قول امام رضوان الله تعالی ما از شر رضاخان و محمد رضا خلاص شده ایم لکن از شر تربیت یافتگان شرق و غرب به این زودی ها نجات نخواهیم یافت
احمد
Iran, Islamic Republic of
افرادی که الان به رای مثبت مجلس به این قانون اعتراض دارن:
اگر شورای نگهبان اومد تایید کرد چی بازم اعتراض می کنید؟
اگر شورای نگهبان تایید نکرد و در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شد چی بازم اعتراض می کنید؟
اگر در صورت لزوم شورای عالی امنیت ملی ورود پیدا کرد و تصویب کرد چی بازم اعتراض می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر تصویب شد !!
Iran, Islamic Republic of
به اقا زاده ها تبریک و خسته نباشید می گویم ترامپ به زودی میلیاردها دلار پول بلوکه شده تان را پس خواهد داد خیلی خوب تونستید طرح را به تصویب نمایندگانتان برسانید
منبع
امیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا فکر میکنین توی این مجلس چیزی تصویب میشه که به ضرر خودشون باشه؟!!!
Iran, Islamic Republic of
روز سیاه دلواپسان در مجلس
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی ریس جمهور1400؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
امروز باید به سینه آقای ظریف و نمایندگان موافق این لایحه مدال آویخت ...!!!!!!!!!
دانا
Iran, Islamic Republic of
نمایندگانی که امروز مسیر cft رو باز کردن همون نمایندگان منتخبی هستن که ...!!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
مجلس..تسلیت تسلیت!!!
Iran, Islamic Republic of
معیارهای فرهنگ و آموزش را باید کدخدا تعیین کند چی درس بدیم چی درس ندیم: 2030 را آوردند
چه تحقیقی بکنیم چقدر و از چه نوعی تو فیزیک جلو بریم چه انرژی برای آیندگانمان به ودیعه بگزاریم باید کدخدا بگه: برجام هسته ای رو آوردند
پول صرف چه نهادی بکنیم صرف چه نهادی نکنیم باید کدخدا بگه: FATFرا آوردند
یک سره بگین در ازای بقا دربست تحت امر کدخداییم
Iran, Islamic Republic of
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
Iran, Islamic Republic of
بله.ولی به شرطیکه ...
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات مالی ایران برای آمریکاییها طبق fatf بلا اشکال است ولی رای موافقین ومخالفین برای ممنوع است
آقای لازیحانی جواب دهید
Iran, Islamic Republic of
دولتی که بلد است دلار 4 هزار تومانی را 19 هزار تومان کند آیا بلد است دلار 19 هزار تومانی را 4 هزار تومان کند