پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:

دریاچه ارومیه قابل احیاست

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 644964
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه قابلیت احیا را دارد.
دریاچه ارومیه قابل احیاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، فرهاد سرخوش افزود: براساس مطالعات و پژوهش‌های انجام شده، ستاد احیای دریاچه آماده انجام پروژه‌های متعدد در این خصوص شده و چنانچه از امکان احیای دریاچه ارومیه براساس داده‌های علمی مطمئن نبودیم هرگز کوهی از اعتبارات برای احیای این دریاچه هزینه نمی‌شد و براساس نتایج تحقیقات علمی دانشگاهی و تایید کارشناسان ذیربط اقدام به احیای دریاچه ارومیه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 93 اقدامات متعدد خود از جمله انتقال آب به دریاچه، رونق کشت و تولید محصولات کم آب بر و آموزش‌های متعدد در زمینه کاهش مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در راستای تثبیت و احیای این دریاچه شور انجام داده است.

سرخوش با اطمینان از این‌که دریاچه ارومیه قابل احیاست تصریح کرد: علاوه بر تلاش‌ها و انجام پروژه‌های ستاد احیا همکاری و مساعدت عمومی و فرهنگ‌سازی مصرف درست آب و کاهش کشت محصولات پرآب بر از جمله چغندر قند در حوضه آبریز لازمه احیای دریاچه ارومیه است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به با بیان این‌که تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.25 متر است افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 سانتی متر افزایش تراز را شاهدیم.

وی یادآور شد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه 1698 کیلومتر مربع است و حجم فعلی آب یک میلیارد و 10 میلیون مترمکعب گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *