پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مذاکره با آمریکا عزتمان را لکه‌دار می‌کند/ پیشنهاد تشکیل ستاد مقابله با اقدامات آمریکا

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب: 644851
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا با ما دشمن است و شکی نیست که نبایستی با این کشور مذاکره کرد، گفت: مذاکره با آمریکا عزتمان را لکه‌دار می‌کند.
پیشنهاد تشکیل ستاد مقابله با اقدامات آمریکا
به گزارش چهان نیوز،  سید ابوالفضل موسوی‌بیوکی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه اقدام متقابلی از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه جنگ روانی و اقتصادی آمریکا اتفاق نیفتاده است، اظهار داشت: در شرایط کنونی مردم حزب خاصی مورد نظرشان نیست؛ چرا که تنها به حل مشکلات کشور فکر می‌کنند.

وی با اشاره به روند رسیدگی به مشکل کامیون‌داران، تصریح کرد: در این راستا در کمیسیون عمران مجلس به این نتیجه رسیده‌ایم که در موضوع لاستیک در کشورمان برای حدود ۹۴۶ هزار کامیون سالانه میانگین حدوداً پنج میلیون لاستیک لازم داریم که از این تعداد یک‌میلیون لاستیک توان تولید کشورمان است که با اقدامات صورت گرفته سقف تولید ما به یک‌میلیون و ۳۰۰ رسیده است؛ لذا مجبوریم که بین سه میلیون و نیم تا سه میلیون و ۴۰۰ لاستیک را وارد کنیم.

موسوی‌بیوکی با تأکید بر اینکه آمریکا با ما دشمن است و شکی نیست که نبایستی با این کشور مذاکره کرد، خاطرنشان کرد: هرکسی که در ایران زندگی می‌کند، اگر بخواهد با آمریکا مذاکره کند به عزتش لطمه وارد می‌شود و این حرفی نیست که از روی احساسات بزنیم.

وی ادامه داد: ترامپ خطاب به مکرون گفته ما باید بگذاریم ایرانی‌ها زجر بکشند و بدین شکل آن‌ها را پای میز مذاکره بکشانیم لذا همه بایستی این موضوع را درک کنند که آمریکا قابل‌مذاکره، مصالحه و اعتماد نیست.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساختار کشورمان یک ساختار دولت‌مدارانه است، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که دولت گفته از این تعداد فقط ۱۲ هزار مورد را می‌تواند واگذار کند.

وی با بیان اینکه آمریکا با مکانیزم حاکمیت بر بخش خصوصی در موارد سخت‌گیرانه تا ۸۰ درصد تحریم‌های شورای امنیت را به‌تنهایی می‌تواند اعمال کند، عنوان کرد: در حقیقت آمریکا از قبل گفته بود که من از برجام خارج می‌شوم؛ اما ما هیچ تدبیری برای این مسئله نکردیم و آماده نشدیم. همچنین در حال حاضر نیز که گفته از یک‌زمانی نفت را تحریم می‌کنم و ما بایستی یک ستاد اقدام متقابلی برای مقابله با آن داشته باشیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه کشورمان از بعد نظامی شکست‌ناپذیر است، ابراز داشت: در حقیقت اگر در دیپلماسی اجتماعی باانگیزه‌تر باشیم، بسیار حائز اهمیت است؛ همچنین در حال حاضر لزوم توجه و اعتماد به جوانان مورد تأکید رهبر انقلاب است؛ لذا بایستی به ظرفیت‌های گران‌بهای استان با توجه به اینکه نیروهای جوان به‌وفور در این استان وجود دارد، بیش از پیش توجه شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *