جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تلفات زلزله‌ اندونزی به ۱۶۴۹ کشته افزایش یافت

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 644833
طبق اعلام سازمان مدیریت بحران اندونزی، تلفات زمین‌لرزه ششم مهرماه در این کشور به ۱۶۴۹ کشته و ۲۵۴۹ مجروح افزایش یافته است.
تلفات زلزله‌ اندونزی به ۱۶۴۹ کشته افزایش یافت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، با گذشت 8 روز از چهار زمین‌لرزه پی در پی در مناطقی از اندونزی، مقام‌های این کشور از بالا رفتن تلفات زلزله خبر داده و آماری تازه از کشته‌ها، مجروحان و مفقودان ارائه دادند.

 امروز شنبه سازمان مدیریت بحران اندونزی اعلام کرد که بر اثر چهار زمین‌لرزه ششم مهرماه در این کشور تاکنون ۱۶۴۹ نفر کشته و ۲۵۴۹ تن زخمی شدند.طبق اعلام «سوکوتو نُگروهو» سخنگوی این سازمان، از سرنوشت ۲۵۶ نفر جزو مفقودان هستند و اطلاعی از آنها در دست نیست.

به گفته مقام‌های اندونزیایی به رغم پیگیری عملیات کمک رسانی و جستجو برای یافتن نجات یافتگان زلزله، ۱۵۲ نفر همچنان زیر آوار مانده‌اند.جمعه ششم مهر بود ۴ زمین‌لرزه نسبتا قدرتمند پشت سر هم مناطقی از اندونزی را به لرزه درآورد و در برخی مناطق سبب وقوع سونامی شد.

زمین‌لرزه نخست با قدرت ۶.۱ ریشتر ۵۵ کیلومتری شمال غرب «پالو» را لرزاند. زمین لرزه دوم و ۵.۴ ریشتری در ۷۷ کیلومتری شمال شرق پالو دقایقی پس از زمین‌لرزه نخست به وقوع پیوست.

زمین‌لرزه سوم با قدرت ۴.۹ ریشتر شمال پالو را لرزاند و ساعتی پس از وقوع این زمین‌لرزه‌ها، زلزله ۷.۵ ریشتری سواحل جزیره «سولاوِسی» را لرزاند.مقام‌های اندونزی با توجه به حجم بالای تخریب ناشی از زلزله و سونامی، از احتمال بالا رفتن آمار تلفات خبر داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *