کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هند در نوامبر از ایران نفت خریداری می‌کند

14 مهر 1397 ساعت 11:31

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: هند در نوامبر مجموعا ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری خواهد کرد که نشان می‌دهد این کشور حتی پس از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه تهران، به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، شرکت ایندین اویل شش میلیون بشکه و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور سه میلیون بشکه نفت ایران را در ماه میلادی آینده خریداری خواهد کرد.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش کرده بود که هند قصد ندارد در نوامبر نفت ایران را خریداری کند و احتمالا تسلیم فشار آمریکا شده و واردات نفت ایران را متوقف می‌کند. هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است و انتظار می‌رود خرید نفت ایران را کاهش دهد، اما بعید است واردات نفت ارزان ایران را که برای پالایشگاه‌های این کشور مناسب هستند، به طور کامل متوقف کند.

هند خواهان ادامه‌ی واردات نفت از ایران است، زیرا ایران تخفیف‌ها و پیشنهاداتی برای خریداران هندی در شرایطی عرضه کرده که دولت هند با هزینه بالاتر واردات نفت و ضعیف شدن ارزش روپیه روبه‌رو شده که هزینه واردات نفت این کشور را به شدت بالا برده است، اما آمریکا همچنان اصرار دارد که خریداران نفت ایران خریدشان را به صفر کاهش دهند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، ماه گذشته پس از دیدار با مقامات بلندپایه هندی اظهار کرد: ما به هندی‌ها همانند سایر کشورها مکررا گفته‌ایم که در چهارم نوامبر تحریم‌ها در ارتباط با نفت ایران اجرایی خواهد شد و ما معافیت‌هایی را در صورت لزوم بررسی خواهیم کرد. اما انتظار ما این است که خرید نفت ایران از سوی هر کشوری به صفر برسد، در غیر این صورت هدف تحریم قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گفته می‌شود پالایشگاه‌های هندی ماه گذشته بارگیری نفت ایران برای سپتامبر و اکتبر را به کمتر از ۱۲ میلیون بشکه در هر کدام ازاین ماه‌ها رساندند که تقریبا نصف میزان واردات آنها در اوایل امسال است.

اما طبق آمار شرکت Kepler، صادرات نفت آمریکا به هند در سپتامبر به ۸۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت که ۷۵ درصد کمتر از رکورد ۳۴۷ هزار بشکه در روز در ژوئن بود. در حالیکه هندی‌ها خرید نفت ایران را به ۵۰۲ هزار بشکه در روز افزایش دادند که ۱۱۱ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه اوت بود و به این ترتیب، نفت ایران در آستانه آغاز تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در ماه میلادی آینده، بخشی از سهم صادرات نفت آمریکا به هند را گرفت.


کد مطلب: 644732

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/644732/هند-نوامبر-ایران-نفت-خریداری-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com