جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پامپئو قبل از سفر به کره شمالی وارد ژاپن شد

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 644690
وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است برای گفت‌وگو با رهبر کره شمالی به پیونگ‌یانگ سفر کند، روز شنبه وارد پایتخت ژاپن شد.
پامپئو قبل از سفر به کره شمالی وارد ژاپن شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است به‌منظور مذاکره با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در مورد خلع سلاح هسته‌ای این کشور به پیونگ‌یانگ سفر کند، روز شنبه وارد توکیو، پایتخت ژاپن شد شد تا با نخست‌وزیر «شینزو آبه» و تنی چند از مقامات ژاپنی دیدار کند.

با وجود قول‌هایی که رهبر کره شمالی در مورد خلع سلاح هسته‌ای این کشور داده است، ژاپن به عنوان متحد اصلی آمریکا در منطقه همچنان کره شمالی را یک تهدید بسیار جدی تلقی می‌کند و قصد دارد سپر دفاع موشکی خود را به موشک‌هایی که قادرند اهداف را در خارج از جو کره زمین منهدم کنند، مجهز نماید.

پامپئو پس از ورود به توکیو در مورد اهدافش از سفر به پیونگ‌یانگ در روزهای آینده به خبرنگاران گفت: «من می‌خواهم مطمئن شوم که ما می‌دانیم هریک از دو طرف دقیقاً چه هدفی را دنبال می‌کند».

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند در سفرش به پیونگ‌یانگ، تاریخ و محل دیدار دوم دونالد ترامپ و کیم جونگ اون را مشخص کند.پامپئو در سفر قبلی خود به کره شمالی هیچ موفقیتی کسب نکرد زیرا مقامات پیونگ‌یانگ بر این باور بودند که خواسته‌های وی از کره شمالی مانند «خواسته‌های گانگسترها» است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *