جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۴

اکران فیلم‌های شاد در محرم و صفر!

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 644686
از یک هفته مانده به پایان مُحرّم، صدا و سیما بارها و بارها شروع به تبلیغ سه فیلم سینمایی با عناوین (شاد)، (شادِ شادِ)، (شاد و کُمدی) و مانند آن برای ترغیب مردم به تماشا در سینماها کرده است.
به گزارش جهان نيوز، دکتر محمد لطفی زاده در وبلاگ خود نوشت: در حالی که در ماه محرم و حالا صَفر که یادآور اسارت مظلومانه بازماندگان حادثه غم‌بار کربلا است، مردم متدین ایران اسلامی عزادار هستند اتفاقاتی در عرصه فرهنگ رخ می‌دهد که تأسف هر وجدان غیوری را برمی‌انگیزد.

از یک هفته مانده به پایان مُحرّم، صدا و سیما بارها و بارها شروع به تبلیغ سه فیلم سینمایی با عناوین (شاد)، (شادِ شادِ)، (شاد و کُمدی) و مانند آن برای ترغیب مردم به تماشا در سینماها کرده است. از سویی در سطح شهر تهران نیز همزمان با ایام محرم و حالا ماه صَفر، بیلبوردهای و پوسترهای بزرگ این فیلم‌ها که حتی یکی از آنها (ریتمیک) هم هست و در یکی دیگر، حیاء در نمایش لباس خانم رخت بربسته، خودنمایی می‌کند. در همین ماه محرم که گذشت در مجموعه‌های بزرگ سینمایی شهر تهران، اکران عمومی برخی این فیلم‌ها با حضور بازیگران آن هم با چهره‌های بزک کرده و با نمایش (بدحجابی) انجام شده است. خانم بازیگری که در یکی از این فیلم‌ها بازی کرده به تازگی گفته (مردم ما تفریحی جز سینما رفتن ندارند و باید آنها را خوشحال کرد، ما که مثل اسپانیا جشن گوجه و گاوبازی نداریم!).

بگذریم که از برخی به اصطلاح (سلبریتی‎‌ها) انتظار تحلیل درست نمی‌رود و مثلاً گاوبازی و جشن گوجه که هر دو منشاء غیرعقلانی دارند را نمی‌شود در میان اهل منطق رواج داد، اما غیرت دینی و حرمت‌ قائل شدن برای ایام سوگواری اهل بیت علیهم‌السلام (در این دو ماه) که ریشه تاریخی و روایی هم دارد در میان عموم امری پذیرفته شده است. با کمال تعجب، امسال تا پایان محرّم هم صبر نکردند که چند فیلم شاد و ریتمیک را در نوبت اکران پس از این ایام قرار دهند.

مصیبت این دو ماه و بخصوص اسارت خاندان پیامبر اعظم (علیهم السلام) سنگین است و جای عزاداری زیادی دارد با این حال مقصود این نیست که مردم کار و زندگی را تعطیل کنند و فقط در این دو ماه به عزاداری بپردازند (چه آنکه از نظر شرعی حتی عقد شرعی دختر و پسر در این ایام ایرادی ندارد) اما به نمایش گذاشتن خوشحالی و عوض کردن چهره شهر با بیلبوردهای اینچنینی با غیرت دینی یک مسلمان و شیعه اهل بیت علیهم السلام همخوانی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما تا حالا نشده در ماه محرم و صفر بخندی؟ حالا اگر بخندی چطور میشه مثلا؟ روز عاشورا هم ممکن است کسی بخندد. این ظواهر را بگذارید کنار. اصل دین را بچسبید.
Iran, Islamic Republic of
بابا دین شناس!! بابا فهمیده!! بابا امام حسینی!! بابا عارف!! بابا استاد اخلاق!!
؟ اصل دین دقیقا یعنی چی میشه به ما هم یاد بدی!؟
ساعت و مکان کلاستم اس کن بیایم!!
Iran, Islamic Republic of
اصل دین یعنی داشتن وجدان. فعلا این جمله را بفهم بقیش پیشکش
Iran, Islamic Republic of
کجا گفتن اصل دین یعنی وجدان؟
بعد، اگر کسی گفت محرم و صفر کمتر شادی کنید یا بیشتر مراعات کنید بی وجدانه یا چی؟
یا اونی که روز عاشورا قهقهه بزنه با وجدانه!
اصل دین این که شما میگی نیست. اصل دین بندگیه!
اینم پیشکش شما