پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شش فضای عملیاتی آیت‌الله خامنه‌ای برای عبور از وضع موجود

کمیل خجسته
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب: 644674
شرایط خطیر است اما بحران و بن‌بست نیست.
جهان نيوز - دکتر کمیل خجسته: از اول فروردین سال ۹۷ تا امروز، رهبر انقلاب بیش از 39 دیدار با اقشار و اصناف، مسئولین و دولتمردان خارجی داشته‌اند. بررسی این دیدارها و کنار هم گذاشتن جملات پرتکرار در آنها نقشه عملیاتی آیت‌الله خامنه‌ای برای عبور از وضع موجود را مشخص می‌کند.

توصیف موجود97 چیست؟ شرایط خطیر است اما بحران و بن‌بست نیست. دشمن در قالب جنگ خزانه‌داری برنامه سه‌گانه دارد: 
فشار اقتصادی، تحریم است. فشار روانی برای دلسرد کردن مردم و فشار عملی‌شان برای ایجاد آشوب است.(14/3/97)

نقشه عملیاتی برای عبور از وضع موجود
در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد؛ در همین زمینه‌ی اقتصادی، هیچ بن‌بستی وجود ندارد.(22/5/97) اگر دولت دو رکن مهم مدیریت اقتصادی کشور یعنی «باز کردن میدان برای فعالان سالمِ اقتصادی و جوانان مبتکر و پرتلاش و برطرف کردن موانع و بهبود فضای کسب‌وکار» و همچنین «بستن منافذ فساد و برخورد با مفسد» را نگاه دارد.(۷/۶/۹۷) بر این اساس برای موفقیت در این جنگ اقتصادی رهبری در شش فضا مشغول فعال کردن جبهه خودی است:


۱. فضای حاکمیت منسجم و واحد شود. ایجاد تشکیلات موازی با دولت راه اصلاح نیست.(۱۵/۶/۹۷) و دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد.(۲۲/۵/۹۷) 

به همین دلیل: 
الف. شورای هماهنگی روسای سه‌قوه به دستور رهبری تشکیل شد تا همه با هم مشترکاً برای مسائل اقتصادی کشور و مشکلات اقتصادی راه‌حل پیدا کنند.(۷/۶/۹۷) 

ب. تاکید بر اینکه دولت ستاد ضدتحریم ایجاد کند. (۷/۶/۹۷)

۲. فضای کسب و کار رونق بگیرد با تکیه بر بخش خصوصی، استفاده از صندوق توسعه ملی برای ترغیب بخش خصوصی و ممانعت از بخشنامه‌های پی‌در‌پی دولتی.(۲/۰۳/۹۷)

۳. بر فضای فسادخیز مبادلات مالی و بازار نظارت و کنترل شود.(۲۲/۵/۹۷) و عادلانه و بی‌رودربایستی با فساد مبارزه شود.

۴. فضای ظرفیت‌های طبیعی و انسانی روی زمین‌مانده کشور فعال شود.(7/6/97)

۵. فضای نقدینگی و بانکی کشور اصلاح شود. به همین جهت دولت یک کارگروه قویّ فعّالِ شب‌وروزکار، معیّن کند سرِ یک ماه، دو ماه، سه ماه یک برنامه‌ی کاری روشنی مشخّص کنند و بیاورند بدهند به آقای رئیس‌جمهور، دستور اقدام داده بشود و بلافاصله مشغول عمل بشوند.(24/4/97) ۱۵۰۰ هزار میلیارد نقدینگی یک چیز افسانه‌ای است.(22/5/97)

۶. فضای بین‌الملل معطل اروپا نشویم و اقتصاد را به امری گره نزنیم که از اختیار ما خارج است.(2/3/97) از ظرفیت کشورهای دیگر استفاده کنیم و امریکا را مهار کنیم.(۱۶/۶/۹۷)
 
مرجع : صفحه اینستاگرام نویسنده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *