کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تداوم سیلاب و قطعی آب و برق در مازندران

13 مهر 1397 ساعت 20:06

سیلاب شدید توام با رعد و برق و صاعقه از عصر امروز تا هم اکنون در شهرهای مازندران ادامه دارد.


به گزارش جهان نیوز، شدت بارش‌ها که در رامسر و گلوگاه به ترتیب با 110 و 70 میلی‌متر بوده در شهرهای ساری و نکا نیز بی‌سابقه بوده است.

بارش‌ها سبب شد تا برق جنوب شهر ساری و برخی محلات آن همچون دخانیات، اتحاد و سروینه باغ از بیش از سه ساعت گذشته تاکنون قطع است و با وجود اینکه قطعی برق در برخی مناطق مرکز استان برطرف شده ولی همچنان در برخی محلات آب و برق قطع است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این باره گفت: 12 خط اصلی شبکه برق مازندران با توجه به تشدید بارش‌ها و رعد و برق قطع شد.

قاسم شهابی افزود: توصیه ما به مردم این است با توجه به قطعی برق در برخی مناطق صبور باشند و به این دلیل که مأموران پای کار هستند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به برطرف کردن مشکلات قطعی اقدام کنند.

قطع شدن فرستنده دیجیتال صدا و سیما در منطقه کتالم

از غرب مازندران خبر می‌رسد که فرستنده دیجیتال صدا و سیما واقع در قلعه مارکوه کتالم رامسر نیز قطع شده است این قطعی به علت رعد و برق  در منطقه بود.

اهالی مناطق مربوطه با ارسال پیام‌های متعدد از مسئولان مربوطه خواستند موضوع را پیگیری و مشکل را برطرف کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: در پی وقوع بارش‌های رگباری معابر بیشتر نقاط استان دچار آبگرفتگی شد. علی اصغر احمدی با بیان اینکه حجم بارش از ظرفیت جوی‌ها بیشتر است افزود: خوشبختانه مناطق کوهستانی و ییلاقی این حجم بارندگی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس فعالیت‌های پیشگیرانه در مواجهه با خسارت‌های احتمالی با لایروبی رود‌ها و جوی‌ها، قطع سرشاخه‌های حاشیه خیابان‌ها و آماده باش نیرو‌های امدادی و خدماتی صورت گرفته است، به مردم استان و مسافران توصیه کرد: هنگام وقوع بارش‌های رگباری و رعد و برق از اقامت در اطراف رودخانه‌ها و آب راه‌ها خودداری کنند و مراقب باشند.

مردم از کمربندی رامسر تردد نکنند

حسن مجدی مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری رامسر نیز با بیان اینکه نیروهای این سازمان با همکاری پلیس راهور در حال هدایت خودروها هستند گفت: تاکنون مشکل خاصی جز چند مورد خاموش شدگی خودروها در آب نداشتیم.

وی افزود: تردد در سطح شهرستان به خوبی صورت می‌گیرد و نیاز است رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

مجدی با بیان اینکه در کمربندی رامسر و در بخش انتهای بلوار معلم (پلاژ توسکا) و بلوار 20 متری (پلاژ شهرداری - خلج) بخشی از خیابان به علت بارش شدید دچار آبگرفتگی شده‌اند و اکیپ‌های مدیریت بحران در حال برطرف کردن آن هستند گفت: از رانندگان خواهشمندیم از تردد در کمربندی رامسر خودداری و مسیرشان را از داخل شهر تغییر دهند.

مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری رامسر گفت: تردد در خیابان‌ها و کوچه‌های داخل شهر مشکلی ندارد و رانندگان می‌توانند با اطمیمان خاطر رانندگی کنند.
منبع: تسنیم


کد مطلب: 644617

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/644617/تداوم-سیلاب-قطعی-آب-برق-مازندران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com