جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
پس از بن بست‌های پیشین، منابع دیپلماتیک اعلام کردند:

احتمال توافق اتحادیه اروپا و انگلیس

جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 644595
برخی منابع از دستیابی احتمالی انگلیس و اتحادیه اروپا به یک توافق برای اجرای برگزیت خبر دادند.
احتمال توافق اتحادیه اروپا و انگلیس
به گزارش جهان نيوز، مهر به نقل از رویترز،نوشت: دو دیپلمات بلند پایه در اتحادیه اروپا که نامشان اعلام نشده از احتمال اجرای برگزیت با توافق انگلیس و اتحادیه اروپا خبر داده‌اند.

به گفته این منابع علی رغم بن بست پیشین میان بروکسل و لندن در مورد اجرای برگزیت، اما به تازگی اتحادیه اروپا پیشنهادات اصلاح شده انگلیس در مورد وضعیت مرز ایرلند شمالی را که از مهمترین مسائل مورد اختلاف میان دو طرف بر سر اجرای برگزیت بود، مورد پذیرش قرار داده است.

بدنبال اعلام این خبر ارزش لیره، پول واحد انگلیس که طی چند هفته گذشته با اعلام بن بست در مذاکرات اتحادیه اروپا و انگلیس به کمترین میزان خود طی یک سال گذشته رسیده بود، باردیگر افزایش یافت.

طی دو هفته گذشته که مذاکرات میان لندن و بروکسل در مورد چگونگی اجرای برگزیت به بن بست رسیده بود، ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که امکان دارد بدون هیچ گونه توافقی خروج کشورش از اتحادیه اروپا را اعلام کند.

این اظهارات ترزا می با مخالفت و اعلام نگرانی مقامات اتحادیه اروپا روبرو شده بود.

پیش از این اتحادیه اروپا و انگلیس پس از نشست های کارشناسی متعدد، به این نتیجه رسیدند که امکان دست یابی به توافق نهایی برای خروج لندن از اتحادیه اروپا (برگزیت) که قرار بود ماه اکتبر(مهرماه) اجرایی شود، عملاً فراهم نیست و اعلام توافق نهایی باید به  اواخر ماه نوامبر (آبان ماه) به تعویق بیفتد، هرچند بن بست‌های اخیر در مذاکرات امکان دستیابی به توافق نهایی درآبان‌ماه را نیز با ابهام دوچندان روبرو ساخته بود.

با این حال توافق احتمالی اعلام شده امکان دستیابی به توافق نهایی میان لندن و بروکسل را تا پایان آبان‌ماه بیش از گذشته محتمل می‌سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *