شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دیدار «عبدالمهدی و العبادی» با «برهم صالح»

جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 644591
نخست‌وزیر و مأمور تشکیل کابینه جدید عراق به دیدار رئیس جمهور این کشور رفتند و محور دیدار آنها تحویل مسالمت آمیز قدرت و همبستگی همه برای خدمت‌رسانی به عراق و ملت این کشور بود.
دیدار «عبدالمهدی و العبادی» با «برهم صالح»
به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با «حیدر العبادی» نخست وزیر و «عادل عبدالمهدی» مأمور تشکیل کابینه این کشور دیدار کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در کاخ «السلام» با عزت و احترام کامل انجام شد.

پایگاه خبری «الغد برس» به نقل از دفتر برهم صالح گزارش داد که مهمترین عنوان دیدار صالح با العبادی و عبدالمهدی، تحویل مسالمت آمیز قدرت و همبستگی همه برای خدمت‌رسانی به عراق و ملت این کشور بود.

صالح در جریان دیدار با عبدالمهدی، راههای افزایش تلاش برای تشکیل کابینه آینده را بررسی کرد.

رئیس جمهور عراق در این دیدار اعلام آمادگی کرد که نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست تا عبدالمهدی مأموریت خود را با موفقیت انجام دهد.

وی همچنین اعلام کرد که از تشکیل یک حکومت ملی‌گرای قدرتمندی حمایت می‌کند که مورد قبول مردم باشد، مطالبات ملت عراق در زمینه پیشرفت، اتحاد و ثبات را پاسخ دهد، بتواند با چالشها در همه زمینه‌ها مقابله و در راستای ایجاد نهادهای پیشرفته و خدمت رسانی به شهروندان عراقی حرکت کند.

عبدالمهدی نیز ضمن ابراز اطمینان در خصوص روحیه ملی بالا و توانمندی  او در افزایش اتحاد ملت عراق تأکید کرد که صالح می‌‌‌تواند در تشکیل کابینه‌ای سهیم باشد که بتواند مطالبات ملت عراق را برآورده ساخته و حقوق آنان را محقق کند.

وی همچنین تأکید کرد که صالح به آغاز مرحله جدیدی از سازندگی و پیشرفت چشم دوخته است و برایش موفقیت کامل در وظایف ریاست جمهوری او را آرزو کرد.

 صالح سه‌شنبه هفته جاری عبدالمهدی را مکلف به تشکیل کابینه کرد و فراکسیونهای «الاصلاح و الاعمار» و «البناء» هم توافق کردند که وی مامور به تشکیل کابینه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *