جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عبدالمهدی: نمایندگان برای وزارت نامزد نشوند

جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 644589
نخست وزیر مامور تشکیل دولت در عراق بر عدم نامزد کردن هیچ یک از نمایندگان پارلمان برای تصدی پست‌های وزارتی تاکید کرد.
عبدالمهدی: نمایندگان برای وزارت نامزد نشوند
به گزارش جهان نيوز، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم،نوشت: یک منبع نزدیک به عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق در سخنانی مطبوعاتی گفت: عبدالمهدی به همه احزاب سیاسی ابلاغ کره است که هیچ یک از نمایندگان کنونی پارلمان را برای تصدی هریک از وزارتخانه های دولت خود نامزد نخواهد کرد.

وی افزود: هدف از این کار این است که تشکل های سیاسی شخصیت های متخصص را برای تصدی وزارتخانه ها معرفی کنند؛ نه اینکه شخصیت هایی را معرفی کنند که ممکن است از تخصص بدور باشند و زیر فشار یا هر مشکل دیگری قرار گیرند.

تاکید گوترش بر حمایت از عراق

دبیرکل سازمان ملل متحد از حمایت این سازمان از عراق تاکید کرد.

دفتر برهم صالح رئیس جمهور عراق در بیانیه ای اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی با برهم صالح، انتخاب وی به ریاست جمهوی را تبریک گفت و برای وی موفقیت در ماموریتش را آرزو کرد.

این بیانیه افزود: گوترش بر حمایت سازمان ملل از عراق و نیز کمک جامعه بین المللی برای برقراری امنیت و صلح و شکوفایی در منطقه و جهان تاکید کرد.

صالح نیز به نوبه خود از نقش سازمان ملل در حمایت مهم از عراق در همه زمینه ها عمیقا تشکر و تقدیر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *