کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بولتون: ایران بانک مرکزی تروریسم جهان است

12 مهر 1397 ساعت 23:20

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفته دولت آمریکا در حال تلاش برای یافتن عرضه‌کنندگان دیگری غیر از ایران برای مشتری‌های نفتی این کشور بعد از اجرایی شدن تحریم‌ها است.


به گزارش جهان نیوز، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفته دولت آمریکا در حال تلاش برای یافتن عرضه‌کنندگان دیگری غیر از ایران برای مشتری‌های نفتی این کشور بعد از اجرایی شدن تحریم‌ها است. 

بولتون که در مراسم رونمایی از راهبرد دولت آمریکا برای مبارزه با تروریسم حضور داشت گفت: «برای آنهایی که محصولات انرژی‌شان را از ایران وارد می‌کنند تلاش‌های گسترده‌ای جهت پیدا کردن فروشنده‌های جایگزین پیدا کرده‌ایم.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شد دولت آمریکا علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای که ذیل برجام رفع شده بودند، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال خواهد کرد.

وی در ادامه ادعاهای اثبات‌نشده خود، ادعا کرد ایران از سال ۱۹۷۹ (سال پیروزی انقلاب اسلامی) در نقش «بانک مرکزی تروریسم بین‌المللی» در دنیا عمل کرده است. 

بولتون، همچنین بار دیگر ادعاها درباره اینکه دولت فعلی آمریکا مواضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال ایران نسبت به دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اتخاذ کرده را تکرار کرد.

او گفت: «پیام من به ایران و دیگران این است که این دولت، دولت اوباما نیست.»
مشاور امنیت ملی آمریکا سند جدید که از آن رونمایی شد را «اولین راهبرد قوی و جامع آمریکا برای مبارزه با تروریسم از سال ۲۰۱۱» توصیف کرد.

طبق گفته بولتون در سند جدید گروه‌هایی که دولت آمریکا آنها را «تروریست‌های اسلام‌گرای افراطی» می‌نامد به عنوان اصلی‌ترین تهدیدات برون‌مرزی علیه آمریکا و منافع این کشور در نظر گرفته شده است.

او به خبرنگاران گفت: «گروه‌های تروریست اسلام‌گرای افراطی متمایزترین تهدید تروریستی برون‌مرزی علیه ایالات متحده و منافع آن به شمار می‌روند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم بیانیه‌ای در خصوص این سند راهبردی منتشر کرد. وی مدعی شد هدف از این سند حفاظت از آمریکا در برابر تهدیدها است. 

ترامپ در این بیانیه ادعا کرده است: «در دوران من، ایالات متحده به تلاش‌ها جهت غلبه بر تروریست‌ها سرعت بخشیده است. ما با همکاری شریکانمان در ائتلاف، داعش را در سوریه و عراق از پا انداختیم.» 

او در ادامه این بیانیه به اقدامش در خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای برجام اشاره کرده است: «همچنین، من به مشارکت آمریکا در توافق هسته‌ای ایران پایان دادم. این توافق، پول‌های بادآورده برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نائبانش به ارمغان آورد و منابع مالی لازم را برای فعالیت‌های مخربش در سراسر دنیا تأمین کرد.»

در سند «راهبرد ملی مبارزه با تروریسم» رویکرد آمریکا برای مبارزه با آنچه «تهدیدهای تروریستی» خوانده شده تشریح شده است.   

منبع: فارس


کد مطلب: 644581

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/644581/بولتون-ایران-بانک-مرکزی-تروریسم-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com