کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقتدار عاشوراییان ضدانقلاب را «کور» کرد+ عکس

12 مهر 1397 ساعت 22:44

بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب اجتماع ده‌ها هزار نفری عاشوراییان در تهران که با حضو رهبر انقلاب همراه بود و همچنین گردهمایی چندصدهزارنفری بسیجیان سراسر کشور را بازتاب ندادند.


به گزارش جهان نیوز، رهبر معظم انقلاب صبح امروز در اجتماع صدهزار نفری بسیجیان در ورزشگاه بزرگ آزادی حضور پیدا کردند و با تأکید بر اینکه جوانان، راه حل مشکلات کشور هستند، به ارائه تحلیلی از شرایط حساس کنونی پرداختند و عنوان کردند: به حول و قوه الهی، تحریم ‌ها را شکست خواهیم داد و شکست تحریم به معنای شکست امریکا است و امریکا باید با این شکست، یک سیلی دیگر از ملت ایران بخورد.



سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازتاب گسترده‌ای در بین رسانه‌های مطرح جهان داشت. به طوری که اکثر رسانه‌های جهان به بخش‌های اقتصادی سخنان رهبری پرداخته و بر این جمله متمرکز شدند که «جمهوری اسلامی ایران با شکست تحریم‌های جدید آمریکا، سیلی محکمی به واشنگتن خواهد زد».

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، رویترز، رادیو آزاد اروپا، روزنامه «اکسپرس» انگلیس این سخنان را بازتاب دادند.

اما رسانه‌هایی که بخش زبان فارسی دارند، رویکردهای متفاوتی گرفتند.

صدای آمریکا؛ تقریبا هیچ
بخش فارسی صدای آمریکا، هیچ خبری از اجتماع ده‌ها هزارنفری بسیجیان و سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای منتشر نکرد. کانال تلگرامی این رسانه مدعی آزادی بیان هم از 9 مطلب منتشر شده هیچکدام از آن‌ها را به این موضوع اختصاص نداد.



العربیه؛ استفاده از تصویر آرشیوی
سایت فارسی العربیه وابسته به سعودی‌ها تنها چند جمله از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای را منتشر کرد. جالب اینکه العربیه در این خبر نه از تصویر حضور رهبر انقلاب در بین جمعیت ده‌ها هزارنفری استفاده کرد و در هیچ جای مطلبش ننوشت که این سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در کجا ایراد شده است.



بی‌بی‌سی فارسی؛ شیطنت در چینش اخبار
بی‌بی‌سی فارسی، رسانه وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس از 22 مطلب منتشر شده در کانال تلگرامی‌اش یک پست 3 پاراگرافی از خبری که روی خروجی‌اش منتشر کرد، را بازنشر داد. بی‌بی‌سی هرچند این خبر را بازنشر داد اما در چینش اخبار  کمی شیطنت کرد.

آمدنیوز؛ بازنده اصلی
اما آمدنیوز را باید بازنده اصلی رسانه‌های ضدانقلاب دانست، رسانه‌ای که مدعی بود اصلا رهبر انقلاب در این مراسم حضور پیدا نخواهد کرد. به محض انتشار تصاویر حضور آیت‌الله خامنه‌ای در ورزشگاه مملو از جوانان پرشور، شروع به هجمه علیه این مراسم کرد؛ یک بار از آمار تخیلی ماموران امنیت ورزشگاه گفت، بار دیگر به سبک ضدانقلابان قدیمی مدعی شد که این جمعیت برای کارت خرید و تفریح و از روی بیکاری به مراسم آمدند!



من‌وتو؛ آماده در زمان بحران‌ها
کانال تلگرامی من‌وتو که در بحران‌های داخل ایران نقشش را نشان می‌دهد، از اخراج فائزه هاشمی و فروش مشروبات الکلی در ایران گزارش تهیه و منتشر کرد اما کوچکترین خبری از این مراسم را روی خروجی‌اش منتشر نکرد.

رادیو فردا و دویچه‌وله آلمان هم اشاره کوتاهی به صحبتهای رهبری در رسانه‌شان کردند.

منبع: فارس


کد مطلب: 644572

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/644572/اقتدار-عاشوراییان-ضدانقلاب-کور-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com