پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کشف ۷۲ تن موادمخدر در سیستان‌وبلوچستان

پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 644569
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۷۲ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان در ۶ ماهه امسال خبر داد.
کشف ۷۲ تن موادمخدر در سیستان‌وبلوچستان
به گزارش جهان نيوز، سردار محمد قنبری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: هفته ناجا با شعار «جامعه ایمانی، رافت و مهربانی» همزمان با سراسر کشور از فردا در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال تاکنون  بیش از ۷۲ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده که این آمار نسبت به مدت مشابه گذشته ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مواد مخدر ریشه بسیاری از جرائم در استان است، تصریح کرد: مواد مخدر عنوانی است که شرارت را در استان غلظت می‌بخشد که خوشبختانه از ابتدای سال ۵ سرشبکه اصلی مواد مخدر نیز در استان دستگیر شده است.

وی گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۶ و نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق نیز در این استان کشف شده همچنین  جرائم خشن طی این مدت ۴۱ درصد در استان کاهش پیدا کرده است.

وی از کشف ۹۰ درصدی جرائم اتفاق افتاده، کاهش ۲۵ درصدی کیف قاپی، افزایش ۵۲ درصدی جمع آوری معتادان و تحویل آن‌ها به کمپ های ترک اعتیاد از دیگر دستاوردهای پلیس استان از ابتدای سال تاکنون نام برد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: دستگیری خرده فروشان در استان  ۸۳ درصد افزایش داشته که همواره مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت بر اماکن عمومی هم طی این مدت ۵۷ طرح اجرا شده و ۲۳ هزار مورد بازرسی نیز توسط ماموران نیروی انتظامی صورت گرفته است گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۵۵ مورد از صنوف مختلف شناسایی و تذکر دریافت کرده اند همچنین هزار و ۷۲۸ مورد هم پلمپ شدند.

سردار قنبری بیان کرد: برابر ابلاغ از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، پلیس سیستان و بلوچستان در بحث پیشگیری از وقوع جرم رتبه دوم کشور را کسب کرده که امر نشان دهنده تعامل بسیار خوب دستگاه قضایی با نیرو انتظامی است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش سرقت نیز عمده سرقت ها در این استان سرقت خرد هستند بیش از ۵۰ درصد سرقت های خرد در سیستان و بلوچستان توسط معتادان صورت می‌گیرد.

سردار قنبری با بیان اینکه در راستای برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی عملیاتی گسترده با حضور تیم های از پلیس امنیت عمومی، آگاهی و دیگر یگان های عملیاتی به مدت ۷۲ ساعت صورت گرفته است تصریح کرد: در اجرای این عملیات گسترده ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان ۱۱ انبار بزرگ کالاهای احتکار شده در شهرهای زاهدان، زابل، سرباز، سراوان و مهرستان را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: ارزش کالاهای کشف شده ۵۹ میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال برآورد شده است که همه این انبارها پلمپ و افراد متخلف در این خصوص دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *