جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کودک‌ ۴ ساله مازندرانی قربانی کودک‌آزاری شد

پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب: 644559
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: دیروز خبر مرگ دختر ۴ ساله در شهرستان قائمشهر بر اثر ضرب و شتم به پلیس ۱۱۰ و پزشکی قانونی این شهرستان اطلاع داده شد.
کودک‌ ۴ ساله مازندرانی قربانی کودک‌آزاری شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تائید خبری مبنی بر قتل کودک قائمشهری در فضای مجازی گفت: دیروز خبر مرگ دختر 4 ساله در این شهرستان بر اثر ضرب و شتم به پلیس 110 و پزشکی قانونی این شهرستان اطلاع داده شد.

وی افزود: یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی شهرستان برای پیگیری و علت مرگ به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شواهد اولیه از جسد این کودک حکایت از کودک آزاری دارد و به دستور مقام قضایی جنازه جهت تعیین علت اصلی مرگ و انجام آزمایشات لازم تخصصی به سردخانه پزشکی قانونی قائمشهر انتقال پیدا کرد.

عباسی افزود: پرونده برای رسیدگی به دادگستری استان ارسال شد.

کودک آزاری انواع مختلفی از قبیل؛ جنسی، جسمی، عاطفی، غفلت و سهل‌انگاری، آزار تحصیلی و اینترنتی دارد که براساس آمار جمعیت ایران 20 درصد جمعیت را کودکان تشکیل می‌دهند که 12 درصد مورد کودک‌آزاری قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان سازمان بهزیستی 80 درصد کودک‌آزاری‌ها توسط والدین انجام می‌شود، کودک‌آزاری در سن زیر 6 سال بیشتر جسمی و در سن زیر 12 سال جنسی و غفلت و سهل‌انگاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *