شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مجتهد: خاشقجی در ترکیه ربوده و به عربستان منتقل شد

پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 644542
فعال توئیتری معروف در حوزه عربستان سعودی اطلاعات جدیدی درباره ربوده شدن فعال معارض سعودی در ترکیه منتشر و تأکید کرد که وی هم اکنون در عربستان حضور دارد.
خاشقجی در ترکیه ربوده و به عربستان منتقل شد
به گزارش جهان نيوز، «جمال خاشقچی» فعال معارض سعودی که برای ثبت ازدواج خود [از آمریکا] به سفارت کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرده بود، ربوده شد.
ربوده شدن این معارض سعودی سؤالات بسیاری را در اذهان عمومی مطرح کرد که چه کسی وی را ربوده است. نامزد او به رویترز گفت که جمال به کنسولگری رفته و دیگر از آنجا برنگشته و عربستان او را ربوده است.

«مجتهد» فعال توئیتری سعودی امروز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که خاشقچی ربوده شده و هم اکنون در عربستان حضور دارد.
 
 
 

تویئت‌های مجتهد درباره خاشقچی
 
وی تأکید کرد که این معارض سعودی به محض ورود به کنسولگری عربستان در جریان یک عملیات حساب شده ربوده شد. مجتهد می‌گوید که جزئیات این عملیات را به خاطر حفظ شدن جان منبعی که این خبر را داده است، محفوظ نگه می‌دارد.

این فعال توئیتری تأکید کرد که مسئولان ترکیه از این مسئله اطلاع دارند و تصمیم گرفتند که «بگویند خاشقجی در کنسولگری عربستان است تا به مقامات سعودی فرصت دهند او را به ترکیه بازگردانند و بحران به آرامی فرونشیند».

وی همچنین اعلام کرد، ترکیه امیدوار است مسئولان عربستان جمال را به ترکیه بازگردانند و بتوانند قصه‌ای قابل باور درباره آن درست کنند مبنی بر اینکه وی در طول این مدت برای ارائه توضیحات در کنسولگری عربستان بوده است.

مجتهد با اشاره به اینکه ترکیه شاید بتواند این کار را انجام دهد، در عین حال اعلام کرد که بن سلمان قصد ندارد با آنکارا همکاری کند و آماده است تبعات این کار را بپذیرد.

در همین راستا، نامزد خاشقچی گفت که همسرش «بعد از ظهر روز سه شنبه برای تکمیل کارهای رسمی ازدواج‌مان وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، اما پس از خروج همه از کنسولگری، خبری از او نشد، چون از ساختمان خارج نشده است».

نام جمال خاشقجی پیشتر در فهرست افراد بازداشتی تحت تعقیب توسط بن سلمان ولی‌عهد سعودی قرار گرفته بود، لذا برخی از فعالان در صفحه توئیتر خود نوشتند که آقای خاشقچی به دستور بن سلمان ربوده شده است.

برخی از کابران اینترنتی نیز می‌گویند که مقامات سعودی احتمالا خاشقجی را ربوده‌اند، زیرا وی اخیرا از سیاست‌های آل‌سعود انتقاد کرده است.

خاشقچی، ستون‌نویس ثابت روزنامه سعودی الحیاة بود که تا چند ماه پیش هم‌زمان در لندن‌، ریاض و بیروت چاپ می‌شد اما چند ماهی است که انتشار کاغذی آن متوقف شده است. خاشقچی به دلیل انتقاد از سیاست‌های دولت فعلی عربستان از نوشتن در این روزنامه منع شد و مدتی بعد، راهی آمریکا و مقیم این کشور شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *