جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

آمریکا از پروتکل الحاقی کنوانسیون وین خارج شد

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 644382
جان بولتون از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از بخشی از پروتکل دیپلماتیک وین خبر داده است.
آمریکا از پروتکل الحاقی کنوانسیون وین خارج شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ تصمیم به خروج از  پروتکل اختیاری کنوانسیون وین گرفته است.

بولتون تصمیم جدید ترامپ در ارتباط با خروج از پروتکل اختیاری کنوانسیون وین را با توجه به چالش‌های پیش آمده در ارتباط با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر بیت‌المقدس در اراضی اشغالی فلسطین عنوان کرده است.

علی رغم کناره‌گیری آمریکا از پروتکل اختیاری کنوانسیون وین، اما بولتون تاکید کرده که آمریکا همچنان بخشی از کنوانسیون دیپلماتیک وین باقی خواهد ماند.

کنواسیون وین یا پیمان وین دربارهٔ روابط سیاسی و روابط دیپلماتیک مهمترین معاهده جهانی در ارتباط با روابط و حقوق دیپلماتیک میان کشورهاست که در آوریل ۱۹۶۱ (فروردین ۱۳۴۰) به امضای بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده امریکا رسید.

همچنین پروتکل الحاقی در همان سال ۱۹۶۱ در ارتباط با حل مناقشات و اختلافات دپیلماتیک میان کشورها همراه با کنوانسیون ژنو امضا شد و حال واشنگتن از این پروتکل الحاقی خارج شده است.

این برای نخستین بار نیست که آمریکا در دوران ترامپ از برخی توافقات و معاهدات جهانی خارج می‌شود. کاخ سفید طی دو سال گذشته خروج خود را از معاهده جهانی آب و هوایی پاریس، توافق نفتا و برخی دیگر از توافقات بین‌المللی و چندجانبه اعلام کرده است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
میدانید چرا؟ چون او محتاج سایر کشورها نیست بلکه کشورها هستند که به کشوراو احتیاج دارند هر امکاناتی که لازم داشته باشند خودشان دارند . شما باید دست بدست هم دهید وبجایی برسید که خروجتان هیچ مشکلی برای مردمتان بوجود نمی اید . درشرایط فعلی نرم خورد کردن شما ادعایی انکار ناپذیر برهمین استدلال است .
Iran, Islamic Republic of
میدونیم چرا؟ چون قلدره و ادعای کدخدایی میکنه!