پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

پمپئو: عهدنامه مودت با ایران را فسخ می‌کنیم

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب: 644368
وزیر خارجه آمریکا در واکنش به رأی دادگاه‌لاهه علیه این کشور اعلام کرد: عهدنامه مودت با ایران را فسخ می‌کنیم.
پمپئو: عهدنامه مودت با ایران را فسخ می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در اظهاراتی در واکنش به رأی دیوان دیوان بین‌المللی دادگستری موسوم به دادگاه «لاهه» (ICJ) به نفع ایران اعلام کرد: عهدنامه مودت با ایران را فسخ می‌کنیم.

پمپئو گفت: می خواهیم از پیمان مودت ایران و آمریکا خارج شویم. این تصمیمی است که ۳۹ سال پیش باید انجام می‌ شد. متاسفانه دادگاه لاهه فراموش کرده است که صلاحیت چنین حکمی را ندارد و ما بدون توجه به این رأی، با وزارت خزانه داری برای اعمال تحریم ها همکاری می کنیم. ما برای مسائل انسان دوستانه برای مردم ایران استثنا قائل هستیم!

وی ادعا کرد: ایران منشاء اصلی تهدیدات کنونی علیه هیأت نمایندگی ما در بصره و سفارتخانه ما در عراق است. اطلاعات ما در این خصوص محکم است! ایران در تلاش است تا در حق حاکمیت آمریکا دخالت کند! اقدامات اخیر ایران در عراق علیه ما تلاشی است برای مقابله با برنامه های ما در راستای تغییر رفتار بد این کشور است. آن ها می بینند که کارزار فشار جامع ما جدی و متوالی است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقا
Iran, Islamic Republic of
ظریف بدو دلجویی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گاهی نمی شه ناسزا نگفت. وقتی می بینم که اینها بر علیه کشورم برعلیه مردم ایران کار می کنند چطور ناسزا ندهم؟ چطور عصبانیتم را نشان بدهم؟
Iran, Islamic Republic of
قول بده به لیست معرفی شده ازبی بی سی وواداده ها رای ندید به قول هاشمی وزیر همین که هست !پس پای لرزش هم بنشینید.