چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اصلاح تعرفه آب وبرق پرمصرف‌ها در دستور کار

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 644355
وزیر نیرو گفت: امسال تنها ۷ درصد قیمت آب افزایش داشت در حالی که باید به سمت حقیقی شدن قیمت آن گام برداریم؛ ضمن اینکه اصلاح تعرفه آب و برق پرمصرف ها در دستور کار دولت است.
اصلاح تعرفه آب وبرق پرمصرف‌ها در دستور کار
به گزارش جهان نيوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران در  خصوص افزایش قیمت آب گفت: اگر بخواهیم ارزش حقیقی آب را برای محاسبه قیمت پرداختی آب در نظر بگیریم ممکن است تا مدتها در این حوزه شاهد افزایش قیمتی نباشیم اما باید به سمتی حرکت کنیم که هزینه پرداختی این کالای با ارزش از سوی مصرف کنندگان به قیمت حقیقی آن نزدیک شود.

وی با اعلام اینکه امسال دولت تنها ۷ درصد قیمت آب را افزایش داد که از اردیبهشت ماه در قبوض آب اعمال شد، درباره تعرفه برق نیز باید گفت: برنامه های مشابهی همانند تعرفه گذاری برای قیمت آب داریم و برنامه مفصلی تدوین کرده ایم که برای تابستان سال آینده بتوانیم مصرف ۳ هزار مگاواتی را مدیریت کنیم.

این مقام مسئول درباره تاثیرگذاری این نمایشگاه به منظور حل مشکلات صنعتگران و فعالان این حوزه توضیح داد: این نمایشگاه مدتهاست که برگزار می‌شود و طی آن تعداد زیادی از تولید کنندگان و فعالان این حوزه از داخل و خارج کشور گردهم می آیند و این روال به شکل پایدار ادامه خواهد داشت و فرصت خوبی است تا ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی به متقاضیان و فعالان این صنعت در داخل و خارج کشور معرفی شود تا از این طریق یک ارتباط نزدیک بین تولید کنندگان در حوزه تجهیزات و پیمانکاران برقرار می‌شود.

این وزیر کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: به منظور حل و فصل مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه صنعت آب، کارگروهی در این وزارتخانه تشکیل شده تا برای تامین مایحتاج این صنعت و همچنین نیازهای ارزی و مابه التفاوت های ایجاد شده راهکار بی‌اندیشد البته در این راستا سایر نهادها مانند بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه باید کمک و همراهی کنند چرا که طرح های مهم وزارت نیرو ارتباط مستقیمی با خدمت رسانی و رفاه مردم سروکار دارد و امیدواریم وقفه ای در آن ایجاد نشود.

به گفته اردکانیان به منظور تشویق به کاهش مصرف آب و برق، اصلاح تعرفه این کالا برای  پرمصرف ها در دستور کار دولت است و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دشمنان در تلاشند تا با ایجاد جنگ روانی، سطح امید و آرامش مردم را کاهش دهند، تصریح کرد: یکی از مزیت های برگزاری چنین نمایشگاههایی آن است که نشان می دهد ایران در پروژه های مختلف تامین آب، انتقال و جمع آوری و تصفیه فاضلاب فعال و توانمند است و با وجود اینکه مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *