چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تشدید بحران دارویی در نوار غزه

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 644286
هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره وضعیت ناگوار بیماران به سبب کمبود شدید دارو در نوار غزه، ادامه اعتصاب سراسری کارکنان آنروا و بازداشت شمار دیگری از شهروندان فلسطینی در کرانه باختری در حمله نظامیان صهیونیست از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.
تشدید بحران دارویی در نوار غزه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وزارت بهداشت فلسطین درباره وضعیت بسیار نامناسب بهداشتی بیماران در نوارغزه به سبب کمبود شدید دارو، هشدار داد.

"اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: از آن بیم داریم که با ادامه کمبود دارو به ویژه داروهای فشار،دیابت،قلب و دیگر داروهای ضروری در مراکز درمانی نوار غزه ،سلامتی و بهداشت بیماران مزمن با خطر روبرو شود.

براساس این گزارش،در نوار غزه 13 بیمارستان دولتی و 54 درمانگاه برای درمان اولیه بیماران وجود دارد که حدود 95 درصد خدمات پزشکی ارائه شده به بیش از دو میلیون شهروند غزه را تحت پوشش قرار می دهند و باقی خدمات درمانی و معاینه بیماران توسط " آنروا"(آژانس امدادو کاریابی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) صورت می گیرد.

خبر دیگر اینکه اعتصاب عمومی موسسات  آژانس کمک رسانی و امداد سازمان ملل متحد در امور آوارگان فلسطینی(آنروا) در غزه که با فراخوان اتحادیه کارمندان آنروا آغاز شده در اعتراض به سیاست آژانس بین المللی و عدم پاسخ به مطالبات کارمندان دومین روز متوالی را پشت سر گذاشته است.

از سوی دیگر به گزارش شهاب، در ادامه یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری، اشغالگران به منازل مردم حمله‌ور شده و 15 شهروند را بازداشت کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *