جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ترامپ دوباره شاه سعودی را تحقیر کرد

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 644212
رئیس جمهور آمریکا به شاه سعودی هشدار داده است که بدون حمایت نظامی واشنگتن حتی دو هفته هم قادر نخواهند بود در قدرت باقی بماند.
ترامپ دوباره شاه سعودی را تحقیر کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، دونالد ترامپ روز سه شنبه اظهارات غیر دیپلماتیکی درباره عربستان سعودی بیان کرده و رسما سلمان شاه عربستان را تحقیر نموده است.

بر اساس این گزارش، ترامپ به شاه سعودی هشدار داده است که بدون حمایت نظامی ایالات متحده قادر نخواهد بود دو هفته هم قدرت را حفظ کند.

رئیس جمهور آمریکا در یک راهپیمایی انتخاباتی در می سی سی پی گفت: ما از عربستان سعودی محافظت می کنیم.

شاید بگویید آنها ثروتمند هستند و من عاشق شاه سعودی هستم. ولی من به شاه سعودی گفتم که " ما از شما محافظت می کنیم و بدون حمایت ما حتی دو هفته نیز در قدرت نخواهید بود. شما باید برای ارتش خودتان هزینه کنید."

ترامپ به این مساله اشاره نکرده است که این اظهارات را چه زمانی به شاه سعودی گفته است. علی رغم این اظهارات تند، دولت ترامپ روابط نزدیکی با عربستان سعودی دارد.

ترامپ سال گذشته عربستان سعودی را به عنوان نخستین مقصد سفرهای خارجی خود به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز اعلام کرده است که ترامپ و سلمان روز شنبه به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت کرده اند. مهمترین محور این مذاکرات، حفظ عرضه کافی نفت با هدف برقراری ثبات در بازارهای جهانی بوده است.

عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت جهان و اوپک به شمار می رود، سازمانی که که از سوی آمریکا به خاطر افزایش قیمت جهانی نفت مورد انتقاد واقع شده است.

منبع :فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فصل دوشیدن دوباره گاوها رسیده.
بالاخره گاوی که یونجه میخوره باید یک روزی هم دوشیده شود.