جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

فشار آمریکا به آژانس برای بازرسی از تورقوزآباد

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب: 644141
مقامات دولت آمریکا از فشار واشنگتن به آژانس برای بازرسی از مرکز مورد ادعای نتانیاهو در تورقوزآباد خبر می‌دهند.
فشار آمریکا به آژانس برای بازرسی از تورقوزآباد
به گزارش جهان نيوز، دولت ترامپ در حال فشار به بازرسان بین‌المللی برای آغاز تحقیقات درباره شواهد ادعایی ذخیره مواد و فناورهای‌های تسلیحات هسته‌ای در یک مرکز سری اعلام‌نشده است. این مطلب را مقامات دولت آمریکا به نشریه واشنگتن فری‌بیکن اعلام کرده‌اند.

به نوشته واشنگتن فری‌بیکن، شواهد این مرکز ادعایی هسته‌ای از پیش ناشناخته هفته پیش از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده است.

به گفته مقامات رسمی آمریکا و منابع کنگره این کشور که با راهبرد دولت ترامپ آشنا هستند، انتظار می‌رود ایالات متحده تلاش‌هایش را برای بازرسی از آنچه که نتانیاهو یک انبار هسته‌ای عظیم در ایران توصیف کرده است، بیشتر کند، مسئله‌ای که هدف آن فشار بیشتر اقتصادی و دیپلماتیک به ایران است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن‌فری‌بیکن گفته است: «ما به دنبال این هستیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیگیری هر اطلاعات معتبری، شامل اطلاعات ارائه شده از سوی نتانیاهو، که می‌تواند نشان دهنده قصور ایران در زمینه تعهدات عدم‌اشاعه‌ای که آژانس مسئول راستی‌آزمایی آن‌ها است، به شیوه مسئولانه و به موقع عمل کند.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا که از اظهار نظر درباره صحت «اطلاعات» ارائه شده از سوی نتانیاهو خودداری کرد، عنوان کرد که دولت ترامپ «بخشی از طرفی که برای افشای این [اطلاعات] برنامه‌ریزی کرده، نبوده است.»

مقامات دولت ترامپ می‌گویند که واشنگتن در حال کار روی طرح‌هایی است تا به صورتی جدی‌تر آژانس را به زعم خود در اینگونه مسائل مسئول‌پذیرتر کند.

بخش مهمی از راهبرد دولت آمریکا، درباره جکی وولکات است، کسی که روز سه‌شنبه برای تصدی سمت سفیر و نماینده آتی آمریکا نزد آژانس تأیید شد. وولکات، یکی از منتقدان جدی ایران است و سازمان‌های مختلفی برای افشای تلاش‌های ادعایی ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای همکاری داشته است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سر کارید خبر ندارید. یک عکس دادید دست یک بنده خدای شیرین عقل فکر میکنید فیلم هالیوودی است با یک آسانسور مخفی 100 طبقه برید زیر زمین بمب های هسته ایی پیدا کنید.خخخخخ
خوب چرامسئولین مانند،لبنان رسانه هاوآژانس رادعوت نمی کندتااین رژیم غاصب روضایع بکند.