چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

معترضان در جنوب یمن تصاویر شاه عربستان و منصور هادی را پاره کردند

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 644103
معترضان به افزایش قیمت‌ها و اوضاع نابسامان اقتصادی در «تعز» در جنوب یمن، از ائتلاف سعودی خواستند از یمن خارج شود.
مردم یمن عکس شاه سعودی را پاره کردند
به گزارش جهان نيوز، امروز سه‌شنبه تظاهراتی بزرگ علیه ائتلاف سعودی-اماراتی و دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» در شهر تعز در جنوب یمن و در اعتراض به کاهش شدید ارزش ریال یمن برگزار شد.

به نوشته‌ خبرگزاری آلمان، تظاهرات‌کنندگان فریاد می‌زدند: «از امروز به بعد دیگر دولتی وجود ندارد، دیگر ائتلافی وجود ندارد». بنا بر این گزارش، معترضان تصاویر منصور هادی و ملک سلمان، پادشاه سعودی را در خیابان «جمال» در مرکز شهر تعز پاره کردند.

همچنین طبق گفته‌ فروشندگان، بیشتر مغازه‌ها در‌های خود را در اعتراض به کاهش ارزش ریال یمنی و افزایش قیمت‌ها، بسته‌اند. ساکنان تعز می‌گویند که دولت مستعفی در ازای افزایش قیمت‌ها و همچنین استمرار بحران بنزین و گاز خانگی سکوت کرده است.

آنها به خبرگزاری آلمان گفتند: از فقر و عدم پرداخت حقوق‌ها و کاهش ارزش ریال که به افزایش گرسنگی در چندین منطقه یمن منجر شده، در رنج و سختی هستیم؛ مردم از گرسنگی می‌میرند و دولت ساکت است و جنگ هم ادامه دارد.

در حال حاضر هر دلار آمریکا در یمن، 750 ریال یمنی و هر ریال سعودی، 205 ریال یمنی به فروش می‌رسد. 

چندی پیش پادشاه سعودی 200 میلیون دلار برای تقویت پول یمن به بانک مرکزی وابسته به دولت مستعفی کمک مالی کرده بود، اما به نظر می‌رسد بحران اقتصادی در یمن به بیش از چنین رقمی نیاز دارد.

شهرهای جنوبی یمن که در اشغال ائتلاف سعودی-اماراتی و تحت مدیریت دولت مستعفی «منصور هادی» است، ماههاست که شاهد اعتراضات معیشتی مردم به ائتلاف سعودی و دولت مستعفی منصور هادی است. روز گذشته نیز اهالی شهر بندری «مکلا» در جنوب حضرموت دست به تظاهرات معیشتی زدند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *