پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۳

حمله پهبادی انصارالله به یکی از امن ترین مراکز تجاری دنیا / آیا ورق جنگ در یمن برگشته است؟!

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 643972
انصارالله یمن همانطور که قبلا هشدار داده بود فرودگاه دوبی در امارات را با پهپاد هدف گرفت. شبکه تلویزیونی المسیره که ارگان رسمی انصارالله محسوب می‌‌شود، گزارش داد یگان پهپادی ارتش یمن وابسته به انصارالله صبح یکشنبه فرودگاه بین‌المللی دوبی را با پهپاد صماد ۳ هدف گرفت. یک مقام در یگان پهپادی انصارالله اظهار داشت، پهپاد صماد ۳ سلسله حملاتی را به فرودگاه دوبی انجام داد.
حمله انصارالله به یکی از امن ترین مراکز تجاری دنیا
به گزارش جهان نيوز، انصارالله یمن همانطور که قبلا هشدار داده بود فرودگاه دوبی در امارات را با پهپاد هدف گرفت. شبکه تلویزیونی المسیره که ارگان رسمی انصارالله محسوب می‌‌شود، گزارش داد یگان پهپادی ارتش یمن وابسته به انصارالله صبح یکشنبه فرودگاه بین‌المللی دوبی را با پهپاد صماد ۳ هدف گرفت. یک مقام در یگان پهپادی انصارالله اظهار داشت، پهپاد صماد ۳ سلسله حملاتی را به فرودگاه دوبی انجام داد. سرتیپ عزیز راشد، معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله نیز به المیادین گفت: حملات هوایی به فرودگاه بین‌المللی دوبی منجر به توقف پروازها در فرودگاه شد. این مقام ارتش یمن تاکید کرد، هدف قرار دادن این فرودگاه در واکنش به تجاوز مداوم سعودی به ساحل غربی یمن انجام شد. راشد ادامه داد: هدف قرار دادن فرودگاه دوبی برای بار دوم بود و آخرین بار نیز نخواهد بود و قابلیت‌های عملیاتی نیروی هوایی به آن اجازه می‌دهد از هر مسافتی عبور کرده و به سیستم‌های دفاع هوایی امارات نفوذ کند. وی تاکید کرد: هدف قرار دادن فرودگاه دوبی تاثیرات اقتصادی منفی بر گروه‌های متخاصم دارد و آنها را وادار می‌کند به فکر پایان جنگ بیفتند. مرحله آینده برای نیروهای متخاصم علیه یمن دردناک‌تر خواهد بود.
 
به نظر می رسد این پهپاد فاصله بیش از 1200کیلومتری یمن تا دوبی را طی کرده و عملیات را با موفقیت به پایان رسانده است. این دومین بار است که فرودگاه دوبی به‌عنوان پایتخت اقتصاد امارات در پاسخ به مشارکت این رژیم در تجاوز نظامی به یمن و ارتکاب جنایات جنگی علیه مردم بیگناه این کشور در طول چهار سال گذشته هدف قرار می‌گیرد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پیشتر هم با همین نوع پهپاد، فرودگاه بین‌المللی دوبی را هدف قرار داده بود. پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، چندباری هم به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی حمله کرده‌اند.

حملات پهپادی ارتش یمن به عربستان و امارات معمولا با انکار این دو کشور مواجه می‌شود. در همین ارتباط سخنگوی فرودگاه دوبی طبق روال گذشته مدعی شد فرودگاه بدون اینکه تعطیل شود، فعالیت طبیعی خود را ادامه می‌دهد!

«شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن هم دیروز بار دیگر به سرمایه‌گذاران در امارات هشدار داد و اعلام کرد که این شیخ‌نشین دیگر امن نیست.

وی تصریح کرد: پهپادهای یمن و موشک‌های بالستیک آن به دبی خواهد رسید و اگر جنایات متجاوزان متوقف نشود، حملات موثری را انجام خواهیم داد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله، نیز اظهار داشت، با وجود انکار و پنهانکاری امارات از اختلالی که در روند پروازهای این فرودگاه به وجود آمده، سران این رژیم در نهایت مجبور خواهند شد در مقابل عملیات بزرگ‌تر ما، به این مسئله اعتراف کنند.
 
پیشرفت تسلیحاتی ارتش یمن باعث شده انقلابیون این کشور از موضع پدافندی به موضع آفندی تغییر وضعیت دهند. در این میان رونمایی از انواع پهپادها تغییری مهم در عرصه نبرد به نفع انصارالله ایجاد کرده و عربستان و امارات با همین پهپادها بارها مورد هدف قرار گرفته‌اند.
 
در همین حال گفتنی است که کشور امارات در زمستان امسال میزبان تیم های ملی فوتبال آسیا برای برگزاری جام ملت هاست و با شرایط ناامنی به وجود آمده و اتفاقاتی که سابق بر این در کنفدراسیون آسیا ( AFC ) افتاده است، گمانه زنی ها را در این زمینه قوت بخشیده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی امارات بررسی های بیشتری را انجام دهد. در این میان،افزایش استفاده از پهپاد در هدف قرار دادن تجمعات متجاوزان سعودی – اماراتی و نیز اهدافی در عمق خاک عربستان جدی بودن هشدارهای دبیرکل جنبش انصارا… را درباره غافلگیر کردن متجاوزان نشان می دهد.عملیات غافلگیر کننده اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز روند جنگ را تغییر داده و نگرانی متجاوزان و مزدوران آن ها را بیشتر کرده است .امروز توان موشکی و هواپیماهای ارتش یمن بسیار بالا رفته است و پهپادهای یمنی صدها کیلومتر به داخل عربستان وامارات نفوذ کرده اند بدون این که از سوی سامانه های راداری شناسایی شوند.ناظران بر این باورند که استفاده از پهپاد، باعث شده است امارات حمله به الحدیده را متوقف کند. متجاوزان اماراتی متوجه شده اند که مراکز تجمع نیروهای آن ها به دلیل توان پهپادهای یمنی ناامن شده است و توان حفاظت از آنان را در برابر حملات پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن ندارد. واقعیت این است که استفاده انصارالله از پهپادهای نظامی و هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان ، فرودگاه ابوظبی، ناو جنگی عربستان در دریا وحالا فرودگاه بین المللی دبی هشداری است به ائتلاف سعودی مبنی براین که ورق جنگ علیه یمن برگشته است و غرب آسیا باید آماده دریافت پاسخ های غیرقابل باوری باشد.

منبع: رجانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امارات در كاخ شيشه اي است اگر چند حمله جوندار صورت بگيره بازار بورس و مسكن سقوط كامل ميكنه و شيخ هاي اين شبه جزيره پر مدعا بايد برن باقلي بفروشن
Iran, Islamic Republic of
دفاع کمترین حق کشور تجاوز شده است. یمنی ها کم نذارید که این حمله کمتر از حق اماراتی هاست.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
حداوند محرومان ؛ پشت و پناهتان !